Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الم قلبي الفصل السادس 6 بقلم الكاتبة المجهوله

 رواية الم قلبي الفصل السادس 



آلم قلبي البارت السادس


مراد.. لا انا ظابط في مكافحة المخدرات

ملك بشهقة… يلهوي يخربيتك ده انت مصيبة لا انا اخاف منك 

مراد بصلها بصدمة… و هو تاجر المخدرات اللي كان عادي 

ملك… بس يا استاذ انت لو مروحتنيش بيتي 

مراد بحزن… خلاص هروح 


و لسة هيطلع من باب الاوضة 


ملك ..مراد 

مراد رجعلها بسرعة و هو مبتسم… نعم

ملك خبطته في كتفه … انت ظابط و كده يعني 

مراد … ايوا ظابط و كده 

ملك… و انا اتخطف و انت تيجي تضرب الاشرار و تاخدني

مراد…اشرار… اه هضربهم

ملك بتوتر … انت بجد عايز تتجوزني 

مراد… اه

ملك… و ابني 

مراد… هيبقى ابني ارتحتي

ملك… هنا فين اهلك 

مراد… متوفيين

ملك…ربنا يرحمهم .. طب بص انا لسة فاضل اسبوعين على عدتي و لحد ما تخلص مش هنتكلم و هروح بيتي اكون فكرت هعمل ايه و اول حاجة هفكر فيها هي ابني 

مراد بخوف.. يعني ممكن ترجعي لخالد 

ملك.. مش عارفة بس روحني 


موبايل مراد رن و بص للاسم و ابتسم ببرود 


مراد.. خالد بيتصل يبقى عرف انك معايا على العموم ارجعي بيتك و هفضل مستنيكي 


**********


خالد نازل من بيت اهل ملك و شاف ملك نازلة هي و مراد


خالد بعصبية… انتي رايحة كل ده برا مع ابن ال**** ده 


مراد بعصبيه و مسك هدومه… لو سيرة اهلي جت على لسانك الزفر ده مش هيحصلك كويس 


خالد ضربه بالبوكس و مراد سددله الضرب ملك بدأت تصوت و تحاول تبعدهم عن بعض من كتر ما تعبت وقعت على الارض بدوخة 


مراد،خالد… ملك 


مراد جري على ملك … انتي كويسة 


ملك… عايزة البيت 


خالد… تعالي يلا 


ملك… سيبني في حالي و امشي من هنا ملاكش دعوة بيا فاهم روح عيش حياتك مع حد تاني و انساني ملاكش عندي غير ابنك 


خالد… انتي شايفة كده


الباب خبط 


فراس فتح… ملك ملك حبيبتي كنتي فين و اخدها في حضنه


ادم بفرحة… ماماااااااااااا 


ملك حضنته بدموع… حبيبي وحشتني اوي انا اسفة اني سيبتك معلش 


اهل ملك جم حضنوها مراد كان واقف مفتقد الجو ده 


ادم… ماما هو مين عمو ده 


ملك… ده يبقى يبقى 


مراد نزل لمستوى ادم… اني اللي جبتلك ماما لحد هنا و انقذتها من الاشرار 


ادم بفرحة… بجد انت احسن عمو ف الدنيا و باسه ف خده 


مراد باستمتاع… الله انا عايزة واحدة كمان و مسك ادم باسه و قعد يزغزغه 


حامد… اتفضل يبني ادخل احنا مش عارفين نشكرك ازاي 


مراد… متشكر يا عمي انا همشي دلوقتي مع السلامة مرة تانية بقى 


مراد مشي ملك دخلت اوضتها و اخدت ادم ف حضنها و نامت


في الصباح 


صحيت زينة على صوت الموبايل 


ملك… الو مين


مراد .. انا مراد


ملك ضحكت بخفة… مش اتفقنا منكلمش بعض اللي بعد اسبوع 


مراد… انتي وحشتيني


ملك… هو انا لو موافقتش هتعمل ايه 


مراد… مش عايز اتخيل 


ملك… للدرجة 


مراد… و اكتر… طب اقفلي دلوقتي عشان في حاجة سلام و قفل علطول 


مراد طلع فوق ف اليخت 


مراد… أهلا اهلا يا غازي 


غازي… البضاعة يا مراد 


مراد بعدم اهتمام…بلها و اشرب ميتها


غازي مسكه من هدومه… انت اتجننت 


مراد… تؤ تؤ تؤ ابعد ايدك كده… وصل شغلي للزعيم و انا اديك البضاعة 


غازي… انت بتحلم


مراد… احنا فعلًا ف احلام العصر لما الدراع اليمين للزعيم حد ياخد بضاعته و انت عارف الزعيم لو عرف ايه اللي هيحصل 


غازي… ماشي يا مراد و ربي و ما اعبد لو البضاعة ماجتش النهاردة لفجرلك المخازن كلها


مراد… اعمل اللي عندك


******************


بليل 


خالد… زينة انا اسف على اللي حصل ولله اسف 


ملك… ملوش لزوم


خالد…ملك سامحيني طب لو مكانش عشان خطري عشان ادم اللي هيبقى ما بنا


ملك ضحكت باستنكار… انت جاي تفكر ف ادم انت عمرك ما كنت جنبنا و اوعى تفكر اني هرجعلك


خالد بغضب… يعني هتتجوزي مراد 


ملك… ضحكتني ولله ده كل اللي ف دماغم


خالد… مهو ده اللي باين


ملك … اه هتجوزه يا خالد ارتحت هتجوزه


خالد بشر… طب و رحمة ابويا و امي لاموتهولك 


ملك… انت مجنون صح 


خالد … انا هوريكي و ادم ده مش هتشوفي ادم يا ادم 


ادم… بابا 


خالد… يلا هاخدك معايا


ملك.. تاخذه فين لا طبعًا 


حامد… في ايه يا خالد ده قاعد مع مامته


خالد… محدش لي دعوة


فراس بعصبية… انت ازاي تكلم ابويا كده و ادم مش هتاخده 


فراس مسكه و خالد منه ملك بتحاول تفصل منهم بس خالد بيطلع مسدس و بيضرب طلقة بتدخل في


****


مراد… المصنع ولع … البضاعة معانا و كل حاجة 


اللواء سفيان… لسة اما نعرف الزعيم مين 


مراد.. ايوا تفتكر هيوصلنا ليه 


اللواء… ايوا البضاعة تمنها غالي 


مراد خرج من المكتب (ملحوظة هو في القاهرة)


اتصل على ملك مبترودش فضل يتصل عليها جاب رقم اخوها و اتصل


فراس… الو مين 


مراد… انا مراد انا بتصل اطمن على مدام ملك هي كويسة


فراس بدموع… خالد طليقها ضرب٠٠ها بالنا٠ر


يتبع

•تابع الفصل التالي "رواية الم قلبي" اضغط على اسم الرواية 

reaction:

تعليقات