رواية صعيدية خطفتني الفصل الثامن
رواية صعيدية خطفتني الفصل الثامن
رواية صعيدية خطفتني.
بقلم هاجر سلامه.
البارت التامن.
فتحية..طيب انا جيت اعمل الواجب لاني كنت عمالة اكدب نفسي بس يلا معلش انا همشي وصهيب هيكلم حامد بكره انشالله متقلقيش.
تقي..شكرا.
فتحية طلعت لقيت تقي جات من رواها وقلتلها بصوت واطي..كل دا كدب دي اختي كريمه بتهددني اني لو معملتش اللي هي عايزاه هتموتني انا موافقه علي صهيب بس انا خايفه ودمعت.
فتحية لفت وبصتلها بشفقة ورحت حضنتها وقالت بصوت واطي متقلقيش محدش هيعرف حاجة ونا هتصرف وكريمة مش هتعمل حاجة وهتتجوزي صهيب.
تقي فرحت اوي.
كريمة طلعت من اوضتها وقالت ها خلصتوا ولا اي.
تقي بعدت وقالت كنت بقولها كل شئ قسمة ونصيب.
كريمة.. ايوة دا اللي هيحصل وهي تقي اللي عايزة كد.
فتحية..ماشي يوصل السلام عليكم.
كريمة وتقي.. وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته.
فتحية مشيت.
كريمة مسكت تقي من ايدها وقالت قولتي اي.
تقي بخوف..قولت زي مانتي عايزة والله.
كريمة..شطورة كدا تبقي ف امان يلا خشي كملي الارض يلا.
تقي..حاضر ومشيت.
كريمة..كتك القرف وافتكرت صهيب وقالت هتبقي جوزي مهما حصل.
___________________________ ما تنسوش تصلو على النبي ♥️🫶
عند حياة.
حياة واقفة مستنيه العربيه تاخدها وفجاه جاء من جمبها موتوسيكل وعليه شاب.
الشاب..طيب براحة ع الارض علشان مش بتاعتنا.
حياة مردتش.
الشاب.طيب متكبر علينا ليه وانت حلو كد بس حقك مانت قمر وراح مسك ايدها.
حياة بعضب..اها اي ياحيوان انت سيب ايدي.
شاب..حيوان انتي بتشتميني طيب تعالي بقا
ونزل من الموتوسيكل ولسه هيمسكها.
حياة رجعت ورا وصوتت باعلي صوت عندها.
الشاب جري عليها ومسك بوقها.
الشاب..محدش هيخدك مني الشارع دا فاضي حظك وحش لانه بيبقي فاضي ف الوقت دا تعالي بقا.
وحياة عمالة تضربو بايدها وتتحرك كتير وهو ماسكها بالعافيه.
وفجأة حد مسك الشاب من كتفه ولفه وقال مش عيب راجل زيك يمسك بنت كدا ف الشارع.
الشاب..وانت مين انشالله ملكش فيه ويلا اتكل على الله.
فجاه والشخص دا اداله بوكس طار من مكانه.
حياة عيطت.
الشخص..اهدي روحي اركبي العريبة دي.
حياة سمعت الكلام.
الشخص راح مسك الشاب وقال هوريك مليش فيه ازاي قعد يضر-ب فيه بكل قو-ته لحد مانز-ف من كل حته واغم عليه.
حياة بصوت عياط..خلاص سيبه هيموت في ايدك.
الشخص.. سيبيه راح ناحيه العربيه وركب وبص ل حياه وقال انتي كويسه.
حياة..الحمدالله كويسة شكرا بس مكنش ليه لازمة انك تضر-به الضر-ب دا كله.
الشخص..عفوا لا هو يستاهل عادي المهم انتي رايحة فين.
حياة لسه هترد لقيت عريبة باباها والسوق فيها قالت شكرا السواق اهو ونزلت.
الشخص..تمم خلي بالك من نفسك.
حياة ابتسمت ومشيت ركبت العريبة.
حياة طول الطريق بتفكر ف الشخص دا.
___________________________ ما تنسوش تصلو على النبي ♥️🫶.
الشخص اسمه يونس الدمنهوري عنده ٢٧ سنة دكتور في كلية وعنده شركات اسمر شوية وشعره ناعم وطويل اوي وعنده دقن حفيف.
________________________
عند صهيب.
فتحية دخلت الدار لقيت محمود بياكل.
فتحية..السلام عليكم .
محمود..وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته اتفضلي يا امي.
فتحية..كنت عند تقي ومش هتصدق اللي حصل.
محمود..مش فاهم وانتي روحتي ليه.
فتحية..صهيب الصبح قالي انه كريمة كلمته وبتقوله كل شئ قسمة ونصيب وتقي مش عايزاك وهي خايفة تقول علشان باباها قولته اروح اشوف الموضوع دا بنفسي
روحت وكلمت تقي في الاول قالتلي اها مش عايزاه ومش موافقة بيه ونا طالعة من عندها لقيتها جيت من ورايا وبتقولي انها بتقول كدا غصب عنها لانه كريمة جبرتها على كده وهددتها انها هتموتها لو مسمعتش كلامها يعني كريمه مش عايزه تقى تتجوز صهيب ابدا.
محمود..ينهار ابيض اي الغل دا دي اختها.
فتحية..انا اتصدمت والله ومش عارفة اعمل اي.
محمود..انا هقول ل صهيب هو قعد بيشتغل ف اوضته.
فتحية..ماشي وربنا يستر.
___________________________
ما تنسوش تصلو على النبي ♥️🫶.
محمود راح ع اوضته صهيب وخبط ع الباب
صهيب..ادخل.
محمود..دخل وقال فاضي ولا اي.
صهيب.. اها خلصت دلوقتي في حاجة ولا اي.
محمود..موضوع مهم اوي يخص تقي.
صهيب..اي.
محمود..حكاله كل حاجة.
صهيب بصدمه.. ازاي تعمل ف اختها كدا.
محمود..مش عارف انا مصدوم زي زيك كدا.
صهيب..طيب تمم هكلم عمي حامد دلوقتي.
محمود..هتقوله اي.
صهيب..اسمع اهو.
صهيب رن وقال.........
محمود بصله بصدمه وقال اي دااا ازاي تعمل كدددداااااااا.
•تابع الفصل التالي "رواية صعيدية خطفتني" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق