Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الصقر الجريح الفصل الثالث عشر 13 بقلم يوكا

 رواية الصقر الجريح الفصل الثالث عشر 



رواية الصقر الجريح الفصل الثالث عشر 

الصقر الجريح 💔13


كانت تجلس امام المرأة بعد ان خرجت من الحمام تسرح شعرها..لتشعر بصقر يبدأ بجمع شعرها وتسريحه بهدوء..


فتون انت بتعلم ايه ياسي صقر..


صقر بابتسامه بسرح شعرك..


فتون استدارت اليه ..لتقول بارتباك انا هعملو لروحي سيبوه.


صقر..اممم بس انا حابب اعملهولك ..


فتون بحرج معلش ياسي صقر انا بعرف اعمله لوحدي..


صقر متعنديش معايا يافتون ..واهو خلصت تحبي اعملهولك ظفيرة والله اسيبه كده..


فتون لا انا هعملو ظفيره سيبه انت عنك ..


صقر وهو ينثر شعرها على كتفيها بس انا بحبه مفرود كده احسن..


فتون بس..بس..


لتسمع طرقات على الباب لتسرع بتهرب انا هشوف مين..


صقر امسك يدها واوقفها دي الشغاله جابت الاكل..


فتون معلش هاخد الاكل منها وراجعه..


صقر ماشي يافتون براحتك..


___________


عمر يعني ماتكلمتيش معاه ياعليا


عليا انت عارف ظروف صقر عمله ازاي وفتون ساعدته كتير..مش حلوه اجيله اقوله اني هسافر واسيبكم بالظروف دي..


عمر تنهد بضيق طيب والعمل ..


عليا اصبر علي شويه لحد ماتهدى الامور وانا هكلمه..


عمر بس انا قولتلك انا عايزك تفضلي معايا انتي بتوحشيني قوي واتا خايف اخسرك..


عليا وتخسرني ليه ياعمر ما نحنا مكتوب كتابنا وانا لايمكن اني اسيبك ابدا.


عمر انا بحبك ياعليا ..مهما حصل تاكدي من ده..


عليا مالك ياعمر قلقتني ..


عمر مفيش ياحبيبتي بس تاكدي اني متسحيل هتخلى عنك ومش عايزك فيوم تتخلي عني..وتسيبيني مهما حصل..


عليا مش ممكن اسيبك ياعمر انت كل حياتي..


_____________


في الكليه..

فرح بحده انت بتراقبني والا ايه..


بهاء ببرود وانتي مين عشان اراقبك يابنت انتي ..


فرح بحده اتلم ياوله لااقسم بالله لاالم عليك خلق الله كلها واقول بيعاكسني..


بهاء بضحك مستفز اعاكس مين..انتي شفتي روحك بالمرايه وانتي شبه الكلب الجربان..


فرح بغيظ انا كلب جربان يا**** وا


بهاء لم تكمل كلماتها لتراه يغادر متجاهلا كلامها


فرح بغيظ والله لوريك..ان ماندمتك مكونش بنت ابويا…


_____________


صقر ايه رأيك تشتغلي ..


فتون اشتغل ..اشتغل ايه مش فاهمه..


صقر بحماس مصطنع فهو يريد اخراجها من حالة الاكتاىاب التي اجتاحتها..ليهتف بحماس تشتغلي معايا تساعديني بالشركه..


فتون بابتسامه بس انا مبعرفش اشتغل شغلكم وبعدين انا مكملتش علامي منتا عارف..


صقر مش مهم مش قولتي معاكي متوسط..


فتون ايوا بس..


صقر بس ايه يافتون انا بحاجتك تساعديني هناك ايه رايك..


فتون معرفش اقولك ايه..


صقر متقوليش انتي..لم يكمل كلماته ليسمع صوت رصاص احتضن فتون الخائفه وهدىها


صقر متخافيش انا هشوف ايه اللي حصل...لينهض مسرعا يريد رؤية ما يحدث..لتوقفه فتون متشبثة بذراعه تهز راسها برفض هاتفة بدموع لا والنبي متتركنيش لوحدي انت كمان..


نظر اليها باستفهام لتشدد بامساكها ليده هادرة متسبنيش انت كمان ماليش غيرك ياسي صقر والنببي متروحش انا خايفه عليك والنبي كانت تقول كلماتها بين شهقاتها ودموعها..


صقر مسح شعرها بحنو وبداخله سعاده لانه رأى خوفها عليه ..ليقول بهدوء انا لازم اشوف ايه اللي حصل متخرجيش من اوضتك مش هتأخر متخفيش قبل جبينها وغادر وهي تحاول ايقافه لكنه استطاع الخروج. بصعوبه..وهي لحقت به..لم تستطيع البقاء مكتوفه اليدين وهي تراه يغادر ليحتضن الموت..


وفور خروجه…

•تابع الفصل التالي "رواية الصقر الجريح" اضغط على اسم الرواية

reaction:

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق