رواية خفايا القدر كاملة بقلم اسماء صلاح عبر مدونة كوكب الروايات
رواية خفايا القدر الفصل العشرون 20
توقفنا لما خرجت الدكتورة اميرة من مكتبها ومعها علبة الجاتو ومتوجه الي مكتب الدكتورة ملك ووصلت ووقفت أمام مكتب الدكتورة ملك بتوتر وأخذت نفس وخبطت علي الباب
الدكتورة ملك قالت:اتفضل
ودخلت الدكتورة اميرة ومعها علبة الجاتو وقالت بإبتسامة ماكرة : ممكن أدخل
ونظرة الدكتورة ملك لها وقالت بإبتسامة : ايوه طبعا اتفضلي
وقفلت الدكتورة اميرة الباب وراحت وقعدت علي الكرسي وحطت علبة الجاتو أمامها علي الترابيزة وقالت بإبتسامة : انا قلت اجي ابركلك علي نجاح العملية وكمان اعتذر لك على اللي حصل مني طبعا انتي عرفتي ان انا اللي قولت لولداته الطفلة انك لسه في فترة التدريب علشان كده انا آسفة بس ولولدايه الطفلة هي اللي خرجتني عن شعوري وحصل اللي حصل
الدكتورة ملك قالت بإبتسامة : انا عارفة انك ماكنش قاصدك وكلنا ساعات بنفقد اعصابنها وبنقول حاجات مش قصدنها علشان كده اعتبري الموضوع ماحصلش من أساس وبعدين كفاية انك جاتي مكتبي وشرفتني لأول مرة تشربي ايه
الدكتورة اميرة قالت بإبتسامة : لا شكرا
ومسكت الدكتورة ملك السماعة التليفون قالت بإبتسامة: لا لازم تشربي حاجة يا انتي اول مرة تشرفني مكتبي
الدكتورة اميرة قالت بإبتسامة : لا شكرا
وحطت الدكتورة ملك السماعة وقالت بإبتسامة : طيب لو حبتي تشربي حاجة قوللي ماشي
ونظرة الدكتورة اميرة لملف اللي في يدها وقالت بإبتسامة : طيب بس مايكنش معطلكي عن شغلك
وقفلت الدكتورة ملك الملف قالت بإبتسامة : لا خالص يا ده ملف تبع حالة عندي الدكتور مجدي عطهلي علشان اطلع عليه قبل ماادخل العمليات معها ونعمل العملية
الدكتورة اميرة قالت باستغراب وابتسامة :ليه هو انتي هتعملي معها العملية
الدكتورة ملك قالت بإبتسامة : اه طلب مني انا أكون المساعدة بتاعته النهاردة فى العمليات
وظهرت علي وجهه الدكتورة اميرة علامات الغضب و قالت بإبتسامة : وانتي هتعمليها النهاردة
الدكتورة ملك قالت بإبتسامة : اه الساعة واحدة
وسرحت الدكتورة اميرة قالت لنفسها : هي دي فرصتي
ونظرة الدكتورة ملك علي الترابيزة قالت باستغراب : ايه ده
ونظرة الدكتورة اميرة علي الترابيزة وقالت بإبتسامة : ده علبة جاتو جبتها لك يادكتورة علشان نجاحك في العملية
ونظرة الدكتورة ملك لها وقالت لنفسها : باين عليها زي مابتقول رانيا طيبة وجميلة من جوه
ومدت الدكتورة اميرة يدها علي الترابيزة وفتحت العلبة وحطتها علي المكتب أمامها قالت بإبتسامة : اتفضلي يا دكتورة ملك دكتورة ملك
ونظرة الدكتورة ملك لها وقالت بإبتسامة : وليه التعب ده
الدكتورة اميرة قالت بإبتسامة : ولا تعب ولا حاجة
ونظرة الدكتورة ملك للعلبة الجاتو وقالت بإبتسامة : وكمان بالشكولاته ماكنش فيه داعي تكلفي نفسك
الدكتورة اميرة قالت بإبتسامة : دي أقل حاجة اعتذر بها على اللي عملته معاكي
الدكتورة ملك قالت بإبتسامة : ماحصلش حاجة لكل ده يا انتي حساسه اوي وضحكت
الدكتورة اميرة قالت بإبتسامة ماكرة : اتفضلي
الدكتورة ملك قالت بإبتسامة خفيفة : معلشي يا دكتورة اميرة انا مش هقدر أكل
الدكتورة اميرة قالت باستغراب : ليه مابتحبش الشكولاتة
الدكتورة ملك قالت بإبتسامة : لا بحبها بس
وقطعت الدكتورة اميرة كلامها وقالت بإبتسامة خفيفة : بس ايه
الدكتورة ملك قالت بإبتسامة : أصل والداتي امبارح عملتي كيكة بالشكولاته فاكلت منها امبارح كتير علشان كده انا مش هقدر أكل جاتو
فظهر على وجهه الدكتورة اميرة علامات الغضب و هي بتنظر لها وقامت من علي الكرسي ووقفت بجانبها وقالت بإبتسامة : يبقي انتي زعلانه لسه مني
الدكتورة ملك قالت بإبتسامة : لا والله مش زعلانه بس انا فعلا اكلت امبارح شكولاته كتير هو ده السبب
الدكتورة اميرة قالت بعصبيةوإبتسامة خفيفة :مش ده السبب انتي لسه زعلانه مني علشان كده انتي مش راضية تاكلي من الجاتو اللي انا جبته لك صح
الدكتورة ملك قالت بإبتسامة : لا يا اميرة والله انا مش زعلانه منك
وبخصوص الجاتو اوعدك اني هاكل منه بس مش دلوقتي
ونظرة الدكتورة اميرة لها وقالت بعصبية لنفسها : وبعدين بقي هأكلها ازاي دي
قالت بزعل :طيب يادكتورة انا عارفة انك لسه زعلانه مني وانا كنت مفكره اللي احنا هنبقي أصحاب وانا آسفة يادكتورة واخذت علبة الجاتو ومشي
وقامت الدكتورة ملك من علي الكرسي وقالت : استني
وفرحت الدكتورة اميرة وقالت لنفسها : ايوه كده ولفت وشها
وفرحت الدكتورة اميرة وفتحت العلبة وأخذت قطعة جاتو ومدت يدها وقالت بإبتسامة ماكرة : اتفضلي
ومدت الدكتورة ملك يدها وأخذت قطعة الجاتو ونظرت لها وهتحطها علي فمها استني ——-
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية خفايا القدر) اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق