رواية نجمة القاسي الفصل الرابع والعشرون
رواية نجمة القاسي الفصل الرابع والعشرون
البارت 24:
الكبير بخبث: أن شاء الله تكون يابني هنا دخل فارس.
فارس:انا عرفت مكان البنت الي اسمها ملاك .
قام وقف صالح:وقال بجد طب فين جميله تعالي بسرعه ودينا مكانهم.
الكبير:وقف وقال اهدي يابني لما نسمع فارس وبص لي فارس قال اتكلم.
فارس:انا شوفت الانسه ملاك نازله من شركه مع الصاحب الشركه ليث باشا.
الكبير:فتح عينه بصدمه وقال هو اي الي يعرف ملاك باليث باشا.
صالح:ليث باشا دا شريك باين قاسي بيه صح.
الكبير:هنا خاف وقال اه يا صالح خليك دلوقتي في صفقه بتاعتك بعدين نشوف حوار ملاك ونجمه دا.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
عند قاسي:قعد في المكتب متعصب من الي اسمها حبيبه دي ونفخ بديق ومسح علي شعره ورن علي فون الفلا.
نجمه:سمعت رن الفون الي محطوط في البيت وفتحت وقالت الوووو.
قاسي:اجهزي ي نجمه عشان انا جاي في طريق اخدك عشان نروح نجيب طلبات الفرح.
نجمه:قالت حاضر ققفل يلا بسرعه عشان الحق اجهز نفسي ...........قامت نجمه هي فرحانه جدا انها أخيرا هتطلع من السجن دا تشوف دنيا.
قاسي:فرح علي فرحتها وحماسها وقام خد المفاتيح بتاعته وركب العربيه وطالع علي الفلا.
نجمه:واقفه قدام دولاب البس اي البس اي طلعت بنطلون بوي فريند وعليه سويت شيرت ورفعت شعرها طويل دبل حصان وكانت قموره خالث.
قاسي:بعد فتره وصل الفلا وطالع علي سلم دخل الجناح بتاعه وقال نجمه جهزتي.
نجمه:طلعت وقالت اه جهزت يلا بقا بسرعه عشان نمشي.
قاسي: رفع عينه وقالها هو انتي مقرره تخرجي كده.
نجمه:بصت علي لبسها ايو ماله لبسي.
قاسي:اممم راح مسك ايدها وخدها عند دولاب وطلع فستان وقال في ثانيه تكوني غيرتي بنطلون دا تلبسي فستان دا وانا اكون جهزت.
نجمه بغيظ:بس انا عجبني دا اوي حرام عليك بقا.
قاسي: انا بغير علي مراتي مش عاوزك تلبسي بنطلون.
نجمه:طب انا ممكن اختار ليك طقم الي هتخرج بيه معايا.
قاسي:انا لبسي كله بدل كده ياعني عاوزه تختاري الون.
نجمه:لا عاوزك تلبس كاجول يا قاسي ممكن.
قاسي:استحاله دا لبس الفرافير ي نجمه انا بلبس بدله بسسسسس.
نجمه:عشان خاطري عشان خاطري م انا بسمع كلام.
قاسي:اتفضلي يا نجمه دولاب عندك بس اختاري حاجه كويسه عشان هبتي برضو.
نجمه:فرحت وفتحت دولاب جابت بنطلون اسمر سويت شيرت ابيض وقالت خد يا سيدي.
قاسي:انهار مهبب هو انا هلبس كده اي دا .
نجمه:مالوا البس ياعني يا قاسي بالعكس تيشيرت هيبرز عضلاتك.
قاسي:مش هلبسه يا نجمه اكيد.
نجمه:بغيظ حطته علي سرير وقالت براحتك ياقاسي ودخلت الاوضه تغير تلبس فستان.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
عند ليث:اخد ملاك هما راكبين العربيه رايحين شركه.
ملاك:ققف هنا ي ليث.
ليث:في اي يا بنتي احنا متأخرين عاوزه اي.
ملاك:شايف عربيه الفول دي تعالي نفطر منها ونبي نفسي راحه لي الفول.
ليث:انا ليث الدسوقي هينزل ياكل من عربيه فول يا ملاك.
ملاك:مالها يا خويا عربيه الفول دا حتي القمه بتاعتها بتبقا عسل وفتحت باب العربيه ونزلت.
ليث:استني يا مجنونه فتح باب العربيه ونزل وراها.
ملاك: ونبي ياعمو عاوزه طبقين فول عشر ترغفه عيش حبه مخلل شطه علي جزر كده من ايدك الي زي العسل دي.
بتاع الفول:تمام يا بنتي اتفضلي قعدي هنا.
ليث : راح قعد جنبها وقال اكيد عماله حسابي اصل صراحه عاوز اجرب العيشه البسيطه دي.
ملاك:بصت ليه وقالتوا اجمل عيشه هتحس براحه كده وانك بتتعامل بتلقائية من غير اشكال مظاهر.
ليث:عندك حق ولله يا ملاك ماشي خلينا نجرب.
الاكل جه وبدء ليث هو ملاك يأكله........لي اول مره ليث يحس براحه حب كده.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
عند كبير قاعد بيفكر في الورطه الي حصلت دي بيقوله كارثه ازاي لو فعلا ملاك نسبه حد من عيله الدسوقي.
فارس:دخل معاه صنيه الشاي وقال بتفكر في اي يا معلم.
الكبير:في كارثه الي انت قولت عليها دلوقتي يا استاذ فارس.
فارس:ولله يا باشا انا شوفتها عشان هي شكل الصوره الي انت ادتهالي.
الكبير: طب والعمل انا عاوز اعرف هي ليها علاقه بالناس دي ولا لا.
فارس:مش عارف بس كل حاجه هتبان في فرح قاسي باشا وانا معاك ياعني.
الكبير:انا نشوف يا فارس.
صالح:دخل عليهم وقال صباح الخيرات عامل اي يا بابا عامل اي فارس.
الكبير : صباح النور ي حبيبي قعد.
فارس: الحمد لله يا صالح بيه.
صالح:بطيبه اي صالح بيه دي احنا شباب زي بعض انا اسمي صالح بس.
فارس: حب صالح اوي حسه بطيبه الي فيه وقال ماشي يا صالح.
صالح:ضحك وقال يلا بقا نشرب صنيه الشاي دي.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
عند نجمه لبست: الفستان فردت شعرها وطلعت من الاوضه وقالت جهزت.
قاسي:بيلف ليها هو بيقول انا كمان جهزت يانجمه.
نجمه: بترفع عنيها وشافت أن هو لبس طقم وشكله جميل اوي وقالت بتلقائية انت موز اوي ياعني.
•تابع الفصل التالي "رواية نجمة القاسي" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق