رواية قمر الصقر الفصل التاسع
رواية قمر الصقر الفصل التاسع
البارد التاسع
قمر. هاا
صقر. قبل ما تردي اكيد عارفه مين السيوفي وابن مين
قمر. بخوف. قصدك يوسف السيوفي
صقر. ذكاء طبعا ده ابن عمك وانت من اول يوم دخلت هني وانا عرفت كل حاجه عنك انا مش عبيط أو على فكرة
قمر. برتباك. بس انا مليش دعوه ب اي حاجه حضرتك
صقر. عارف اصلا لو كان ليكي ايدا في الموضوع مكنتش لسه عايشه ولا انتي ولا امك وكمان اعرف ان الشركه ب اسمك انتي وهما خدوها منك وعمك عايز يجوزك ل يوسف عشان يخد كل حاجه ليهم والاخطر من كده ان ابوك لم مات مكنش حادث عادي لا ده كان مدبر ومن عمك عشان يخد كل حاجه بس ابوكي كان كتب كل حاجه ليكي قبل ما يموت
قمر.. بقدنا القدر على الوقوف جلست على الكراسه وقلت بدموع يعني بابا مات بحدث مدبر اكيد ماما هتكون عارفه عشان هي خايفه وجت اسكندرية عشان كده
صقر لم شاف شكل قمر كده اديق ومكنش عارفه لي مدايق بس كانت صعبني عليه
ادم. اهدي ياانسه قمر وحقك هيرجع وهما اكيد هيتعقب على كل حاجه
صقر. وانا هرجع الشركه ليكي
قمر. طب ولي الجواز ما ممكن يحصل ده كله من غير جواز
ادم عارف ان صحبي يقدر يعمل ده من غير قمر ومن غير جواز وكان مبسوط ان اخيرا صاحب عمرو هيتجوز فقال بسرعه قبل صقر ما يرجع في كلامه لا طبعا لازم الجواز ويتعمل اكبر فرح كمان وكده اول خطوه في الخطه عشان كده يعرف هو أنك انتي معانا ومش هيقدر يعمل حاجه
قمر. موافقه بس بشرط
صقر بهدؤ ل اول مره حد يشرط عليه
صقر. اي شرطك
قمر. هنتجوز تالت شهور بس وانت تخد حقك وانا ارجع الشركه واخد حق بابا وكل واحد يروح ل حال
صقر. موافق
فجأه دخلت السكرتاريه
سوزي بدلع صقر بيه في فون ل حضرتك مهم
قلت قمر وهي بتقلد سوزي بطريقه مضحك صقر بيه فون لحضرتك داهيه في شكلك وانتي زي البرص الجعان
ادم سمع قمر وانفجر ضحك 😂
قمر. اي ده انت فيك غمزات ياصلاه النبي ياعيال
صقر حاس بغير لم قمر ضحكت مع آدم وقال بنبره تخوف آدم على مكتبك وانتي خليكي عايزك
ادم. عرف ان صقر أضيق لم قمر ضحكت معه وحول يزيد غيرت وقال بضحك ليه يابيبي ما الجو حلو ولطيف اهو ولا هو كل شغل شغل
قمر بضحك على طريقه آدم اي ده يابني ده انت عندك انوثي اكتر منه 😂
صقر قال بعصبي بس انتو الاتنين بره وكل واحد على المكتب
ادم وقمر فرور كل واحد على مكتب بعد ٣ ساعات شغل صقر اتصل على قمر وقال يلا عشان تمشي وانا اللي هوصلك قمر رفض بس بسبب عصبي صقر وافقت
في العربي كان الصمت بين صقر وقمر لحد ما وصل البيت وقال صقر الساعه ٨ قولي ل مامتك ان جاي انا والدي عشان اطلب ايدك وياريت محدش يعرف ب اي حاجه على الاتفاق اللي بين وبينك قبل ما قمر ترد كان هو مشي
قمر. مغرور بس على مين انا اللي هجننك
قمر. دخلت البيت وسلمت على امها ونسيت خالص ان تقول ان صقر جاي يطلب ايدها ودخلت تنام بعد واقت
رن جرس البيت وكان صقر هو وابوه وآدم
ساميه. اتفضل يابني عايز مين
ادم . احم مش ده شقه الاستاذ محمد الله يرحمه
ساميه. ايوه يابني
صقر في بالي شكله بت الهبله نسيت تقول ل امه
ادم. حضرتك ده صقر الشرقاوي والشرقارب بيه واحنا جاين نطلب ايدي الانسه قمر هي مقلتش حاجه لحضرتك ولا اي
ساميه باسف من بنتها وترحيب اتفضل يابني معلش ممكن قمر نسيت اتفضل هدخل اصحى قمر اسفه يابني اعذرني
الشرقاوي. عادي ولا يهمك ياام قمر جيل الايام ده بينس كتير اتفضلي انتي
في الاوضه
قمر وهي تستيقظ بخضه : عاااااا يا ماما حرام عليكي دا انتي لو بتصحي غول كنتي صحتيه براحه مش كدا وربنا حاسه في مرة انك هتقطعيلي الخلف
لام بغضب . : ما انتي لو بتصحي من اول مرة كنا قولنا ماشي لكن ازاااي هتسيبي النوم يعني يروح لمين
روان بمرح : لبتاع الميلامين هقهقهقهق عااااااا ايه دا قومي يابت
قومي ياختي شوف العريس اللي بره ده
قمر... ؟
•تابع الفصل التالي "رواية قمر الصقر" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق