رواية خذلان الحب كاملة بقلم ميرفت سعيد عبر مدونة كوكب الروايات
رواية خذلان الحب الفصل الثالث 3
عليا بغيرة :لذيذ والله ..ثم قالت بعصبيه :انتي جايه تشتغلي ولا تشوفي عريس
حور :عريس !!؟ ليه هو انا زيك
عليا:صدقي انك مش محترمه
حور:انتي اللي ….
مالك بعصبيه :في اي ؟اي الصوت ده
حور بعصبيه:هو انت
مالك بخبث:اهلا…ثم وجه كلامه لعليا :في اي ياعليا
عليا بغضب:مفيش حاجه يادكتور دي الدكتوره حور دكتورة الاطفال
مالك:تمام ..انا دكتور مالك مدير المستشفي اتفضلي علي مكتبي
مالك بعد ما لف وشه ابتسم ابتسامة خبث وحب!!!
حور بصدمه :يانهار اسو*وح مدير المستشفي …انا اعتقد اني احتفظ بكرامتي واهرب ….كانت لسه ماشيه
مالك:دكتوره حور اعتقد قولت اتفضلي علي مكتبي
حور بتوتر:تمام
*********
مالك ببتسامه خبيثة وهو ينظر لcv:كويس انتي لسه حديث التخرج معندكيش خبره
حور بارتباك:احم ايوه….بعد مرور خمس دقائق
حور بملل :اي هتقبل ولا مش هتقبل ؟
مالك نظر لها شويه:لسه بتزهقي بسرعه
حور باستغراب :نعم؟؟
مالك ببتسامه:لا ولا حاجه …المهم ان الcvبتاعك كويس تقدري تشتغلي من دلوقتي لو حبيتي
حور بفرحه :بجد
مالك:ايوه بس هتفضلي اسبوعين تحت الملاحظه
حور:تمام مش مشكله ابدأ الشغل امته
مالك:من بكرا ان شاء الله
حور تمام شكرا لحضرتك يا… .احم يادكتور مالك
وخرجت
مالك ببتسامه :معقول مش عرفاني ولا بتستهبل ولا اي تعباني معاكي ياحوري ….بس المهم اني شوفتك بعد السنين دي كلها بس بقيتي زي القمر …..ثم قال بغيرة:بس لسه لبسك ز*فت وحياة ام*ك لهتلبسي النقاب
************
في مكتب عليا
علي وهو بيفتح الباب:عليا بقولك…
عليا بعصبيه :نعم عايز اي
علي برفع حاجب:في اي يابنتي مالك
عليا:عايز اي يادكتور علي
علي بصدمه:دكتور علي في اي مالك؟
عليا بهدوء:مفيش
علي وهو بيقرب منها:هو اي اللي مفيش لا انا مش متعود عليكي كده في حاجه ده انا زي اخوكي …ولا اي؟
نظرت له عليا بحزن اخفته ببرود:طبعا اخوات بس بجد مفيش حاجه
علي بعدم اقتناع :تمام…المهم انا تعبت من الشغل ما تيجي نزوغ
عليا باستغراب:نزوغ؟!!!
علي:اه تعالي نروح اي مطعم ناكل حاجه انا جعان اوي
عليا:هو انت فاكر نفسك في مدرسه ….ونزوغ ازاي بقا ؟
علي بسخرية: صدقي بالله انا غلطان اني جتلك اصلا …بو*مه
عليا بصدمه :بو*مه وحدفته بورق كان علي المكتب
علي طلع لها لسانه وجري
عليا بضحك:اهب*ل
*************
تاني يوم
عند ليلي
صحت ليلي من النوم علي صوت رساله علي فونها
الرساله(ما أجمله من صباح وما أروعه من يوم وما أطيبها من ساعات عندما تبدأ وأنت أول من خطر على بالي❤️)
ليلي لنفسها :لا بقا الموضوع زاد اوي مين اللي بيبعت الرسايل دي
ردت ليلي:لو مقولتش مين انا هزعلك
ليلي بغضب ولو تلقي رد منه:اووف لما اقوم علشان اقابل هنا قفلت يومي
********
عند المجهول وهو بيقرأ الرساله بضحك
المجهول:لسه شرسه ياقطتي
دخلت عليه اخته(سهر):بتعمل اي يا ابيه
المجهول ببتسامه :قاعد يا قلب ابيه ..بقولك اييا سهر لو ابيه طلب منك خدمه هتعمليها
سهر:طبعا يا ابيه
المجهول بخبث :تمام
************
ليلي وهي بتحضن صحبتها هنا
ليلي بحب :وحشتيني اووي ياهنا
هنا بحب:وانتي كمان يا لولي كل ده غياب
ليلي:اعمل اي بقا مش بدرس هو انا كنت بلعب
هنا:المهم انك رجعتي …تعالي نروح اي مطعم ناكل
ليلي:يلا
اتجهو ليلي وهنا الي مطعم
هنا :انا هروح الحمام يا ليلي
ليلي: تمام
مسكت ليلي فونها بملل منتظره هنا
:احم سلام عليكم
ليلي باستغراب:وعليكم السلام …مين حضرتك
:احم انا سهر
***************
في المستشفي
حور دخلت مكتبها ببتسامه وفرحه انها اشتغلت دخلت عليها عليا
عليا بتوتر:احم مبروك عليكي المكتب الجديد
حور بهدوء :الله يبارك فيكي
عليا بأحراج:بصراح انا بعتذر علي الطريقه اللي اتكملت معاكي بيها امبارح بصراحه انا..
حور بمقاطعه:لا ولا يهمك بس بصراحه انا اخدت بالي
عليا باستغراب :اخدتي بالك من اي؟
حور:انك بتحبيه
عليا:لا مش بحبه علي زي اخويا
حور بخبث:وانتي اي اللي عرفك اني قصدي علي دكتور علي
عليا بأحراج:عن اذنك
حور وهي بتمسك ايد عليا :انا مش قصدي ازعلك بس من الواضح انه مش واخد بالوا انك بتحبيه
عليا:مش عارفه اذا كان مش عارف ولا عارف وبيستهبل
حور:لو مش عارف سهله نخليه يعرف لكن لو عارف وبيستهبل فلا لازم تنسيه
او…
عليا بأمل:او اي…
حور:نحاول معاها …اي رأيك
عليا بفرحه:موافقه وحضنتها
قطع كلامهم دخول الممرضه
الممرضه:دكتوره حور في حد برا عايزك
حور باستغراب:مين ؟؟
الممرضه :بيقول قريبك
حورباستغراب:قريبي؟! طب دخليه
عليا:هسيبك بقا مع قريبك ده
حور:ماشي
:اهلا بست حور اللي مش بتسأل
حور بفرحه:حمزه …وراحت وحضنته
مالك كان جاي يشوف حور ويبارك لها علي المكتب وشاف حور وهي بتحضن حمزه
مالك بجنون وغيره:حووووووور
ياترا مالك هيعمل اي مع حور❤️
رد فعل حور من غيرة مالك وهل هي عرفته ولا لا ❤️
المجول عايز اي من ليلي ❤️
وعلاقة علي وعليا هتوصل لأيه ❤️
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية خذلان الحب ) اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق