رواية خفايا القدر كاملة بقلم اسماء صلاح عبر مدونة كوكب الروايات
رواية خفايا القدر الفصل العاشر 10
توقفنا لما أخذت الدكتورة ملك التحاليل من الحالة بقلق وفتحتها ونظرة فيها وقالت لنفسها : هو اللي انا خايفة منه
والداته الطفلة قالت بخوف : خير يا دكتورة
الدكتورة ملك قالت بحزن :حضرتك تنزلي تحتجزلها غرفة علشان هتبات النهاردة في المستشفى
والداته الطفلة قالت بخوف : هي التحاليل فيها ايه يادكتورة انتي كده قلقتني
ونظرة الدكتورة ملك الي الطفلة وقالت : سعاد لوسمحتي خذي الطفلة بره شويه
سعاد الممرضة : حاضر يادكتورة تعالى ياحبيتي وخرجت
والداته الطفلة قالت بقلق : ايه يادكتورة فيها ايه التحاليل
الدكتورة ملك قالت بحزن : انا هكلمك بصراحة علشان من واجبي اني عارف هي عندها ايه بضبط
والداته الطفلة قالت بقلق : ليه هي حالتها خطيرة لدرجتي
الدكتورة ملك قالت بحزن : بنتك عنها ثقب في القلب
والداته الطفلة قالت :يعني ايه
الدكتورة ملك قالت:يعني عندها فتحة صغيرة في القلب علشان كده لازم تفضل تحت الملاحظة لما حالتها تستقر وتعمل العملية
والداتها الطفلة قالت بفزع :عملية
الدكتورة ملك : ايوه ولازم تعملها في أسرع وقت والا هيكون فيه خطر على حياتها
وبكت والداته الطفلة وقالت : ياحبيتي يا بنتي
الدكتورة ملك : اهدي إن شاء الله هتكون بخير هو والدها مجاش معاكي ليه
وبتبكي والداته الطفلة قالت : بابها مسافر
الدكتورة ملك قالت :طيب لوسمحتي هتنزلي تحجزلها غرفة
ومسحت والداته الطفلة دمومعها وقالت : طيب كنت عاوزة اسالك يادكتورة هي العملية هتتعمل امتا
الدكتورة ملك : لما حالتها تستقر وتخف من السخنية هتدخل العمليات علي طول
والداته الطفلة قالت : طيب شكرا بعد اذنك وخرجت
الدكتورة ملك قالت لنفسها بحزن : ربنا يكون في عنها
في الرسبشن :
والداته الطفلة قالت بحزن : لوسمحت عاوزة احجز غرفة لطفلة نورا حسين ده الورق
موظف الاستقبال : لقسم ايه يافندم
والداته الطفلة قالت : الصدر علشان هتعمل عمليه
موظف الاستقبال : تمام حساب الغرفة
والداته الطفلة قالت : كام
موظف الاستقبال : 1000 جنيه في الليلة
والداته الطفلة قالت : طيب اتفضل وبكرة هجبلك الباقي
وأخذ موظف الاستقبال المبلغ وقال : تمام
واتصلت والداته الطفلة بزوجها وهي بتبكي وقالت : الووه ايوه يا حسين
حسين والده الطفلة وقال بخوف : الووه ايوه نجاة مالك بتعيطي ليه
نجاة والداته الطفلة وهي بتبكي قالت : الحقني يا حسين
حسين والده الطفلة قال بخوف : فيه ايه
وحكتله زوجته نجاة علي اللي حصل وقال لها حسين انه جاي على أول طيارة وقفلت معه ومسحت دموعها
في مكتب الدكتورة ملك :
الدكتورة ملك : فيه حالات تانية بره ياسعاد
سعاد الممرضة : لا دي كانت آخر حالة
الدكتورة ملك : طيب اتفضل انتي ياسعاد
سعاد الممرضة : بعد اذنك وخرجت
ومسكت الدكتورة ملك الهاتف واتصلت بالدكتور مجدي رئيس القسم
ولكنه لم يرد فحاولت الاتصال به مرة أخرى ولكنه لم يرد
وقالت لنفسها : طيب وبعدين
وخرجت من غرفتها وراحت الي غرفة الطفلةوقالت بإبتسامة : اميرتي الحلوة بقت عملها ايه وحطت ايدها علي وشه الطفلة
وقالت لنفسها : الحمدلله الحرارة نزلت اميرتي حسس بايه دلوقتي
نورا الطفلة : الحمدلله معتش بحس بنار
الدكتورة ملك : طيب كويس
نورا الطفلة:هي ماما فين
الدكتورة ملك قالت بإبتسامة : هي جيلك دلوقتي وخرجت
وحاولت الاتصال بالدكتور مجدي ولكنه لم يرد فراحت الي مكتبها وأخذت التحاليل وخرجت فحاولت مرة أخرى الاتصال بالدكتور مجدي ولكنه لم يرد فراحت الي مكتب الدكتور فؤاد مدير المستشفى وخبطت علي الباب
الدكتور فؤاد مدير المستشفى : اتفضل
ودخلت الدكتورة ملك وقالت بجدية :بعد اذنك يادكتور عاوزة حضرك فى موضوع مهم
الدكتور فؤاد : اتفضلي
وقعدت الدكتورة ملك علي الكرسي
الدكتور فؤاد : ايه الموضوع
وحكتله الدكتورة ملك علي الحالة الطفلة نورا وانها لازم تتدخل غرفة العمليات النهاردة علشان حالة خطيرة
الدكتور فؤاد : طيب متصلتش ليه يادكتورة بالدكتور مجدي رئيس القسم
الدكتورة ملك : اتصلت به أكثر من مرة بس هاتفه مغلق
فمسك الدكتور فؤاد هاتفه وحاول الاتصال بالدكتور مجدي ولكنه لم يرد الدكتورة ملك : رد يا دكتور
الدكتور فؤاد : لا مغلق ويمكن مش معها أصل هو دايما بينسها
الدكتورة ملك : طيب والعمل
الدكتور فؤاد : استني هتصل به علي تليفون البيت
واتصل على التليفون البيت فردت عليه زوجته وقالت إنه مش موجود ولسه في المؤتمر
زوجة الدكتور مجدي :لا هو اغلقه قبل ما ينزل ونساها فى البيت
الدكتور فؤاد : طيب شكرا
زوجة الدكتور مجدي :العفو مع السلامة
وقف الدكتور فؤاد الخط
الدكتورة ملك : والعمل يادكتور
وفكرالدكتور فؤاد وقال : مافيش غير حل واحد —
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية خفايا القدر) اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق