Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية رحيم قلبي الفصل الثامن 8 بقلم نور شريف

 رواية رحيم قلبي الفصل الثامن 



رواية رحيم قلبي الفصل الثامن 

السرد بتاعي انا ونا عرفة انا بكتب اي ومين برىء ومين لاء وعرفه هطلع من الجريمة ازي تفاعل حلو يا جماعه عشان اكمل التفاعل قل اوي..!


غرام قاعده قلقانه وتدعي ان البصمات تبقي غير مطابقة وانها تتطلع بسلامة..


رحيم مالك سرحانة ف اي مطلعش بصماتك ولا بصمات حد ل دلوقت اخد بصماتي وطلعت برىء زيك لسه فاضل شخص واحد بس...؟


غرام سجدت علي الارض بفرحة وقالت.. الحمدلله يارب الحمدلله..


رحيم حضنها وقالها عرفتي ان جمبك ومعاكي ف الحلو والوحش نطلع من المهمة دي ونسافر تركيا..


الظابط انا اسف علي الي عملته وان بصمات السك*نة مش بتاعتك بس انتي مشتبه فيكي.. ؟


غرام ازي يا حضرت الظابط المفروض اخرج من هنا كفاية عليا كده..!


الظابط متنسيش ان هدومك موجوده وفي خصلات شعر موجوده علي ملاية السرير وان الد*م الي علي الملاية بتاعك..!


غرام لاء مش بتاعي انا الد*م بتاعي زي بتاع ماما يمكن تكون هي ولون الشعر بظبط ممكن تكون البصمات بتاعتها..


الظابط بشكك :تمام اتصلي بيها خليها تيجي ناخد بصمتها ونشوف انتي ولا هي..!


رحيم قاعد سمع ابو غرام بيتكلم في التلفون وبيقول انا حطيت علي ايدي زيت عشان البصمة متجمعش خصلت الشعر اخدتها من مراتي والد*م بتاع مراتي وكده انا انتقمت منهم وقفل وابتسم ابتسامة شر..؟


رحيم سجل ليه كل الي قاله واخد غرام وسمعها الكلام.....

غرام بصدمة ازي بابا يعمل كده اي الجحود ده طيب ماما عملت اي عشان يعمل فيها كده..


غرام اتصلت ب مامتها :الو يا ماما ممكن تيجي سجن ******.


ام غرام :انا مبدخلش الاماكن دي يا بنتي في حاجه مهمه..


غرام قالتلها كل حاجة ونبي يا ماما تعالي عشاني لو فاكرة ليه اي حاجة..


ام غرام صعبت عليها بنتها :حاضر يا غرام مسافة الطريق وهكون عندك سلام..


قفلت غرام مع مامته ولقت بابها جاي وبيبص ليها وبيقولها طالعه زي امك خاينة.. ؛


غرام بستغراب :ماما خاينة ليه بتقول عليها كده اوعاك تقول عليها كده تاني سامع يا زياد او يا الي كنت فاكرك بابا بصحيح طلعت مش قادرة اقولك حاجه مش قادرة..


ابو غرام انتي عارفه امك عملت اي كنت بحبها اوي وعمري ما كنت قاسي كده الغل مالي قلبي من نحيتها كان ليا صاحب عمري جيت لقيته ف الشقة وامك نايمة جوه امك خاينة يا غرام؟


غرام ما يمكن في سوء تفاهم يمكن هو كان معاه نسخه ودخل وقعد في انتظارك..


ابو غرام ده مبرر عادي بنسبالك لاء هو مش معاه نسخة قالي انه لاقي الباب مفتوح دخل وميعرفش ان حد في البيت صدقت الحوار ده بعده ب اسبوع عرفت ان امك حامل وكنت متجوز امك قابلها بسنتين ازي دلوقت حامل فاهميني..


غرام معملتش تحليل ليه عشان تعرف ده ابن مين ما يمكن حامل منك انت؟


ابو غرام لم قولتلها قالت فين حبك ليا انت بتشك فيا يا زياد ولدتك ونزلتي شبها مش شبهي بدا الشك يدخل قلبي والغل بقيت ولا بحبك ولا بحبها..


ام غرام كانت واقفة سمعت كل حاجه وردت وقالتله :عمري ما اعمل كده يا زياد بعد الحب ده كله طلعت ف نظرك خاينة غرام بنتك وممكن تعمل التحليل تاني بس ساعة لم تعرف انها بنتك انا هاخد بنتي وامشي عشان كنت بحبك قولتلي خليها تعتمد علي نفسها وسبيها بعد كل ده بنتك عاشت طفولة وحشة اوي يا زياد قتلت خطبها ليه يا زياددد..


ابو غرام بندم :انا مقت*لتش حد بس انا غلطت انا جبت جثه متحلله وحطتها ف الاوضة وجبت كيس د*م زي بتاعك من المستشفي وخصلت شعرك والسك*نة عليها بصمتي بس انا حطيت ايدي ف زيت دي كل الحكاية ولو هتسجن ف انا موافق..!


رحيم ما انت هتتسجن عشان اعترفاتك معايا كده انت هتاخد كام سنة سجن واحمد فين عشان يرجع مع امه وكده غرام ترجع البيت...


غرام حضنت ابوها وقالتله عايزه اجرب الاحساس ده اخيرا حسيت بيه يا بابا رغم كل الي عملته كنت شيفاك بابا..


رحيم حس بغيرة :غرام تعالي هنقدم الاعترافات وهاخدك وامشي..


رحيم قدم الاعترافات والظابط سمعها تم القبض علي ابو غرام وغرام خرجت مع مامتها..


مامت غرام :انا اسفة يا بنتي علي كل حاجة ارجعي مع جوزك انا عرفه ان رحيم يبقي جوزك..!


غرام بصدمة :ازي ونا كنت هتجوز ابوه؟


وكده خرجنا من الجريمة 

  •تابع الفصل التالي "رواية رحيم قلبي" اضغط على اسم الرواية 

reaction:

تعليقات