Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية شمس الصعيد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم كيان كاتبة

 رواية شمس الصعيد الفصل الرابع والعشرون 



رواية شمس الصعيد الفصل الرابع والعشرون 

الفصل الرابع والعشرين 

ايهاب بقلق: ماله جدي

جميله بدموع: انا مش كدا يا بيه وكنت مفكره ان جدك راجل كبير وقد ابويا بس طلع ***

ايهاب بغضب: احترمي نفسك وعرفي بتتكلمي علي مين 

جميله: انا عارفه يا بيه بتكلم علي مين كويس و انا مستحيل اسكت علي الي حصل 

ايهاب بنفاذ صبر: حصل اي بظبط 

جميله بمسكنه قعدت تحكيله ازي جده كان هي*عتدي عليها

كل دا وحور واقفه تتابع بهدوء

ايهاب بهدوء مريب: هننزل دلوقتي عند جدي عارفه لو طلع الي بتقوليه دا كذب هعمل فيكي ايه 

جميله بدموع: الله يسامحك يا بيه 

ايهاب نزل وجميله معاه حور نزلت وراهم ايهاب فتح ولقي جده واقع علي الارض وبينهج بتعب جري عليه بقلق

: جدي انت كويس.. جمال اخد نفس وغمض عنيه.. ايهاب شاله وقام وهو مش شايف قدامه حط جده في العربيه وحتا ملحظش حور و جميله الي ركبو معاه.. وجميله عامله نفسها بتعيط اما حور كانت بتحاول تفوق جمال

.....

عند عبدالرحمن شمس طالعة من الحمام وهي بتنشف شعرها بصت علي عبدالرحمن الي نايم بعمق علي السرير وقرب منه باسته علي خده و مسكت خلصه من شعرها المبلول تحركه علي وشه 

عبدالرحمن بنوم و بنزعاج

: بس 

شمس كاتمت ضحقتها وكرارت تاني 

عبدالرحمن قام بصيق

: في اي الواحد م... سكت لما شاف شمس 

شمس بضحكه مكتومه

: صباح الخير 

عبدالرحمن مسك ايدها وباسها

: صباح النور يا عمري

شمس: قوم يا كاسول الوقت اتاخر 

عبدالرحمن بهيام: لا ااحنا مش هننزل هنفضل هنا النهاردة

شمس بخجل: هننزل نفطر معاهم حتا

عبدالرحمن: ماشي بس نطلع تاني 

شمس بخجل:ماشي 

عبدالرحمن قبلها علي خدها برقه 

: حضريلي الحمام... بعد شويه عبدالرحمن كان نزل وايده في ايد شمس بحب لقي الكل قاعد وعلي وشهم علامات القلق 

عبدالرحمن بخوف: في اي 

عباس: جدك 

عبدالرحمن بقلق اكبر: ماله هو فين 

عباس: معرفش تعب ايهاب وحور خدوه وراحو المستشفى واتصلت بايهاب قال شويه وجاي 

عبدالرحمن: في اي مستشفى 

عباس: في ****

عبدالرحمن طلع: انا ريحلهم

... 

عند ادهم لسه هيدخل مكتبه خبط في نسرين 

نسرين بحب: ادهم صباح الخير 

ادهم بقرف: اسمعي مش معنا اني وفقت علي صفقة اختك يبقا خلاص وشك ملامحوش في مكتبي غير لما اطلبك فاهمه 

نسرين بضيق: تمام بس انا كنت جايه اوريك شويه تصميم مختلفه لعربيات... ابتسمت وكملت.. وعلي فكره معنديش مانع لو اتصميم دا عجبت الناس وطلبتها وخليتها باسم الشركه بتاعتك

ادهم بقرف: مبخدش تعب حد التصميم هتنزل باسمك واول اصدار هيكون لاختك.. واتمنا ميكونش في تعامل بينا تاني.. ويلا علي مكتبك

نسرين طلعت بغضب ادهم قعد علي الكرسي و نفخ بضيق 

فتح لاب علي الكاميرات الي في الشقه لقي آيه قاعدة وحاطه ايدها علي خده بحزن ابتسم لما عرف انه سبب حزنها دا علشان مفكراه انه زعلان منها 

..... 

عند ايهاب 

طلع الدكتور وكان زميل ايهاب في الكليه 

ايهاب: حصل اي يا اسلام جدي كويس 

اسلام: احم الحج واخد منش*ط ودي حاجه غلط في اللي سنه دا عليه... وعمله لخبطه في الجهاز العصبي بتاعه. 

ايهاب بشك: طاب اكيد تقدر تعرف الم*نشط دا متاخد معا اي يعنى ممكن عصير او شاي 

اسلام: اه طبعاً... بس لا هو واخدها عادي من غير حاجه 

جميله ابتسمت لانه امها حزارتها انها تديه البرشامه گانه دوا الضغط بتاعه

ايهاب هز راسه: طاب تمام معلش يا اسلام ممكن الموضوع دا يفضل بينا اكيد الدوا اتبدل 

اسلام: اه اكيد

ايهاب دخل يشوف جده 

اسلام عدا وبص لحور باعجاب 

اسلام لجميله

: احم ممكن اسالك علي حاجه 

جميله بخبث: اه اكيد

اسلام: مين الي واقفه هناك دي 

جميله بخبث: حور الخولي بنت عم ايهاب بيه 

اسلام ابتسم: ااه تمام شكرا

شويه وايهاب طلع من عند جده وبص لحور بتعب 

ايهاب: راحت فين 

حور بصت حولياها 

: معرفش كانت هنا من شويه... في الحمامات 

جميله بهمس: بعتلك الورقه الي عليها امضت جمال الخولي بتنازل علي كل املكه وفديو مسجل ليه وهو بيحاول يعتادي علي بنت قد حفيدته 

بشر: برررررافو بنت بطني... تعالي بسرعه قبل ما الي اسمه ايهاب يكشفك 

جميله: لسه شويه يا ماما عملت كل حاجه فاضل بس ايهاب

الام بسخريه: ضروري يعنى سي ايهاب دا 

جميله برجاء: معلش يا ماما علشان خاطري 

نفخت بضيق: تمام انجزي بس 

جميله حاضر يا ماما 

قفلت الفون وشالته غسلت وشها وطلعت 

ايهاب بجديه: كنتي فين 

جميله بمسكنه: كنت بغسل وشي من العلامات الي عليه 

ايهاب هز راسه ومشيو وهو بيساعد جده 

.....

ادهم رجع الشقه وفي طريقه حود علي السوبر ماركت جاب لآيه شويه حاجات.. بعد وقت وصل الشقه دخل لقيها هاديه.. عرف انها في اوضت النوم دخل لقي آيه بتذاكر سحب كراسي وقعد جنبها 

ادهم: بتعملي اي 

حور: بذاكر شويه علشان اخفف شويه لما تفتح الجامعه.. ادهم ابتسم علي الدحيحه الي متجوزها 

ادهم: احم طاب عايزك برا خلصي وتعالي 

ادهم طلع وقعد علي الكنبه شويه وطلعت آيه وهي باصه في الارض بتوتر 

آيه: نعم

ادهم اتنهد وشدها تقعد علي رجله وزاح شعرها 

ادهم بحنيه: مالك

آيه بدموع: انت زعلان مني. 

ادهم با*سها: مين قلك كدا 

آيه بشهقات: باين.. اوي م.. من تعاملك 

ادهم اتنهد وقرب من الكيس الي علي التربيزه قدامه 

: جبتلك ايس كريم الي بتحبيه 

آيه مسحت دموعها بطفوله وخدت منه ايس كريم آيه كانت بتاكل بتلذذ و ادهم بيزحلها شعرها لورا وهو مركز معاها ووو.... يتبع


•تابع الفصل التالي "رواية شمس الصعيد" اضغط على اسم الرواية 

reaction:

تعليقات