Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية غفوة قلبي الفصل الاول 1 بقلم ملك امير

 رواية غفوة قلبي الفصل الاول 



رواية غفوة قلبي الفصل الاول 

~يبنتي اهدي بس وفهميني اي الي معصبكك كدا

=يستي دا بني ادم متخلف متفهميش ازاي يعني يخبط كدا وميكلفش خاطره ينطق بكلمه اسف حتي يدوب بصلي باسف ومشييي محسسني اني شحاته عنده هو كمان

~ودا الي معصبك كل دا يبنتي ممكن يكون مستعجل عادي اهدي بس وتعالي نضرب اتنين شاورما بس وننسي الدنيا بالي فيها

=ممم اختي الي فهماني طول الوقت 

~مش عشره يبت 

وراحو لمكان الاكل وكانو مستنينو يخلص وقت ولمحته تاني وبصتله غفران بقرف وهو مكنش فاهم في اي بس افتكر الموقف ف فكر انها ممكن تكون ادايقت انو معتذرش ليها او ساعدها راحلها وهو بيكتب عل ورق

_انا اسف ملحقتش اكتبلك اني اسف 

=هو انت مش بتتكلم

_اه كنت عامل عمليه في الاحبال الصوتيه ومينفعش اتكلم لفتره انا اسف تاني 

=انا الي اسفه اني مسالتكش 

فضلو باصين لبعض وعينهم متعلقه ببعضها فضل باصصلها وعينه كانت في عين بعض لحد ما قطع لحظتهم دخول نرجس وهي بتقول

~يلا يغفران نشوف الطلبب عشان منتاخرش

=حاضر 

ولفتله وقالت

=سلام ي

كتبلها عل الورقه"عدي"

=سلام يعدي

فضل عدي باصص عليها وهي ماشيه وكان مركز معاها هي بالذات وحس العالم وقف لحد ما ماجد جه وقف جمبه

«اي الي واخد عقلك كدا 

ابتسمله وبصله 

«لا بقلك اي انا اختي بتغيررر وطالما هتيجي تتقدم يبقي تتلم 

كتبله 

_بفكر اغير راي والله

«ششش بقيت جوز اختي مفيش الكلام دا وبعدين دا امك كانت تنفخك دا هي رضيت انك تجيلنا بالعافيهه ما بالك بواحده تانيه ساعتها هتقلك مفيش الا بنت خالتك

_لا خلاص اختك ارحم 

«يعم اتنيل قال ارحم قال هيهي

_طب يلا يعم عشان نلحق نروح

ومشيو هما كمان عند غفران

=جمال اي ادب اي اخلاق اي حلاوه اي 

~سيئات اي

=استغر الله 

~عدي يغاليه وبعدين مش قلتي في عريس جاي وامك قالتلك لاما دا لاما هتبري منك

=هو مينفعش اشتري ام تاني

~ياريت كان ينفع كنت اشتريتلي انا كمان

=الاهه بقيي شوف قليله الربايهه مش قلنا انا هنا امك واهلك وكل الدنيا

~هو انا مصبرني غيرك اصلا 

وحضنو بعض وروحو ما هما الاتنين ساكنين في نفس العماره والباب في الباب دخلت غفران البيت ولسه بتقفل الباب 

{اهلا اهلا بالست هانم الي عايزن تكسر كلامي انا وابوها بعد العمر دا كلو

=ماما لو سمحت انا مش عايزه اسمع كلام ملوش لازمه انا مش عايزه اتجوززز انا حره بقي 

{بقلك اييي دا خامس عريس اتعدلي كدا مش هيترفض ولا انت في حد شاغلك ولا حد ضحك عليكي عارفه لو الي في بالي يغفران

=انت بتقولي ايي 

{بقول الي شيفاه من ساعه اخر خطوبه وانت كدا عيزاني افكرك اي 

بصتلها غفران بنظره خذلان منها هي بالذات

=تمام يماما حاجه تانيه

{لا ويلا اتزفتي اجهزي عشان هيجو بعد ساعتين 

بصتلها تاني ودخلت اوضتها وابتدت تعيط وفتحت موبايلها عل صوره قديمه معاه

=حتي اهلي خذلوني زيك اثبتولي اني مينفعش اخلي قلبي يشتغل تاني 

رمت الفون وهي بتمسح دموعها وقامت لبست فستان اسود ساده وفردت شعرها الكيرلي وحطت ميكب وجه المعاه 

عند عدي 

كان عدي بيكتب لماجد 

_يبني خلص بقي هنستني ساعه ولا اختك وحشه وبتحط ميكب كتير

عدي قرصه من غير ما حد ياخد باله

«ما تلم نفسك دي اختي ياض انت 

لسه مكلموش كلامهم وكانت غفران ومامتها داخلين بالكيك والقهوه وكانت العيون متركزه مع غفران الي وشها نصه متغطي من شعرها مكنتش بصت عليه خالص ولا عل اي حد قدمت الحاجه وقعدت كانت باصه في الارض وبس

_ما تقولهم يقوموا ويسيبوني مع العروسه

كان لسه هيرد الا ان امها قالت

{تعالو يولاد اقعدوا في الفراندا احسن اهو عشان تتكلمو بردو

عدي فرح وغفران كانت قايمه 

{هاتي الكيك معاك والقهوه يحبيبتي 

راحت غفران وهي شايله الصنيه وعليها الحجات كان عدي قاعد مستنيها وامها رجعت تاني وهي راحت ولسه جايه تدي ل عدي القهوه بصت عليه واتخضت ورمت الصنيه عليه ووووو


•تابع الفصل التالي "رواية غفوة قلبي" اضغط على اسم الرواية 

reaction:

تعليقات