رواية نجمة القاسي الفصل الثالث والعشرون
رواية نجمة القاسي الفصل الثالث والعشرون
البارت 23:
نجمه:حست بقلق من الشمسه فتحت عنيها ببطء جايه تقوم شافت نفسها محصوره بين احضان قاسي.
قاسي:نايم في عمق وراحه بس حس بحركتها وفتح عينه تلقائيا باسها من خدها وقال صباح الجنه وقام من علي سرير وسابها في صدمتها.
نجمه بصدمه:فتحت عينيها وقالت راجل دا نام جنبي امتا لا وكمان باسني من خدي.
قاسي؛داخل الحمام قال خدي علي كده كتير ي نجمتي.
نجمه:حست بفرح بس انكرت دا قامت دخلت الحمام التاني غسلت وشها وغيرت هدومها اتوضت وصلت.
قاسي:خد حمامه طلع لقها بتصلي سرح فيها شويه اتنهد ودخل الحمام يلبس عشان ينزل شركه.
نجمه:خلصت صله قامت قلعت الاسدال وشعرها وقع علي ضهرها.
طلع قاسي:راح عندها حط ايده في شعرها وقال عاوز لما اجي تكوني جاهزه عشان نروح نجيب طلبات الفرح كده.
نجمه فرحه:قالت أخيرا هطلع من السجن الي انا في تحيا العدل.
قاسي:ضحك باسها من رسها وقال خلي بالك من نفسك ي نجمتي.
نجمه:تنحت وقالت باين كده بيخوني عشان اسلوبه منحنح.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
عند حبيبه:منمتش طول اليل بتفكر ازاي توقع قاسي قامت لبست وقررت تروح علي شركته.
رن شب من الشباب الي تعرفهم:قال ألو حبيبه تعملي اي.
حبيبه:هروح ليه الفلا لو مش جه معايا ب الاحترام هطر اعمل ليه فضيحه قبل فرحه.
الشاب:م بلاش خليكي احسن في سليم حولي توصلي لي حببته.
حبيبه:تؤتؤ انا لازم ازاله هو ف اكيد هيخضع ليا.
شاب:الي انت شيفاه انا هقفل دلوقتي.
حبيه:اوكي سلام وخدت حبيبه شنطه بتاعتها ونزلت من العماره ركبت العربيه بتاعتها متجهه لي شركة قاسي.
قاسي:دخل الشركه وطلب من السكرتيرة: طلبه المعتاد كوب من القهوه.
السكرتيرة: حاضر يا قاسي بيه.
دخل قاسي المكتب بتاعه:قعد فتح الورق الي قدامه عشان يشتغل فيه.
حبيبه:كانت وصلت ودخلت ملقتش سكرتيره ف دخلت علي قاسي من غير اذن.
قاسي:من غير م يرفع عينه ازاي تدخلي من غير م تخبطي حطي القهوه وخدي الباب في ايدك الغلط دا مش يتقرر التاني.
حبيه:انا حبيبه حببتك مش السكرتيره يا قاسي.
قاسي بغضب:قام وقف وقال اطلعي بره المكتب بتاعي ولا قولك بره الشركه كلها.
حبيبه:انا بحبك اسمعني مش هخلي حد ياخدك مني انت بتاعي.
قاسي بغضب:شكل الادب مش ماشي معاك هكلم الجارد حالا يطلعوكي بره
حبيبه:جايه تفتح البلوزه بتاعتها تقرب من قاسي
دخلت السكرتيرة:شافتها وقالت الحق أستاذ قاسي شوف البنت دي بتعمل اي.
قاسي:بيلف بيشوف الي كانت حبيبه مقرره تعمله راح مسكها من شعرها وقال نقول اي لوحدها رخيصه زيك وشدها من شعرها طلعها بره شركه رمها.
حبيبه بغضب:من الي عمله قالت انت ازاي تعمل فيا كده انا هوريك مكنش حبيبه لو مدمرتكش انت فاهم.
قاسي:طز فيكي بره يا حيوانه ودخل قاسي علي المكتب بس السكرتيره قال اشكرك حطي القهوه اتفضلي.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
ليث:كان صحي من النوم لبس جهز وقال نروح نصحي ست ملاك..........راح عندها في الجناح وقال نجمه فضل يخبط.
ملاك بغضب:مين البارد دا ياربي وقامت هي نايمه علي نفسها تفتح الباب.
ليث:أول م ملاك فتحت اتصدم من منظرها وقال اعوز بالله اي دا.
ملاك:كان شعرها واقف وشكلها يضحك وقالت مين معايا انا عاوزه انام.
ليث:اه هي ملاك دا صوتها فعلاً بس راحت فين أنوثتها وجملها وراح مزعج وقال ملاك فوقي اتأخرنا علي شغل.
ملاك:اتخضت فتحت عينيها بصت لي نفسها طلعت تجري من قدامه دخلت الحمام.
ليث:ضحك وقف برا يستنها تجهز.
بعد فتره خرجت نجمه هي لبسه بس سوسته مش راضيه تقفل مكسوفه.
ليث:هااااا خلصتي.ط يا ملاك.
ملاك:اه بس استنا في حاجه بعملها.
ليث:بص قال عاوزه مساعده
ملاك:سوسته مش عارفه ققفلها طبعا اعمل اي.
ليث:هقفلها ليكي وانا مغمض عيني اي رأيك.
ملاك: وعد
ليث:وعد وراح عندها وغمض عينها وحاول مصعويه قفل سوسته وفتح عينه وقال اوف البتاع دا بقا ضيق عليكي.
ملاك:علي فكره مش عارفه ليه.
ليث:عشان اكيد تخنتي.
ملاك: لا طبعا دا الهدوم هي الي انكمشت خجلاً مني.
ليث:ضحك وقال يلا ي مجنونه حياتي ورايا.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
عند الكبير:قاعد يفطر هو صالح بيكلمه في أمور صفقه.
صالح:انت ي بابا مش ناوي بقا نروح الفلا انت ليه قاعد في الحاره.
الكبير: عادي حابب تغير يابني مش اكتر.
صالح:اه ماشي يا حج الي يريحك.
الكبير:انت ناوي بقا يا بني تعمل صفقه هنا تفضل ولا تسافر.
صالح:لا مش هسافر تاني خليني معاك هنا ي بابا في بلدي كمان أن شاء الله لو حصل نصيب بيني بين نجمه هفضل هنا.
الكبير بخبث:ان شاء الله تكون ليك ي ابني.
هنا دخل فارس وقال يا كبير انا عرفت مكان
•تابع الفصل التالي "رواية نجمة القاسي" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق