رواية احمد و حور كاملة بقلم جاسمين محمد عبر مدونة كوكب الروايات
رواية احمد و حور الفصل الثاني 2
احمد سمع صوت حور وهي بتصوت في الحمام راح قام جري عليها لاقها قاعدها في الارض وبتعيط وتضحك الاتنين سوء وقرب منها
احمد.. حور حبيبتي مالك فيكي اي
حور رفعت وشها وبصت ل احمد وعيونها بتشر دموع وبتضحك وراحت رافعه الاختبار بتاع الحمل ل احمد
احمد بستغراب… ماله ده ومتقوليش انك بتعيطي بسبب ان مافيش بس بتضحكي ليه
حور بفرحه… امسكه شوفه طي الاول
احمد… حاضر ومسك الاختبار وانصدم وبص لحور والاختبار
احمد بستغراب… هو ده بجد
حور هزت راسها بـ اه
احمد من كتر الفرحه سجد وهو في الحمام ورفع ايدو لفوق… الف حمد وشكر ليك يارب وراح حضن حور جامد انا مبسوط اووي
حور بفرح… وانا كمان
احمد بعياط…. مش قولتلك ربنا قال ” وَلَئِن صَبَرْتُمْ لَهُوَ خَيْرٌ لِّلصَّابِرِينَ”.
حور بعياط… فعلا ونعم بالله
احمد بعد عن حور… بصي بقا انتي هتفضلي راقد في السرير ومتتحركيش خالص واي حاجه تعوزيها تطلبيها بس وهتلاقيها قدامك في ثانيه ومن النهارده هرن علي اخواتي البنات يجي يعملوا شغل الشقه واخلي امي تطلع تقعد معاكي هنا و…
حور حطت ايدها علي بوقه… اي بس ليه كل ده مش كل اللي بيبقا حامل بيعملوا كدا اهد شوي
احمد… مافيش حاجه اسمها اهدي انتي تسمعي كلامي وانتي ساكته وراح شايلها وطلع رقدها علي السرير
.. بصي خليكي هنا اروح اجهز الفطار عشان افطر انا وانتي
حور… روح انت البس وانا اجهزلك الفطار عشان متتاخرش علي الشغل وجت تقوم من علي السرير
احمد مسكها وخلها رقدت تاني… تفضلي قاعدها مكانك متتحركيش والشغل مش هروح النهارده عشان هاخد بالي منك وكمان هنشوف دكتوره كويسه عشان نروح نكشف ونطمن عليكي
حور.. ياحبيبي الحمل مش كدا اهدي شوي
احمد… هو انا بشد في شعري مانا هادي اهو وياحبيبتي انا خايف عليكي والله انا مش خايف علي اللي في بطنك قد مخايف عليكي انتي احنا اخر مره كنا كاشفين والدكتوره قالت ان نسبه الحمل قليل جدا وقد تكون منعدمه
حور مسكت ايد احمد تطمنه بحب… والذي اعطي ذكري قد اعطانا اطمن ومتخافش دانت اللي دائما تطمني
احمد حضن حور وبعياط.. خايف يحصلك حاجه وانا مقدرش استحمل حاجه تحصلك
حور مسكت ايد احمد تطمنه… متخافش وبيبص لاقي الباب بيخبط
احمد… ايو مين
_أنا ماما ياحبيبي
احمد… حاضر جي اهو تخليكي قاعدها متتحركيش لحد ماجي انتي سامعه وسابها وراح يفتح الباب
احمد… اتفضلي ياماما في حاجه ولا اي
_لا ياحبيبي بس سمعت صوت حور وهي بتصوت في حاجه
احمد بفرحه… لا بس حور طلعت حامل
_بفرحه بجد ياحمد
احمد… اه والله بجد ادخلي كمان اتاكدي منها
دخلت بسرعه عند حور وهي هطير من الفرحه
_حبيبتي هو الكلام اللي احمد قاله صح
حور بفرح… اه ياماما امل صح
امل جرت عليها خدتها في حضنها… الف الف مبروك ياحبيبتي بجد فرحت اوووي
حور… الله يبارك فيكي ياماما
امل سابت حور وقامت حضنت احمد… الف مبروك ياحبيبي واخير ربنا سمع دعاء وهيفرحكم انا هروح اوزع حاجه علي الناس بمناسبه الخبر ده وجت تمشي
احمد مسكها وملامح وشه اتغيرت… اقف متعمليش كدا لحد منروح لدكتوره ونطمن
امل… عارفه انك خايف لايكون في حاجه بس متخافش انت مؤمن بالله وواثق في ربنا ومش بتزعلوا فهو اكيد مش هيزعلك
احمد. بحزن… بتمنا يامي والله
امل… طي هتروحوا ايمتا تكشفوا
احمد… هرن علي الدكتوره دلوقتي وشوي ونروح
امل… تمام وانا انزل اجهزلكم الفطار عقبال ماتلبسوا
حور… استني انا اجي اجهزو معاكي
امل… انتي خليكي في السرير ومتتحركيش خالص
احمد… والله عمال اقولها كدا ومش سامعه الكلام
امل.. لا اسمعي كلام احمد ياحبيبي عشان خاطري
حور… حاضر ياماما
امل نزلت جهزت الفطار واحمد رن علي الدكتوره وقام لبس وحور كمان ونزلوا فطروا وراحه للدكتوره
الدكتوره… اخبارك اي ياحور والف مبروك فرحت جدا لم استاذ احمد بلغني بالحمل
حور… الله يبارك فيكي يادكتوره
احمد… دكتوره رحمه ارجوك اكشفي وقوليلي كل حاجه ولو لقدر الله في خطوره برضوا عرفيني
رحمه… حاضر بس اطمن واهدي اه هي معجزه انها تحمل بس مافيش حاجه بعيدها عن ربنا
احمد… ونعم بالله
رحمه… يلا اتفضلي ياحور ارقدي علي السرير ده عشان نكشف
حور… حاضر وقامت رقدت علي السرير وبدات تكشف عليها
واحمد واقف جنب حور وماسك ايدها بيتفرجه علي الجنين في بطنها وفرحانين جدا
رحمه… شوفي الجنين جميل كيف
احمد… هي في الشهر الكام يادكتوره
رحمه… في الشهر التالت كدا
احمد… طي اخبارها اي واخبار الجنين
رحمه… خمس دقايق واعرفك كل حاجه بس نشوف التحليل
احمد… تمام
امل بفرحه… اه يازينب ياحبيبتي حامل
زينب بفرحه…. الف مبروك ياماما الحمدلله طي هم فين
امل… راحه يكشفه ويطمنوا
زينب… طي انا هدخل اجهزلهم حاجه حلوه عقبال ميجوا
امل… روحي ياحبيبتي
احمد… ها يادكتوره اي الاخبار
رحمه بحزن ويأس… للاسف..
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية احمد و حور) اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق