رواية قمر الصقر الفصل الرابع عشر
رواية قمر الصقر الفصل الرابع عشر
البارد الرابع عشر
الساعه ٧ الصبح مليكه راحت عند قمر ولقيت لسه نايمه فضلت تصرخ فوق رأسه
قمر. اي ياهبله انتي البيت ولع ولا اي على الصبح
مليكه. في واحده انهردا فرحه وهي لسه نايمه
قمر. بحزن هو بجد انهرد فرحه بس انا مش مبسوطه زي اي عروسه ده كله عشان اجيب حق ابويا مش عارفه ليه يامليكه كل ما بفكر قلبي بيوجعني انا تعبت بجد مش قادر انا شوفت كتير بسبب عمي هو مش المفروض العم يكون بدل بابا لا والصعب هو اللي قتل اخوي في بشر كده 😢
مليكه. كفايه يابنتي والله كل حاجه هتتصلح ربنا قال لا تحزن خلي ده منهج حياتك ومتفقدش أملك في ربنا مهما حصل في خليكي متأكد تماما إن عوض وجبر الله الل هيجيلك مش هتزعل أبدا علي اللِ راح منك نصيبك مش هيجيلك ناقص ملى مش مهم فاتك إيه لأن العوض والجبر اللِ هيجيلك من ربنا هينسيك أي حاجة مكنش ليكي فيها نصيب قبل كده متقلقش اطمن هيجبر بخاطرك ربنا محوشلك الحلو كله لما تفتح القرآن هتلاقى سيدنا يوسف قالا تبتئس وسيدنا شعيب قاللا تخف وسيدنا محمد قال لا تحزن خلي ده في بالك دايما قومي( الرساله ده ل اي حد مخنوق وزعلان🥺) يلا بلاش نكد يابنتي ده انتي احلى عروسه
تلفون قمر رن وكان صقر
صقر. صباح الخير
قمرصوت بين عليه الحزن. صباح النور
صقر. عرف ان هي مخنوقه ثم قال نص ساعه وهعدي عليكي عشان تروحي الفندق وكمان جبت ليكي غزل بنات
قمر فرحت شوي ثم قلت بجد في غزل بنات طب تعالى يلا بسرعه ونبي ونبي 😂
صقر. اول مره يضحك كده اي يابت هو انا جاي اخدك من الحضانه ولا اي اجهزي يلا وانا هجيكي ياقطه
قمر. استغربت طريقه كلامو وقمت تجهز
جي صقر وعط غزل البنات ل قمر وفرحت جدا بيه وراح على اكبر فنادق البلد وجي واقت الفرح قمر كانت حزين عشان مفيش حد يسلمه لصقر بس ابو صقر حب يقوم بدور الأب ل قمر وهي فرحت جدا وحضنت وقلت شكرا ليك يا احلى بابا
الشرقاوي. وانتي احلى قمر في الدنيا ربنا يبارك فيكي ياحبيبتي
مليكه يلا ياجدعان
قمر. شكرا ليك بجد
الشرقاوي بمرح امشي يابت مفيش شكرا بين الاب وبنت يلا بقاا
ساميه. شفت بنتها بلفستان الأبيض حضنته وقلت عشت وشفتك يابنتي عروسه زي القمر بسم الله مشاء الله
مليكه. ياجدعان ده فرح بلاش دموع
ادم. اي الناس الكئيب ده
الشرقاوي خد قمر ونزل صقر شايف ابوي جايب قمر فرح اووي ان ابوي تسرف كده
الشرقاوي. الف مبروك يابني حطه في عيونك
صقر. الله يبارك في عمرك يابابا
صقر خد قمر وقال شكلك زي القمر ياقمر خدود قمر احمرت اكتر وقلت شكرا خدها ورح عند مكان الماذون
الماذون من واكيل العروسه
جي السيوفي وقال انا يامولانا
قمر بصدمه ورعب لا مستحيل
صقر. قمر امسك نفسك متخفيش عشان الصحاف والناس ثم اكمل متخفيش مش هيقدر يجي جمبك وانا اللي عزمت عشان يشوفك وانتي مبسوطه اهدي
قمر. بس
صقر. كمل يامولانا
بعد واقت اطلق الماذون كلمت الشهيره بارك الله وبركاته عليكم في خيرا
صقر خد قمر في حضن ولف بيه عشان يوسف يتغط اكتر
قمر. مكنش لي لازم ده يحصل
صقر. مش واخد بالك من يوسف شكلك
بعد فتره خلص الفرح وصقر خد قمر على الفيلا وآدم وصل ام قمر ومليكه على البيت
هي وحيدة قلبها مكسور والكل خذلها حتى أقرب الناس إليها والكل طمع ويطمع فيها
فى بيت صقر الشرقاوي
صقر زى مالحظتى البيت هنا كبير دور الى احنا قاعدين فيه وطبعا مفيهوش اوضه ليكى ودور فوق دا جناحى خاص بيا انا مبحبش حد يدخله غير الدادة وفاء الى بس مسمحولها تدخله وانتى كمان هايبقا مسمحولك لانك هاتعيشى معايا فيه و انا شخص بحب النظام بكرة الفوضى
قمر اتوترت من فكرة نومها معاه فى اوضه واحدة : انا ممكن انام مع دادة وفاء
صقر طبعا كلهم عرفوا هنا فى البيت انك مراتى ومينفعش مرات صقر الشرقاوي تنام مع اى حد من الى بيشتغل عندى . مفهموم
قمر بضيق منه : مفهوم
صقر : طيب يالا اطلعى الجناح فوق زمان دادة وفاء رتبت هدومك
قمر واقفه ف الجناح وتايهه متعرفش هى بتعمل ايه هنا دا مش مكانها ولا دى حياتها حست انهامخنوقه لا هى عاوزة ترجع بيتها هى حاسه انهادخلت فى عالم مش بتاعها عالم كبير عليها بصت حواليها لقت الجناح كبير جدا فيه سرير وف مكتبه فيها كتب وتلفزيون و غرفه ملابس وف ركن خاص بمفاتيح عربيات كتيرة شكله مهووس بالعربيات واخيرا لقت هدومها
صقر : بتفكرى فى ايه
قمر اتخضت من وجودة المفاجئ: يالهووووووى ...... احم اتخضيت
صقر. تتعودي دلوقت
قمر ارتبكت : حضرتك هو انا هنام فين
صقر شاور على السرير : هتنامى هنا
قمر بتوتر : وحضرتك هتنام فين
صقر : هنا بردوا
صقر اخد نفس وببرود : بصى انتى لازم تستحملى الوضع لغايه ما ابقا اشوف مهندس يوسع الجناح ويعملك اوضه
وسابها وخرج
قمر.....؟
روايه قمر الصقر
بقلم رانيا حمدان
•تابع الفصل التالي "رواية قمر الصقر" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق