Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية قسوة الادهم الفصل الرابع 4 بقلم سارة

 رواية قسوة الادهم الفصل الرابع 



رواية قسوة الادهم الفصل الرابع 

فُتح الباب وظهرت أمامه سيدة كبيرة ف العمر 

مراد : فين مراتي 

السيدة : أنت مراد 

مراد باستغراب : أيوة انا مررراااتي فين 

السيدة: اتفضل ادخل طيب  

دخل مراد مع السيدة ثم شاوت له علي غرفة 

السيدة :الأوضة دي فيها مراتك هي وابنك عايزة اقولك حافظ عليهم دلوقتي بدل ما يضيعو منك بسبب عصبيتك مراتك طيبة بلاش تزعلها لو حد غلط صالحها انا عارفة اتجوزتو ازاي حاول تحبها وتحببها فيك لو حببتها فيك هتديك عنيها يلا ادخل بهدوء وصالحها 

مراد بهدوء: تمام 

طرق الباب 

رانيا : اتفضلي ي تيتا 

مراد : دا انا 

رانيا بخوف : اا انا جيت ازورها وو وكنت همشي 

مراد لاحظ خوفها بس بيكره الكدب : ممكن متكدبيش يلا هاتي ابننا علشان هنمشي 

رانيا: طب ينفع ابات هنا 

مراد بعصبية خفيفة : رانيا كلمة زيادة انا مش عارف هعمل اي فانجزي بسرعة 

رانيا: حاضر 

عند محمد والد أدهم 

محمد : يعني ايه رجعت في كلامها ي فارس 

فارس : مش عارف كانت موافقة وقرأت معانا الفاتحة مش عارف اي الي غير رأيها 

محمد : أنت كده مدلعها ي فارس دا مينفعش 

فارس: عارف بس انا موافقتش قولتلها لما أدهم يغلط فيها او يدايقها هنشوف 

محمد : طيب سلام 

فارس : سلام 

ذهب محمد عند أدهم 

محمد: أدهم انت قولت حاجة دايقت تارا لما طلعتو ف الجنينة مع بعض 

أدهم: لا بس ليه 

محمد : قالت لابوها مش عايزة تكمل 

أدهم بعصبية : وهو بمزاجها ولا اي 

محمد : أهدي فارس موافقش بس قالها لو أدهم غلط فيكي او عمل اي حاجة تدايقك ساعتها هيشوف 

أدهم: طيب أن شاء الله .....

دخل مراد ورانيا الفيلا 

مراد : ليه عملتي كده

رانيا : مفيش روحت  زورتها 

مراد بعصبية وصوت عالي : رانيا متجننيش روحتي تزوريها تقعدي الوقت دا كله عندها 

رانيا مردتش 

ميار : ف ايه مالكم 

مراد : مفيش فينك انتي مش باينة ليه 

ميار : بذاكر وبعدين انام 

مراد: ربنا معاكي ي قلبي 

ميار: يارب ...هشرب واطلع 

مراد: ماشي 

بص مراد ل رانيا وقال 

مراد : مفيش طلوع من الفيلا تاني بدون اذني سامعة ولا لا 

رانيا : تمم 

مراد : اتفضلي  

صعدت رانيا الي غرفتها وهي حزينة 

رانيا ف سرها : عمره ما هيتغير وعمره ما هيكون حنين 

صعد خلفها مراد 

مراد ف سره: بسبب تصرفاتك بتعصبيني عليكي وانا مش بحب اشوفك زعلانة بحبك بس خايف تكوني محبتنيش 

مراد : هدخل الحمام حضريلي هدومي 

رانيا: حاضر 

بعد عشر دقائق 

خرج مراد من الحمام لافف فوطة علي وسطه وصدره العريض ظاهر بعضلاته 

مراد وهو يلبس هدومه : رانيا ممكن متكرريش الي عملتيه دا 

رانيا: حاضر 

مراد : متزعليش ي حبيبتي 

رانيا : انت قولت ايه 

مراد قرب منها وقال: قولت حبيبتي ومراتي 

رانيا: مالك انت تعبان ولا ايه

مراد: لا  

رانيا: مالك متغير ليه 

مراد اقترب منها حتي لا يفصل بينهم شئ 

مراد : ها متغير ازاي بقي 

رانيا بأرتباك : ها لا مفيش انت مش متغير ولا حاجة 

مراد: اممم طيب تصبحي علي خير 

رانيا: وانت من أهل الخير 

وبعد وقت ذهبا في النوم 

عند تارا دخل عليها عمر 

عمر: عملتي اي 

تارا : موافقش 

عمر: طب ما تحكيلو 

تارا : لا 

عمر : ليه مش انتي واثقة انك معملتيش حاجة غلط 

تارا: ايوة والله 

عمر: قوليلو خلاص 

تارا: المشكلة أن أدهم معاه حاجات ممكن يقلب بيها الطرابيزة عليا حتي لو الحق معاي هيطلعني غلطانة 

عمر : انا بكرهو 

تارا: مش لوحدك بس انا هوريه هعمل فيه اي حتي لو هثبتلو أن الي ف دماغه صح 

عمر: انا بقول متحتكيش بيه لحد ما يغلط ونخليه يسيبك 

تارا: طيب 

عند أدهم 

أدهم: ي رنا ي حببتي مش هينفع اقابلك بكره 

رنا : ليه يعني 

أدهم : ولا اقولك خلاص نتقابل بكره ف الكافية الي بنتقابل فيه ديما ماشي ع الساعة 7 كده 

رنا : تمام ي بيبي باي 

أدهم: باي 

أدهم ف سره : لازم اقولها مينفعش نكمل علي كده ربنا يستر اما انام بقي

  •تابع الفصل التالي "رواية قسوة الادهم" اضغط على اسم الرواية 

reaction:

تعليقات