رواية الصقر الجريح الفصل السابع
رواية الصقر الجريح الفصل السابع
الصقر الجريح 7💔
فتون ابتعدت بحرج انت بتعمل ايه..ياسي صقر
صقر كان يحتضنها ويحاول تهدئتها..
صقر بخبث جذبها اليه مرة اخرى ايه والله معملتش حاجه انا بس حضنتك حضن بريئ..
فتون ابتعدت بخجل ..طب انا هطلع فوق..
جذبها صقر على فين مش هتدي جوزك بوسه صغيره..
فتون افلتت نفسها وصعدت بسرعه وهي تشعر بنبضات قلبها تزداد ووجنتيها ستنفجر من الخجل..
اما صقر بقي يضحك عليها وهو يراقبها..هسيبك دلوقتي بمزاجي..هدر خلفها..
________
في شركة الشرقاوي
كان بهاء في مكتبه ليسمع صوت شجار في الخارج.
الفتاة ..بقولك عايزه اقابل صقر بيه انت مبتفهميش..
السكرتيره لمى لا انتي واللي مابتفهميش بقولك معندكيش معاد ..انتي مين علشان جايه تقابلي صقر بيه بذاته..
الفتاه بت انتي متعصبنيش لااقسم بالله لاطربقلك المكتب فوق نفوخك..
لمى ممتت..قاطعهم دخول بهاء ايه ايه فاكرين نفسكم بزريبه مالكم صوتكم طالع..
لمى بلطف صدم تلك الفتاه انا اسفه يابيه بس البت ديه جايه عشان تقابل صقر بيه وبقولها معندكيش معاد وبدات تشتم بيا..
الفتاه بت اما تبتك ياحربايه اتغيرتي فجاه وبقيتي قطه ..
بهاء باااااس ايه مالكم متحترموا وجودي..وانتي ياانسه عايزه ايه..
الفتاه عايزه اقابل صقر باشا..
بهاء عشان ايه..
الفتاه باستفزاز انت صقر باشا..
بها بضيق لأ..
الفتاه نفخت بحده يبقى متتدخلش..
بهاء بغضب ايه الغباوه دي انتي مين يابت وعايزه ايه..
الفتاه متحترم نفسك يااستاذ والا عايزني اعلمك الاحترام..
بهاء شبكه ذراعيه ببعضهما بتحدي لاوالله والنبي علميني..
الفتاه يوووووه انا مطلبتش اقابل رئيس الدوله انا عاوزه اقبل صقر بيه بدون مشاكل لو سمحتوا..
بهاء بسخريه ماشاء الله اتحولتي فجائه ..على فكره صقر بيه مش هنا..
الفتاه رمقت لمى السكرتيره بحده اومال من الصبح موقفنا وعماله لوك لوك لوك ليه ياروح امك..
المى بضيق متحترمي نفسك يابت ..شايف يابهاء بيه طريقتها بالكلام.
بهاء…..
الفتاه الاقي صقر بيه فين..
بهاء لا والله انت جايه وعماله تتخانقي معانا وعايزاني اخليكي تقبليه..على العموم لو عايزه مساعده متتكسفيش انا ممكن اساعدك..
الفتاه ايه ايه شايفني جايه اشحت عندك ياروح امك ...غور من وشي جالك القرف...وهي تغادر وتشتمهما..
بهاء ايه الجنان ده…
___________
في قصر الشرقاوي..
عليا مبروك ياعروسه..
فتون ربنا يبارك فيكي..عملتي ايه في الكليه..
عليا بملل زي كل يوم مفيش جديد الا قوليلي ابيه صقر فين..
فتون وهي تتذكر ما حدث لتحمر وجنتيها معرفش .
عليا بمكر انتي اتكسفتي كده ليه ..لتقترب منها هو ايه اللي حصل ما بينكم..
فتون بتوتر قصدك ايه..
عليا انتي مش شايفه وشك بقى زي الطمطمايه لما جبت سيرة ابيه صقر ...بت احكيلي سرك في بير..
فتون بحرج محاولة تغيير سير الحديث..انا جيعانه جدا مش هتاكلي..
عليا طيب طيب هتفلتي مني المرادي يلاا قومي نقولهم يحضروا لنا الأكل..
فتون طيب…
لتعود.عليا وتنظر اليها بتفحص ..
عليا انت معندكيش غير الهدوم دول..
فتون بضيق قصدك ايه..
عليا ياحبيبتي والله مقصدش حاجه..بس انتي عروسه يبقى لازمك شوية هدوم تبع العرايس ..
فتون مش فاهمه..
عليا خلينا ناكل وهفهمك..
_____________
كان صقر في مكتبه ينظر الى صورة زوجته وابنه..فهو لم يكن لديه الوقت ليحزن عليهما…
دخل عليه بهاء وجلس بتعب جيت ايمتا
صقر بضيق من شويه
بهاء كنت خليك منتا عريس جديد وغمزه ليلاحظ صورة زوجته وطفله بين يديه..
بهاء اعتدل بجلسته احم انا اسف ياصقر...ربنا يرحمهم ياصاحبي..
صقر ملحقتش حتى اشوفهم قبل لا يموتوا ..وابني حتى..ليصمت وهو يشعر باالاختناق فتح ازرار قميصه بضيق وهو يتنهد ..انا مقدرتش احميهم يابهاء مقدرتش..
بهاء ده قدر ربنا يااخي خلاص انت مش هتفضل كده كتير…
صقر بس مكنش لازم...ليسمع صوت شجارا خارج ويسرعا الاثنين ويجدا نفس الفتاه..
صقر بغضب ايه يا لمى مالكم......
لمى بخوف ياباشا والله..
ليهدر بهاء بحده انتي يابنت عايزه ايه تاني مش كفايه بقى... قولتلك لو عايزه فلوس هديك وبلاش تنطيلنا كل شويه ..
الفتاه بحده متحترم نفسك انت.....
ليقاطعها بهاء وهو ينظر الى لمى نادي الامن خليهم يطلعوا الزباله ديه بررااا ومش عايز اشوفها مرة تانيه..
الفتاه بغضب والله محدش زباله الا انت يا*****..انا عاوزه اشوف صقر بيه عشان فيه امانه عندي ليه ..
صقر بهدوء ايه يابهاء من ايمتا وانتا بتعامل الناس كده متحترم انها بنت يااخي..
بهاء ميغركش شكلها وبرأتها دي زباله..
الفتاه بدموع وقوه مصطنعه ..اتكتم يا*** مش جايه اتلكم معاك..
بهاء مشى اليها وعيناه حمراون من الغضب يريد قتلها ليمسكه صقر ..
صقر اهدى..انت بتعمل ايه
بهاء انت مش شايفها...مستفزه ازاي ياصقر..
نظرت الفتاه اليه لتهدر براحه انت صقر بيه..
صقر بضيق ايواا.
الفتاه انا فرح …….
________
في قصر الشرقاوي..
فتون ياخرابي انتي عايزاني البس كده زي دي اللي بالتلفون...لا لا مينفعش..
عليا يابنتي انتي عروسه امال عايزه تفضلي بالجلبيه اللي لبسها ديه..
فتون لا لا مش هلبس كده دي اكنها مش لابسه حاجه..
عليا دي قمصان نوم بتتلبس بالأوضه بس متخفيش محدش هيشوفك الا ابيه صقر..
فتون بذهول يامصيبتي...
•تابع الفصل التالي "رواية الصقر الجريح" اضغط على اسم الرواية
جميله
ردحذف