Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية قمر الصقر الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم رانيا حمدان

 رواية قمر الصقر الفصل الحادي والعشرون

رواية قمر الصقر الفصل الحادي والعشرون 

البارد 21

بعد ساعات في مصر قمر كانت نايمه وصقر قاعد جنبي صقر كان بيفكر في اللي حصل 

سليم. صقر كل تمام انا كلمت يوسف وهخد ورق الشركه منو وكمان جبت ملكان زي قمر بظبط كله تمام

صقر. تمام ياصحبي انا هعرفهم مين صقر الشرقاوي وانا نص ساعه هكون في المطار وانت خلص والحقني لهناك

سليم. ماش ياصحبي

فلاش بيك


صقر في بالي. مش عارف لي بحس معاكي بفرح ومش عايز ابعد عنك مش عارفه لي بعمل ده كله


قمر فقد. صقر ص.. ف..ر


صقر. انا جانبك متخفيش


قمر. اي حصل انا مش فاكره حاجه


صقر. احنا في القاهره وكل حاجه تمام والشركه رجعت ليكي 


قمر بدموع. بجد يعني كل حاجه خلصت 


صقر. هو مش كل حاجه بس خلاص قربنا 


قمر حضنت صقر. انت احلى صقر شكرا شكرا لك 


صقر حضنه وكان مبسوط ان قريب من قمر 


قمر. اسفه بس مبسوطه اووي 


صقر. في واحده تتأسف لم تحضن جوزها ولا اي 


قمر. انا هدخل اخد دوش 


صقر. وانا هعمل تلفون 


قمر راحت وخدد صورت ابوها في حضنه وقلت بدموع واحشني صوتك وضحكتك وكل حاجه فيك والله الدنيا وحشه اووي من غيرك فعلا والله ابوك ميتعوضش كنت بسمع كتير عن موت الاب وقد اي فراقه صعب  عن قد اي ابهاتهم وحشوهم كنت بزعل ع الي بيكتبوه بس محستش بمرارهه ووجعه غير لما جربت فعلا فراق الاب بيكسر والله والأيام بتمسح بيك الأرض عرفت أن البكاء يتعب المتوفي سامحني اني سببتلك كل آلم ببكائي بس واحشتني واقسم بالله  والله مشيت وخت كل حاجه حلوه معاك بقيت لوحدي ف الدنيا ومفيش حد أسند عليه بعدك  والله ي بابا مشيت لي وسبتني في الدنيا دي لوحدي صقر رجعي حقي يابابا كان نفسه تكون جنبي انت ومراد بس خلاص هخد حقك يابابا


صقر كان سامع قمر وهي بتعيط سابها لوحدي عشان تطلع كل حاجه جوها  صقر فتح الباب وداخل 


صقر. لسه قاعده لي 


قمر.  اترمت في حضن صقر وفضلت تعيط ممكن متسبنيش زي بابا انا اتعود على وجودك مش عايزه ابعد عنك وانا اسفه أن زعلتك بس ممكن متبعدش عنه انا بحس بالأمان وانا معاك وبكون مبسوطه وانت جنبي ممكن تفضل جنبي💔


صقر. واعد مش هسيبك قومي يلا خدي دوش وصلى وانزلي عشان نروح الشركه وكمل بغمزه ممكن اجي اسعدك لو عايزه معنديش مانع 


قمر. انزل ياض


صقر. هو انا متجوز واحد صحبي ولا اي 


فون صقر رن وكان آدم


ادم. صحبي ياصحبي واحشني ياراجل 


صقر. وانت اكتر ياصحبي ساعه وهكون عندك متقلقش 


ادم. مستنيك ياصقري 


صقر. اقفل ياحيوان 


خرجت قمر من الحمام 

قمر صقر انا عايزه اشتغل في الشركه 


صقر بعصبي . مفيش شغل خليكي في دراستك وبس


قمر بدموع. بس انا عايزه اشتغل 


صقر. تعالي هني 

قمر. لا 

صقر : هاعد من واحد لتلاته ان مجتيش انتى حرة 


قمر وهى بتعيط وبتدراى نفسها علشان متضعفش : اهو جيت 


صقر. صعبت عليه لدرجاتى بتخاف منه شدها لحضنه وحاضنها وباس شعرها اللى بيعشقه ومؤخرا بقا عندة ادمان يشم ريحته هو انا مش قولتلك انا تعالي لي مجتيش من اول كلمه متزعليش منى 


قمر. خبت وشها فى حضنه وعيطت وكانها بتشتكى لابوها انت زعلتني اوى مع انى معملتش حاجة غلط ومبقولش غير حاضر 


صقر بحنيه. اول انتي مش بتسمع الكلام انتي عنيده اصلا ثانيه زعقت علشان مش عاوزك تشتغلى يا قمري 


قمر. اتبسطت من دلعها دا بس بردوا لازم تفهم ليه رفدها


قمر : بس انا اتفقت معاك اشتغل صح 


صقر : لا غلط انتى متفقتيش  وبعدين ياستى حتى لو انتى اللى كنتى اتفقتى فانا غيرت الاتفاق فيها حاجة دى

ق


مر: ماشى ..بس انت المفروض اسبابك 


صقر. انا مش عاوزك تشتغلى اصلا ركزى فى دراستك وذاكري


قمر : انا مقصرتش فى دراستى وانا لسه عند كلامى قولى اسبابك ايه 


صقر : وانا لسه عند رأى مش هاقول اسباب ريحى نفسك بقا 


قمر : اووووووف


صقر بضحك : ههههههه اووف عليكى انتي


قمر. ضحكتك حلوه اووي 


صقر بغمزه . اعتبر ده معاكسه 😂


يلا غير هدومك هنروح الشركه تمض على العقود وسليم هيمسك الشركه مكانك بس هي باسمك وكده حقك رجع ليكي 


قمر. بشكرك جدا ياصقر 


صقر. طب يلا ياهبله 


اختاروا تعيشوا مع ناس حنيّنة لينة القلب عشان تعرفوا تعاشروهم لإن القسوة وحشة ومُنفّرة والحنّية هي ألطف صفة في العالم .💞💞


في الشركه 


ادم. حمدالله على السلامه يا صحبي 


صقر. الله يسلمك ياصحبي آدم عايز الملفات الجديد كله وظبط المواعيد عشان قمر مش هتجي تاني وشوف سكرتيره جديد 


قمر كانت واقف. نعم ياخوي لي أن شاء الله سكرتيره لي متجيبش واحد 


ادم. استاذن انا هجي 


صقر. قرب من قمر 

قمر بتوتر. انت بتقرب لي كده 


صقر. احنا بنغير ولا اي 


قمر. لا مش بغير مفيش واحده اصلا اتخلقت عشان اغير منه 


صقر. اممم طب تمام بس اي الحلاوه ده 


قمر بكسوف. انا رايحه ل مليكه اصلي واحشني 


صقر بغمزي . اهربي اهربي بس لينا بيت هاا 


صقر رن علي سليم وآدم عشان يجو لي في المكتب 


عند مليكه وقمر 

مليكه. صحبي ياابو الصحاب اللي واحشني 

قمر. وانتي اكتر والله واحشني موووت ياحبيبتي 

مليكه وقمر فضل يتكلمو على الايام اللي فاتت 


في مكتب صقر 

ادم. يعني لو صقر مسفرش مكنتش جيت ياسليم 

سليم. ابدا ياصحبي بس سيبك منه كان في صاروخ بره مين ده 

ادم بعصبي. قصدك على مليكه 


سليم مالك كده متعصب ياعم 


صقر بضحك. شكلو وقع ومحدش يابرنس 


سليم بضحك. بس بصراحه تستاهل 


ادم. مالك ياض منك ليه 


صقر. خلاص خلاص واتصل على قمر ومليكه عشان يجو 


صقر. الوراق جاهزه ياسليم 

سليم. كله جاهز

صقر. امضي هني ياقمر 

قمر. تمام 


ادم. الف مبروك كده حقك رجع ليكي 


سليم. ممكن سؤال يا انسه مليكه 

مليكه. اكيد اتفضل 

سليم. هو انتي مخطوبه او مرتبطه 


مليكه. افندم 


سليم. متفهميش غلط انا عايز اجي اشرب قهوة مع الحاج 


ادم اتعصب وقام خد مليكه من واسط الموجودين 


صقر. اي اللي عملتو ده ياعم 


سليم بضحك . خليها يتحرك ويتجوز كمان

بقلك اي ياقمر مفيش واحده تالته اصلي بصراحه كلهم صواريخ 


صقر. نعم ياروح امك وضرب بالبوكس في وش 


سليم. اي ياعم ده والله ما انا قاعد 


قمر بتضحك بكسوف 


صقر. مش عايزك تضحكي قدام حد سامعه 


قمر. حرام ولا اي 


تعالي نشوف الأهبل التاني راح فين بدل ما اعمل حاجه هموت واعملها بصراحه 


عند آدم ومليكه. 

مليكه. اي هو انت ساحب جمو*سه وراك ولا اي 


ادم. بقلك اي من الاخر كده مش عايزك تقف مع أي راجل وتكلمي ابوكي عشان انا اعرف اتحكم فيك براحتي ويلا هاتي الشنطه بتعتك ويلا عشان اوصلك 

مليكه. حيلك حيلك ياشبح اي ده كله 

ادم. مستنيك في العربيه عشره دقايق وتكوني ورى 


قمر. انا عايزه اروح اشوف ماما 

صقر. حاضر هنعدي عليه وبعد كده نروح البيت 


بعد واقت 

صوفيا. بقاا طلعنا من ده كله من غير ولا حاجه ومش هنعرف ننزل مصر دلوقت 

يوسف..... 


•تابع الفصل التالي "رواية قمر الصقر" اضغط على اسم الرواية 

reaction:

تعليقات