رواية قسوة الادهم الفصل الثامن
رواية قسوة الادهم الفصل الثامن
••بارت 8
بعد رحيل رنا
تارا : أكيد لو حكيت ل أدهم مش هيصدقني هيقول غيرانة او عايزة ابعدهم عن بعض بس انا هحكيلو برضو
بعد وقت دخل أدهم المكتب
أدهم: اي دا هي رنا مشيت ولا ايه
تارا: ايوة
أدهم: طيب حكيتو مع بعض
تارا : أيوة
أدهم: تمام
تارا : عايزة احكيلك حاجة
أدهم : احكي
تارا اقتربت منه ووقفت امامه وقالت : رنا هي ورا الي حصل هي الي عملت كده وبعتت الصور وكانت متفقة مع أحمد انه يحضني
أدهم: اممم وايه الي يثبت انه كلامك صح يمكن كدابة ثم اقترب منها وقال وبتقولي كده علشان غيرانة
تارا بعصبية وصوت عالي : مش غيرة هي حكتلي وقالت كده عايز تصدق صدق مش عايز عنك ما صدقت ومن النهاردة ملكش علاقة بيا سامع ولا لا
أدهم بهدوء غريب: اممم انتي بتزعقيلي وتعلي صوتك عليا
تارا بصوت أعلي : براحتي اعمل الي عايزاه انا خلاص مش هكون هبلة ولا طيبة تاني مش هخلي حد يستغلني وعايز تروح تحكي ل بابا تمم براحتك وبعدين انت ملكش الحق اصلا تعاقبني حتي لو انا فعلا عملت الحاجة دي
أدهم: خلصتي
تارا بعصبية وهي تمسكه من قميصه: انت بارد ومبتحسش ومعندكش دم و
أدهم مسك ايدها ضغط عليها جامد ونزلها من عليه وقال: اهدي احسنلك بدل وربي ل اوريكي العذاب ألوان
تارا: سيب ايدي
أدهم ترك يديها ووضع يده ف جيبه وقال : انا سمعت كلامكم كله اصلا
تارا بعصبية: ولمااا سمعت زفت كلامنا عامل نفسك عبيط ليييه هااا اي البرود الي انت فيه دا انت كنت بتتهمني علي حاجة انا معملتهاش بدل متعتذرلي
أدهم ببرود : اممم طيب علي العموم قدام رنا انا معرفتش تمام
تارا : بقولك اي انا هسيب الشغل دا ومش هشتغل واشبعو ببعض انا هقول ل بابا أننا مش هنكمل وإنك بتحب وحدة غيري واصلا مفيش بينا خطوبة ولا حاجة هي قراية فاتحة بس
أدهم: جدعة اعملي كده ي تارا
تارا بتحدي: هعمل كده ي أدهم وريني هتعمل ايه
أدهم: هتشوفي مني وش مش هيعجبك
تارا: وانا هوريك تارا تانية
خرجت تارا من المكتب وف طريقها إلي الفيلا
أدهم: اممم بقيتي عصبية وشرسة كمان ماشي ي تارا
فجأة تلفون أدهم رن لقي رنا الي بتتصل
أدهم: نعم
رنا خايفة تكون رنا حكتلو: اي ي أدهم اتصلت اشوفك زعلت اني جيت ولا لا
أدهم وهو يحاول ان يتمالك نفسه: وهزعل ليه عادي انا استغربت بس
رنا : يعني مش زعلان
أدهم: لا
رنا: خلاص نتقابل بكره ي حبيبي
أدهم: تمم باي
أدهم بتوعد: ماشي ي رنا حسابك معايا هيكون كبير يابنت ال ***
*عند في غرفة مراد ورانيا
مراد ف سره :خلاص انا هقولها إني بحبها إزاي متجوزها ومخلف منها عدي ولسه هعترفلها اني بحبها اووف
رانيا دخلت الغرفة : أنت هتفضل قاعد هنا تعال أقعد تحت
مراد : عايز اقولك حاجة
رانيا: ماشي قول
مراد: أنا بحبك عارف إن معاملتي بتثبت عكس ده بس انا بحبك ظروف زواجنا كانت مختلفة
Flash back
كنت راجع انا وبابا شوفنا بباكي وهو بيضربك بابا نزل يشوف فيه اي وانا فضلت ف العربية
محمد بزعيق : ايه الي بيحصل دا أنت أزاي تمد إيدك علي بنت
والد رانيا : اهلا ي باشا دي بنتي وبربيها
محمد: بتربيها ف الشارع ....ساكن فين في المنطقة ي راجل انت
والد رانيا: عند ****
محمد: تمام اتفضل وإياك تضربها تركهم وصعد العربية
محمد : مراد انا عارف البنت دي طيبة جدا وكويسة عايزك تجهز هنروح نطلبها وتتجوزها
مراد : نعم لا طبعا هي علشان صعبت عليك هتلبسها ليا شايفني عيل صغير
محمد: لا مش كده بس باين عليها طيبة وغلبانة وخسارة يحصل فيها كده
مراد: لا ي بابا انا مش عايزها
محمد: جرب نقاوتي ومش هتندم مش بالذمة زي القمر
مراد: بابا انت بتعمل شغلة أمي ولا ايه بس ماشي ماشي ي بابا تمم
محمد: يعني موافق تمام جهز نفسك هنروح نطلبها النهاردة ونعمل كتب كتاب علطول
مراد: ايه ي بابا ف ايه افرض مرتحتش معاها يعني اكون ادبست
محمد: لا هترتاح وكمان هتحبها وسيبك من البنات الي بتكلمها دي
مراد: دول معجبين ي بابا
محمد: يراجل طب بالذمة معجبتكش البنت
مراد : عادية ي بابا ويلا وصلنا ي حج
محمد: ماشي ي خويا
مراد ف سره : قمر خساره فيها البهدلة بس برضو انا مش بحبها يوووه
ذهب مراد وعائلته وطلب الجواز من رانيا وبالطبع وافق والدها لأنهم عيلة غنية ف المنطقة من هو ليرفض
وتم زواجهم وبعد اسبوع كان الفرح ووالد مراد فرحان عكس مراد المتغاظ ورانيا حزينة ع حظها متقدرش ترفض لأندي حاجة هتريحها من قسوة والدها
انتهي الفرح وصعد مراد ورانيا الي غرفتهم
مراد:احم عجبتك الاوضة
رانيا: اممم حلوة اه
مراد: طب ايه
رانيا: انت مش مجبر تعمل حاجة عارفة انك مبتحبنيش إزاي انت تحب وحدة زيي انا عارفة إنها شفقة لما شوفتو بابا بيضرب فيا بس مكنش لازم تعمل كده وتتجوزني وانت مبتحبنيش
مراد: دا كان رأي بابا وبعدين يعني انتي عجبتيني شوية كده
رانيا:جوازنا علي الور...
مراد لم يعطيها الفرصة لتكمل جذبها له واعطي لها قبلة ثم همس ف اذنها:عايزة تخلي الملايكة تلعنك ولا ايه
رانيا بتوتر: بس يعني
مراد قاطعها :شششش ثم أكمل ما بدأه
Back
مراد:انا ايوة مكنتش بحبك ف البداية بس بطيبتك حببتيني فيكي بجد الأسبوع الي كان قبل الفرح دا حسسني بحاجة من نحيتك وطلع كلام بابا صح وحبيتك
رانيا بدموع: بجد
مراد: ايوة بجد إنتي محبتنيش ولا ايه
رانيا:لا حبيتك انا فكرت إنك مبتحبنش
مراد اخذها ف حضنه:لا بحبك متزعليش خلاص انا آسف علي طريقتي معاكي بس انا بتعصب بسرعة معلش
رانيا:مش زعلانة خلاص
مراد وهو يقبل يديها : قلبي انتي
رانيا ف سرها: الحمد لله يارب ديمه ف حياتي واحفظه ليا وخلي حبه ليا دايم ف قلبه يارب
في فيلا فارس تارا رجعت ودخلت مكتب بباها
تارا : بابا ممكن أتكلم معاك شوية
فارس : اي دا خلصتي شغل
تارا بكذب: لا انا مش هكمل علشان تعبت ومش هقدر اكمل فيه
فارس : ماشي كنتي عايزة تقولي ايه
تارا ف سرها : هقول ومش هخاف منه مش هيقدر يعمل حاجة
تارا: بابا انا عايزة أنهي علاقتي مع أدهم دا مش مرتاحة معاه وبيعاملني وحش ي بابا
فارس : إنتي قابلتيه ف الشركة
تارا:ايوة معاملته معايا وحشة اووي
فارس: خلاص انا هكلم محمد وانهي الموضوع دا
تارا : تمام هطلع انام شوية
فارس: ماشي ي حبيبتي
في الشركة محمد دخل علي أدهم
محمد: فين تارا
أدهم: مشيت
محمد: عملتلها حاجة
أدهم: هعملها ايه يعني هعضها ولا هأكلها
محمد : فارس إتصل وقال إنها مش عايزة تكمل وكل شئ قسمة ونصيب وخلاص علي كده
أدهم: اممم طيب
محمد خرج وترك أدهم يتوعد ل تارا
أدهم: ههه ماشي ي تارا انا بقول إنك عايزة تتربي بس تمام هربيكي علي إيدي
•تابع الفصل التالي "رواية قسوة الادهم" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق