رواية ملاك الاسد الفصل الرابع عشر
رواية ملاك الاسد الفصل الرابع عشر
روايه ملاك الأسد 💜🌍
البارت الرابع عشر 💫🦋
بقلم /Basmala Mostafa 🦋💜
Basbosa❤️
اسد اتجه للشركه وكانت الشركه نشيطه جدا وكل منهم يؤدي عمله بإخلاص وجد وكلهم فرحانين اسد استغرب النشاط والفرحه المفاجئه دي ولكنه لم يعلم من ينتظره في الداخل
اسد فتح باب مكتبه ورأي ملاك بالداخل فاستغرب أن هيا هنا وبالأخص هيا قالتله انا مش هاجي الشركه دي تاني
اسد باستغراب : بتعملي اي هنا يا ملاك
ملاك:اي حضرتك مستغرب قووي كده لي
انا بس جايه اقولك حاجه مهمه قبل ما امشي خالص
اسد باستغراب من كلامها : قصدك اي قبل ما تمشي خالص دي
ملاك :حاضر هقولك
انا مسافره ومش راجعه تاني هنا وانا في حد بحبه وهوا منتظرني في البلد اللي انا مسافره عليها انا اسفه في بنات كتيره بتحبك شوف واحده تانيه غيري وسابته ومشيت وهيا كاتمه دموعها
اسد لسه واقف مصدوم من الكلام وان هيا بتحب حد تاني غيره وبعد كده فاق من صدمته علشان يلحقها ولحقها وهيا لسه كانت خارجه من باب مكتبه
اسد :استني
ملاك لفت لي :نعم يا استاذ اسد
اسد :اللي انا سمعته ده صح يا ملاك
بتحبي حد تاني غيري علشان كده مكنتيش عايزاني اجي واخطبك لي بتعملي فيا كده انا غلطان اني اعترفت بحبي ليكي انا كده هنت نفسي انا اسد الجوارحي اللي الكل بيعمل الف حساب وخاطر لي تيجي واحده زيك تكسر قلبه لي كده وكمان بكل جراه بتقوليلي انا مسافره وبحب واحد ومنتظرني هناك طب حتي راعي مشاعري هوا انتي لي انانيه للدرجه دي لي بتعملي كده لي بتحبي نفسك بس ومش هامك حد خالص لي كده وبدأ في تكسير كل مكتبه وبعد كده سابها وخرج
ملاك وهيا مصدومه وسمحت لدموعها بالنزول وقعدت علي الارض تعيط ومش عارفه اعمل اي
أما عند اسد
اسد ركب عربيته لوحده من غير حراس أو حد وساق بجنون وتهور وبعد كده قابلته عربيه كبيره وعمل حادثه سير والناس اتلموا عليه
وفي ناس اخدوه للمستشفي
ملاك لقت حد بيرن علي تليفونها وكان اسد فاستغربت أنه بيرن
ملاك مسحت دموعها واتكلمت
ملاك بحزن : الو
ايوه يا اسد
الشخص : حضرتك صاحب الفون ده عامل حادثه وهوا حاليا في المستشفي
ملاك بصدمه قامت من علي الارض : مستشفي اي
الشخص : مستشفي الجوارحي حضرتك
ملاك قفلت التليفون بسرعه وخرجت ركبت تاكسي ووصلت للمستشفي
اول ما وصلت المستشفي سالت علي اسد
ملاك : في شخص لسه جاي من مده وعامل حادثه هوا في غرفه اي
سكرتيره الاستقبال: هوا في الدور التالت في العنايه المركزه
ملاك طلعت بسرعه علي السلم
ووصلت قدام الغرفه ولقت الناس اللي جابوه هناك
ملاك :هوا من امتي جوه
شخص منهم :هوا بقاله حوالي نص ساعه ولسه الدكتور مطلعشي من جوه
ملاك انهارت في البكاء وبعد كده اخدت فونها وكلمت ليان اخت اسد اخدت رقمها من فون اسد
ملاك اتصلت
ليان باستغراب : رقم غريب
وبعد كده ردت
الو مين معايا
ملاك : انا ملاك يا ليان
ليان :ملاك مين
ملاك:مش وقته يا ليان انا ملاك اخوك اسد عامل حادثه وفي المستشفي بتاعتكم تعالي بسرعه
ليان :اسد
ريم وايان :ماله اسد يا ليان
ليان ببكاء : اخويا اسد عامل حادثه وفي المستشفي
ريم وايان بصدمه :اي
طب هوا في مستشفي اي قولي بسرعه
ليان :في المستشفي بتاعتنا
ريم وايان وليان اخدوا بسرعه عربيه واتجهوا الي المستشفي
بعد مده وصلوا المستشفي
في الريسبشن سألوا وقالوا علي الغرفه وبعدين طلعوا
وصلوا قدام غرفه العمليات وسألوا ملاك اللي حصل بس ملاك مش بتتكلم
#BasmalaMostafa
قعدوا وهما قلقانين
وبعد فتره كبيره الدكتور طلع من جوه
جريوا عليه وهما قلقانين
ريم الام بقلق وبكاء :ابني عامل اي يا دكتور
الدكتور بتعب : بقالنا فتره كبيره يتوقف النزيف بس خسر دم كتير قوي ومحتاجين دم وعايزينه دلوقتي حالا علشان ننقذه
هنعمل تحاليل ليكوا علشان نعرف مين فصيله دمه زيه علشان يتبرع ليه بسرعه
ايان :طب هنعمل التحاليل دي فين
الدكتور :في الطابق اللي تحت
ايان اخدهم بسرعه كلهم واتبرعوا واستنوا النتيجه تطلع وبعد كده ظهر ان ملاك نفس فصيله دمه وراحت مع الممرضه علشان تتبرع بالدم لاسد
الممرضه اخدت منها الدم وملاك قامت بسرعه بس حست بدوخه جامده وبعد كده راحت قاعده علي السرير تاني
الممرضه:حضرتك لازم ترتاحي وتشربي عصير وتاكلي اي حاجه علشان تعوضي الدم اللي اخدناه منك
ملاك مهتمتش بكلامها وحاولت تقوم بس كانت تعبانه ومش قادره ولكن مكانتشي عارفه تمشي كويس بس سندت علي الحيطه وخرجت
والممرضه بعدها أخدت الدم ودخل غرفه العمليات وبعد فتره الدكتور خرج
الدكتور :الحمد لله يا جماعه عدي مرحله الخطر وهننقله اوضه عاديه وهيفوق كمان ساعه كده
ملاك : الحمد لله يارب
طب ممكن ندخله ي دكتور
الدكتور :الاحسن تدخلوا لما يفوق
#Basbosa
وبعد ساعه
اسد فاق
ودخل ليه الكل
اسد اول ما شاف ملاك قالها
اسد بتعب : بره مش عايزك هنا
ملاك بعيون مليانه دموع : بس يا اسد
اسد :مش هتكلم تاني قولت بره
•تابع الفصل التالي "رواية ملاك الاسد" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق