رواية قمر الصقر الفصل الثاني عشر
رواية قمر الصقر الفصل الثاني عشر
البارد التاني عشره
صقر كان في دنيا تاني وحس احساس غريب
قمر. صقر ممكن عشان خاطري
صقر. اتفضلي ادخل المدرج وانا هحل المشكله وهجي
قمر. بس
صقر. مش بحب اقول الكلمه مرتين على جوه
في مكتب العميد
صقر داخل وقعد قصد العميد
العميد. اي حصل يادكتور صقر
صقر. الاستاذ كان بيشوف نفسه عليه وهو ميعرفش انا مين
مراد. حضرتك انا مكنتش اعرف انت مين وعادي دفعت عن قمر
صقر بعصبيه لم سمع اسم قمر على لسان حد غيرو اول مره واخر مره تقول اسمه علي لسانك بعد كده واتفضل بره
العميد. معليش يادكتور وانا اسف على اللي حصل
صقر. تمام
في المدرج
صقر بدا شرح وقمر كانت مركزه معه جدا وأول مره تفهم الماده بعد واقت خرجت قمر مع صقر على الشركه
في الشركه
صقر. تعالي يلا اركبي الاسانسير
(ياجدعان قمر بتخاف تركب الاسنانسير)
قمر. احم انا هركب على السلم معلش
صقر. انا مش بعزم عليكي انا بأمرك
قمر. بخوف. طيب
في الاسانسير قمر حولت تقرب من صقر لحد ما مسكت ايدو وغمض عيونه
صقر. شاف توتور قمر ومتكلمش وكان مبسوط من قرب ليه
قمر. اسفه بس بخاف اركب اسانسير
صقر. تمام
في مكتب صقر اتصل على قمر : قمر
قمر وهي ترد بسرعه : أيوة يا فندم
صقر بجديه : هاتيلي عقود شركه A.H.R الالمانيه وابعتيلي آدم دلوقتي علي المكتب
قمر بجديه : تحت امرك يا فندم حاجه تانيه
صقر بجمود .. : لا اتفضلي
قمر دخلت مكتب آدم. آدم بيه صقر بيه عايزك في المكتب
ادم. قمر احم ممكن طلب
قمر. اكيد اتفضل
ادم. هو بعيد عن الشغل وبصراحه عايز اعرف مين البطل اللي كان عندك يوم ما جين نطلب ايدك
قمر. قلت بضحك قصدك على مليكه 😂
ادم. وكمان مليكه هي في حد في حياته
قمر. لا مفيش يسطا
ادم. اشطا هكلمك بس اروح اشوف صقر بدل نترفض كلنا 😂
ادم وهو يقتحم مكتب صقر بمرح .
ليدخل بضحك .: ايه يا ابني طلبتني لي بس وربنا وحشتني يا صقري
صقر بتهكم .. : صقري والله لولا أنك صاحبي الغتت للاسف انا كنت دفنتك مكانك دلوقتي ..
ادم بضحك .. : ايه يا عم بهزر يا رمضان مبتهزرش
ثم قال بتنهيدة ..: عاوز ايه صح
صقر بجدية ...: مفيش عايز اعرف هنعمل الإجتماع أمتي مع شركه A. H.R
آدم بتفكير ..: خليه بكره الساعه ٣
صقر. بتحذير .. أي تأخير الإجتماع ملغي وتلغي التعاقد مع الشركه كمان ..
ادم بإيماء .: تمام .ليتابع بمرح ...بس ايه الحلاوة يا ابني علي الصبح اكيد الموظفات عاكسوك ولا عشان حد تاني 😂
صقر بغضب ....: بررررة يا آدم شوف شغلك والا اعتبر نفسك مطرود يلا برررة
ادم وهو يخرج مسرعا بخوف من صقر : ه عمرة ما هيتغير ... يا ميله بختك يا آدم يا حظك الاسود في صاحب عمرك .
صقر بصوت عالي ... : آدم انت لسه هنا ....
علي : لا وربنا خرجت خلاص ... وجررري بسرعه على مكتب قمر
ادم. قمر مرت اخويا المستقبلي
قمر. نعم ياخوي
ادم. عايزكي تظبطيني مع مليكه
قمر. انت وقعت ولا اي ياض اجمد كده
ادم. ياستي انتي مالك انا وقعت ايوه واعملك اللي عايزه
قمر. بتفكير اي حاجة اي حاجة
ادم. اي حاجة ياستي
قمر. بوكس شكولاته كبير وايفون
ادم. مدى يعني
قمر. اي موافق ولا اي
ادم. يعني انتي عايزه تخدي الراتب كله ولا اي
قمر. اوع تكون بخيل احنا مش بنحب كده ابدا
ادم. موافق ياختي موافق بكره هيكون عندك
قمر. اشطا وانا بكره هجيب مليكه الشركه
صقر من الخلف بعصبيه
وهي الشركه بقت كافيه ولا اي حضرتك منك ليه
ادم. هاا لا مفيش سلام
صقر. اي يا انسه قمر يلا عشان ماشين
قمر. بس لسه بدري
صقر.... انا قولت اي
في العربي
صقر. هنروح نختار الفستان والقاعه
قمر. احم صقر
صقر. نعم
قمر. بصراحه انا زي اي واحده بتحلم بيوم فرحه ولازم مليكه تكون جنبي دلوقت ممكن نعدي نخدها
صقر.... ؟
بقلم رانيا حمدان
روايه قمر الصقر
•تابع الفصل التالي "رواية قمر الصقر" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق