Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ندم العمر الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم دنيا فادي

 رواية ندم العمر الفصل الثالث والعشرون 


رواية ندم العمر الفصل الثالث والعشرون 

خلود ببرود : مش هنطلق غير لما اعرفو حقيقتك يا اسيل
اسيل بتوتر : وانتي فاكره انو هيصدقك ؟
خلود : بصي وراكي
اسيل وتبص وراها وترجع تبص ل خلود بعدم فهم
خلود : اي الي شوفتيه ؟
اسيل بنفاذ صبر : الباب
خلود بتحذير : تفتحيه وتخرجي زي ما دخلتي منو ومشوفكيش في الاوضه دي تاني يا اسيل تمام !! 
اسيل : خلود ابعدي عن زين انتي حياتك حلوه وكويسه علطول ،، انا وزين بنحب بعض اومال انتي مش بتحبيه ولا هو بيحبك فا بلاش تصحي ضميرك في الموضوع ده وسيبينا 
وتخرج من الاوضه
خلود وتقعد علي الارض وتنهار من العياط
خلود بقهره : حياتي حلو و كويسه !!! هو عشان مش بتكلم عن حاجه مضايقاني ولا بحكي مشاكلي ومبينش حزني قدام حد يبقا انا كويسه؟ ده انا مبشتكيش عشان مشيلش حد همي بقا هي دي نظرتك ليا يا اسيل !! 
وتمسح دموعها وتقوم من مكانها
خلود وتحرك صوابعها علي شفا*يفها وتفتكر قرب زين ليها وتبتسم
خلود : الجواز مش لعبه عشان نتطلق وقت ما هو يحب

______________________________________

8:00AM صباحاً ✨

اسيل وتحط الاطباق الي بين ايديها علي السفره
اسيل بإبتسامه : صحيت من بدري بجهزلكو الفطار قولولي رأيكو فيه
مريم بزهق : مكنش لي لزوم لكل ده احنا مش عاملين وليمه
خلود بإبتسامه : صباح الخير
هند بإبتسامه : صباح النور .. اومال زين منزلش معاكي لي 
خلود : اهو جه
هند : كلميه انتي تمام
خلود : حاضر ،، انتي رايحه فين مش هتفطري ؟
هند وتنظر ل اسيل : مليش نفس
زين بإستغراب : اومال فين بابا
هند مردتش ومشيت من قدامو
اسيل بحزن : هو الاكل مش عاجبكو ولا اي
مريم بضحك : لماحه وعجبتيني علفكره
زين بعدم فهم : مال بابا وماما يا مريم
مريم : مفيش يا سيدي كل الحكايه انهم مش طايقينك بعد الي حصل امبارح
اسيل بتمثيل : قولتلك يا زين ان امشي من هنا اهلك مش موافقين علي وجودي وسطكم
مريم بسخريه : فعلاً !! منفذتيش لي كلامك 
زين بتحذير : مريمم !!
خلود بهدوء : زين عايزه اتكلم معاك
سامية : اسيل 
اسيل : نعم

_:..

زين : يعني عايزاني اعمل اي !!
خلود : تروح وتتكلم معاه مينفعش كده .. مينفعش تفضل مزعل ابوك بالطريقه دي
زين : انا مغلطتش
خلود : لا غلطت انك تكسر كلمه ابوك وتنفذ الي في دماغك ده غلط
زين بزهق : واللهِ محدش قالك تتدخلي بينا
خلود بإبتسامه : واللهِ طنط هي الي قالتلي اتكلم معاك يعني مدخلتش من نفسي

______________________________________

اسيل بخوف : انتت بتعمل اي هنا
حمزه : وحشتيني
اسيل بتوتر : و.. وحشتك اي يا عم انت هتجيبلي مصيبه ولا اي
حمزه بعدم فهم : مصيبه اي يا اسيل !! انا فضلت اتصل بيكي كتير مردتيش عاليا سألت هاجر وهي الي قالتلي علي عنوانك
اسيل بعصبيه : ماشي هااجرر
حمزه : اي !! هو انتي مكنتيش عايزه تشوفيني 
زين بيخرج في اللحظه دي 
زين بعدم فهم : مينن ده وتشوفيه لي ؟؟
اسيل بتوتر : ده ده زميلي في الشغل الي كنت فيه وانا بقالي كتير مبروحش فا جه يطمن
وتوجه كلامها لحمزه : كتر خيرك يا حمزه وانا كويسه شكراً انك سألت 
حمزه بإستغراب : لا شكر علي واجب
زين : خلاص مش سألت ياله اتفضل 
اسيل بتسرُع : لا هو كان دلوقتي هيقولي على حاجه مهمه في الشغل ويديني مرتبي بتاع اخر شهر ما انت عارف ان انا سيبت الشغل فجاءه ومخدتش مرتبي 
زين : تمام
اسيل : انت رايح شغلك 
زين : اه 

______________________________________

مريم بتلميح : امم باين ان في حد مهتم
خلود بتوتر وتسيب الي في ايديها : علفكره انا بنفذ الي طلبتيه مني مش اكتر ها 
مريم بضحك : خلاص قولي هنعمل اي 
خلود : عيد ميلاد يعني تورته 
مريم : بس كده ؟ 
خلود : و زينه 
مريم : بس لا لا انسي التورته والزينه بابا وماما مضايقين منو وهيبقا اليوم سخيف وهيحس اننا مش عايزين نفرح معاه فاهماني انتي اكيد ؟
خلود بتفكير : خلاص عرفت انا هعمل اي 
مريم : ايي
خلود : لما تكبري هقولك
وتحط ايديها علي كتف مريم : قوليلي بس اخوكي الي محدش طايقو ده اي انواع الهدايا الي بيحبها

______________________________________

6:00PM مساءً✨

خلود وتلبس نفس الدريس القصير وتفرد شعرها وتحط ميك اب وتنظر لنفسها في المرايا
خلود بتوتر وتاخد نفسها وتبتسم : مشاءالله عليا بس بجد شكلي حلو اوي ومبسوطه وانا شايفاني كده
زين بيدخل الاوضه ويستغرب
خلود : احم انت جيت
زين بأسف : ا انا معرفش انك هنا بصي هستناكي برا لحد متخلصي
خلود : لا لا استنا رايح فين
زين : هو انتي مش كنتي هتلبسي هدومك ؟
خلود بإبتسامه : لا ما انا لابسه  
زين بيدخل ويقفل الباب وراه
زين بإستعجاب : متعودتش اشوفك كده فا مستغرب بس
خلود بثقه : ده العادي بتاعي
زين بضحك : واللهِ اومال كنتي خافياه لي طول الايام الي فاتت دي
خلود بإحراج : هاه !!
زين : لا مفيش
خلود : استنا
زين : اي
خلود وتقرب ناحيتو
خلود : غمض عينك
زين بعدم فهم : لي ؟؟
خلود بزعيق : ما تخلص انت لسه هتسأل
زين : براحه في اي حاضر 
خلود بتحذير : غمض كويس
زين : اخلصي طيب
خلود بإبتسامه : فتح
زين : اي شغل العيال د..
ويضحك من الصدمه : اي ده ؟
خلود : واضحه قدامك مش ناقصه غباء هي
زين بضيق : ما تعمليني كويس
خلود بإبتسامه : ماشي انفخ في الشمعه ياله
زين : و اتمنيَ اُمنيه وكده !!
خلود بضحك : بالظبط
زين بإبتسامه استغراب : هو انتي عملتي لي كده
خلود : قصدك عشان احتفلت معاك ب عيد ميلادك .. يا عم اسكت هو حد لاقي الاهتمام ده !!
زين بضحك : ماشي وانتي مهتمه لي ؟
خلود وعيونها تلمع : بصراحه ؟؟


•تابع الفصل التالي"رواية ندم العمر " اضغط على اسم الرواية
reaction:

تعليقات