رواية صعيدية امتلكتني الفصل الثامن عشر
رواية صعيدية امتلكتني الفصل الثامن عشر
سعيدة : الحكو* مة گانت عايز'اگ في ايه ياجمال ع الصبح بدري اكدِه
جمال وهو بيقعد ع الكرسي بتعب : كانوا عايزني في موضوع سليم
سعيدة باستغراب: سليم هما اخد"وه حب" سوه خلاص
جمال وهو بيشر"ب بـ.ق مية : أيوة هيتس "جن شهرين وغادة موجودة في المستـ.شفي وعليها حرا"سة وتتحـ* كم عليها بست سنين
سعيدة بخضة : ست سنين..وكملت بكر*ه: بس تستا'هل علشان تخـ" طف بناتي وتبهد"لهم كده
جمال : ما هي المح" كمة حك"مت عليها علشان المو"اد المخد* رة اللي كانت تبيـ.عها وتشتريها يا سعيدة.
سعيدة براحَة : الحمدلله ربنا بعد.ها عنا وعن شر" ها..
...
اوضة أكرم..
واقف بخوف بره الحما'م..طلعت سمية بدوخة وحا"ضنة بطـ.نها بتعب.
اكرم بقلق : ها حا'سة بأيه دلوقتي يا حبيبتي
سمية بألم : بطـ.ني وجعا"ني اوي يا اكرم مش قادرة
اكرم وماسك أيدها بتوتر: قلتلك يلا نروح المستشفي ومفيش اعتر"اض.
اخد'ها وراحوا المستشفي..بعد ساعتين..
سعيدة مستنياهم بقلق..وصلوا البيت والفرحة ع وشهم.
سعيدة بلهفة : ايه الاخبار يا حبيبتي.. التعب ده اكيد دور برد شد* يد.
سمية بفرحة : ياما أنا حا' مل
سعيدة بفرحة مفاجأة: ايه بجد يا سمية بتتكلمي جد
اكرم وهو بيـ.ـقبل رأس سمية بسعادة: بجد يا مرات عمي سمية حا'مل بس لسه في أول اسبوعين
سعيدة بفرحة وبتحـ.ضنها: مبروك يا حبيبتي مبروك ربنا يكملها ع خير..
مريم نازلة من ع السلم سمعتهم وجريت ع سمية بتحـ.ضنها: بجد يا سمية حا' مل مبروك يا قلب اختك
سمية: الله يبارك فيكم..ابوي فينه علشان أخبره
سعيدة : ابو"كي طلع ع المصنع هو وحازم.تعالي يا حبيبتي استر"يحي هنا.
..
في الجنينه رقية قاعدة ومعاها يحي بيتكلم معاها.
رقية: هاا وبعدين
يحي بطفولية: أنا بقي روحت ذاكرت كتي كتير وجبت
مجموع كبير اوي وبث.
رقية : شطو.ر يا يحي برافو عليك.
فيروز بتقعد جنـ.ب رقية ع الأرض: روح كلم ماما يا يحي.
يحي بطاعة : حاضر..
فيروز بمرح: سمية هتجيب نونو زي القمر يا رقية
رقية بفرحة : ايه ده بجد هي حا'مل
فيروز: أيوة لسه جاية من عند الدكتور..عقبال ما نفرح بيكي.
رقية بحزن وبفراغ: هو انا هفرح ز'يكم... أنا عا"مية يا فيروز.
فيروز بزعل عليها: رقية متقوليش كده انتي جميلة اوي وطيبة جدا وانا بحبك اوي .. وكملت بمشا'كسة بتمـ.يل ع كتفها : ههه وناس تاني بتحبك
رقية بتوتر: ناس ناس زي مين
فيروز: زي سليييم مثلاً
رقية بحدة: فيروز ..انتي بتقولي ايه بطـ.لي هزار
فيروز: هزار ايه انتي عارفه بيحبك كفايا أنه انقذ*ك ولما تعبـ.تي كان هيمو*ت من الخو.ف عليكي..
رقية بحزن: هو صحيح غلـ.ط وغلـ.طة كبيرة كمان
بس مش معني أن أحبه أو يحبني مش هينـ.فع يتجوز
واحدة زي يا فيروز
فيروز بعفوية: يووه عاد مطلعيش العر" ق الصعيدي اللي فينا متقليش كده تاني..
ضحكت رقية ع كلام فيروز بانفعا"لية وقطـ.عت الضحك : وإبراهيم.
فيروز بهدوء متوتر : ايه ابراهيم ده مين ابراهيم ماله؟؟!
رقية: مفيش! راجل جد'ع وشـ.هم وانا بسمع حاجه كتير اليومين دول يلاا خلينا كده.
كانت فيروز هتتكلم ..قطع كلامها حضور ابراهيم وهو رافع كـ.م جلا"بيته وفي أيده صندوق: صباح الخير.. لامؤا* خذه ام يحي قاعدة جوه
فيروز باستغراب: أيوة عمتي قاعدة مع ست سعيدة.
ابراهيم بإحراج: طيب انا هدخلها الحاجة دي عندها .
دخل وسابهم مستغربين وسألتها رقية فيه ايه صندوق.
فيروز: مش عارفه بس شكله فرحان اوي .
رقية :يمكن هيتجوز.
بصدمة: إيه .. وبصت مكان اثر دخوله بحزن : ممكن برضو!!؟
..
بليل..
سمية نا"يمة ع السرير وجنـ.بها أكرم بيأكلها:مش قادرة يا اكرم خلاص أنا لسه في بداية الح' مل مش كده
اكرم باهتمام: في البداية بس حمـ.ـلك ضعـ"يف ولازم تتغذي
سمية بتا"كل : اممم كفايا مش قادرة اتنـ.فس علشان خاطري
اكرم : طيب ماشي خلاص ..
حط رأسه ع رجـ"لها وبا* س بطـ"نها بحب وهي مي*لت برأسها وبا* ست خد"ه بابتسامة ونا* م بحضـ"نها...
..
بتقوم فيروز من النوم تشر"ب..طالعة من اوضتها بنو'م داخلة المطبخ!! سمعت صوت ابراهيم بيتكلم مع فتحية..
ابراهيم: أنا مليش غير بنتي وامها متو* فية من زمان
وانتي عارفة
فتحية: عارفه يابني واكيد هفرح لبنت اخويا ومش هلا'قي حد يحبها ولا يحافظ عليها غيرك..
استخـ.بت فيروز بعيد عنهم ووقفت بفرحة!! لاكن صدمت من كلام فتحية مقاطعة: بس مش هينـ.فع يا بني
ابراهيم بزعل : ليه؟؟؟ فتحية بحزن : عمها وابن عمها كلمني وهيوصلوا بكرة
فيروز بصدمة خوف ووو..؟؟؟!
•تابع الفصل التالي "رواية صعيدية امتلكتني" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق