رواية ملاك الاسد الفصل العاشر
رواية ملاك الاسد الفصل العاشر
روايه ملاك الأسد 🖤
البارت العاشر ♥️
بقلم /Basmala Mostafa 🦋💜
Basbosa 💜💫
اسد بصدمه :ايه
(اسد مصدوم من اللي شافه في محتوي الورقه اللي سابتها ملاك ومشيت بعدها )
محتوي الرساله
اولا بص يا اسد بيه الجوارحي طبعا انت مفكر اني ضعيفه ومش هقدر اقف في وشك وخلاص بقي تشتغل معاك السنتين أو ادفع 5 مليون جنيه لا انت متعرفشي ملاك كويس انا مش من النوع الخواف للدرجه دي وانا عارفه ان موضوع امبارح اللي عملته دخل عليك اللي هوا اني مش علشان قطعت الورق هتزود مهله الشغل وانا قولتلك مش فارق معايا حتي لو هشتغل طول عمري هنا صح بس انا كنت بسايسك في الأمور اوك هههه ما هتشوف محتوي الرساله دي وتقراها هكون انا سافرت بس انت طبعا مش عارف انا هسافر فين ومتفكرشي اني سافرت علشان علي خوف انك تحبسني تبقي غلطان انا مسافره وهاشتغل في البلد اللي انا سافرتها وخلاص هقعد علي طول وهاقيم هناك ومعلش بقي طولت عليك بس احب اقولك كلمه اخيره انا مش بخاف وحتي لو عرفت مكاني وجبت الشرطه اتحبس عادي ولا اني اكمل مهله الشغل مع واحد زيك
وفي آخر الرساله مكتوب
Malaak
اسد بصدمه وخبط علي المكتب بأيديه وقال بعصبية: غبيه يا ملاك غبيه واقسم بالله انتي مفكره اني بجد عايز احبسك ولا ادفعك فلوس غبيه انا عايزك جنبي علشان بحبك وعايزه تكوني معايا وفي حياتي وفي الاخر تروحي وتسافري ااه 😭💔 حتي انتي كمان هتسيببني انا كنت ناوي اعترف بمشاعري ليكي يا ملاك 💔😭💔😭
وبعد كده اسد طلع الفون بتاعه ورن علي حد وقاله عايز اعرف ملاك الغندوري هتسافر فين دلوقتي
المتصل :حاضر يا اسد بيه
وقفل معاه وقعد يدور في الأسماء لحد ما لقي اسمها
ورن علي اسد اللي كان منتظر اتصاله بفارغ الصبر
المتصل :ايوه يا اسد بيه هيا هتسافر علي تركيا
اوك دلوقتي اول ما تبقي في الطياره تخلي حد من عندك وتكون واثق فيه يمنعها من السفر اوك
المتصل :حاضر يا اسد بيه
وقفل معاه
وقعد يضحك.
اسد :شوفي بقي يا ملاكي هتسافري ازاي
وبعد كده راح للمطار وصل هناك وقعد في مكتب الأمن واستني أن هيا تنزل
في الطياره
بعد ما ملاك ركبت جات واحده اسمها رنا مضيفه طيران وقالتلها :معلش يا انسه انتي ممنوعه من السفر
ملاك: نعم حضرتك وبعدين مين ده اللي مانعني من السفر
رنا :حضرتك تنزلي علي مكتب الأمن وهتعرفي كل حاجه
ملاك :بس حضرتك لو طلعتي لغبطتي هعمل مشكله ليكي
رنا مضيفه الطيران :مش حضرتك انسه ملاك الغندوري
ملاك :ايوه انا
رنا :حضرتك انا مش ملغبطه ومتاكده اتفضلي حضرتك
ونزلت ملاك من الطياره واتجهت الي مكتب الأمن وبعد ما دخلت كانت لسه هتسال في اي واي اللي يمنعني من السفر لقت اللي قاعد علي الكرسي وكان ذاك الاسد انصدمت عندما رأته
ملاك بصدمه :انت بتعمل اي يا جدع انت
ووجهت كلامها للأمن :انت بقي مانعني من السفر لي أن شاء الله اااه اتلاقي الاستاذ اسد رشاك بمبلغ كويس علشان تمنعني من السفر
الامن :عارفه لولا أنك تبع للاستاذ اسد كنت عملتلك محضر عارفه بس انا هعمل اي انا هعمل خاطر للاستاذ اسد
ملاك وقد رحلت من مكتب الأمن وقبل أن تخرج من المطار كان أسد امسكها من يديها
اسد :علي فين يا ملاك
ملاك :انت مالك بقي
اسد :طب تعالي تركيب العربيه عايز اقولك علي حاجه مهمه ومتخافيش مش بخصوص الشغل علي راحتك انا مش هغصبك علي الشغل
ملاك بعد عناد دام لمده لا تقل عن ربع ساعه ركبت معاه
اسد اول ما ركب ركب جنبها علي الكرسي الي قدامها وقال لها
عايز اعترف لك بحاجه
ملاك بهدوء عكس ما بداخلها :اتفضل عايز اي مني
اسد :ملاك انا
ملاك :اخلص عايز اي
اسد اخد تنهيده :ملاك انا جاي اعترفلك بمشاعري
ملاك انا بحبك
ملاك بصدمه :ايه بتقول اي
اسد :لا انا مش هعيد الكلمه مرتين انا قولتها مره
ملاك :يعني اللي سمعته صح
اسد : ايوه
ملاك :طب بعد اذنك نزلني
اسد بصدمه من رده فعلها :في اي يا ملاك
ملاك :مفيش
ونزلت وهوا سابها وقال :طب استني اوصلك حتي
ملاك :لا شكرا
اسد قال في نفسه يمكن مش مستعده تقولي حاجه زي دي دلوقتي وكمان ممكن تكون مصدومه مش اكتر
ملاك :بعد اذنك امشي من هنا.
اسد اتنهد بحزن : حاضر اللي يريحك
وبعد كده مشي وملاك كانت مصدومه وكانت فرحانه بس مش عارفه لي يمكن علشان هوا بيحبها وهيا كمان حاسه اني هيا في مشاعر من ناحيتها له بس لازم تكون صعبه المنال ولازم أن هيا يعمل المستحيل علشان تكون معاه
بعد فتره
اسد وصل القصر ركن عربيته ودخل القصر حزين ومكلمشي حد وده طبعا مش من عادته دائما حتي لو في اي بيكلم مامته بس كلهم استغربوا وهوا طلع علي طول علي أوضته واخد شاور وغير هدومه وفرد نفسه علي السرير وكان زعلان قووي من رده فعلها وان هيا ممكن متكونشي بتبادله نفس الشعور فاتضايق جدا من الفكره دي وبعد شويه سمع صوت خبط علي الباب
دق.دق دق
اسد بحزن :اتفضل
دخلت مامته ريم وهوا اتعدل وقعد علي السرير وهيا قفلت الباب وجت قعدت جمبه
ريم :في اي يا حبيبي
مالك متغير كده ليه انت اول مره تطلع علي طول ومتكلمنيش حتي
اسد :مفيش يا امي متضايق شويه
ريم :في اي يا حبيبي احكيلي يمكن اقدر اساعدك
اسد بتنهيده حزن :ملاك يا امي
ريم :مالها يا ابني
اسد :حكالها علي كل حاجه من اول ما راح للمكتب لحد ما اعترف ليها وبعد ما خلص قالها رده فعلها صدمتني يا ماما قالتلي نزلني ومتكلمتش ولا قالت حاجه وسابتني ومشيت معني ده يا ماما أن للبنت اللي بحبها مش بتبادلني نفس الشعور
ريم :ولي بتقول كده ممكن تكون بس بتتقل عليك علشان تعرفك أن هيا صعبه المنال يا حبيبي
اسد :انا قولتلها مشاعري من ناحيتها يا امي علشان مش تسيبني وتمشي وتسافر وفي الاخر تعمل كده
ريم :طب استني بس يا اسد فتره صغيره ولو معترفتش بكده تعالي ليا وهاقولك علي طريقه تعرف بيها إذا كانت بتحبك ولا لا بس لازم منعملشي حاجه الا لما تعترف هيا الاول ولو معترفتش بكده هقولك ماشي يا حبيبي
اسد :ماشي يا امي
وباس اسد ايد أمه وجبينها
وقال لها :متزعليش مني علشان مكلمتكيش
ريم:لا يا حبيبي مش زعلانه نام شويه انت باين عليك مرهق وتعبان من الشغل
اسد :ماشي يا امي
نروح لمكان تاني
في مخزن الجوارحي
أسر عمال يصرخ جامد بس كده كده محدش هيقدر ينقذه المكان يعتبر صحرواي ومنعزل عن الناس
دخل له واحد من رجاله اسد
الرجل ويدعي سليمان
في اي يا جدع انت عمال تصرخ زي الحريم كده لي
أسر : عايز أخرج من هنا اي رايك تخرجني من هنا وهاديك خمسه مليون جنيه
الرجل بطمع :كام
أسر :لا شكلهم مش عاجبينك
اي رايك ٨مليون اول ما اخرج من هنا
الرجل قرب علي أسر وقال له :وانت هتديني الفلوس امتي
أسر :اول ما اخرج من هنا
الرجل : اوك ماشي
وقرب علي أسر وظن أسر أنه سيفك له الحبل ولكن تفاجأ بما فعله سليمان
أسر بصدمه
يا تري سليمان عمل اي مع أسر ؟؟.
وايه اللي فاجأ اسر قووي كده ؟؟؟
ويا تري ملاك هتعمل اي في اسد ؟؟
وأسد هيخليها تعترف له ازاي لو هيا معترفتشي بنفسها ؟؟
•تابع الفصل التالي "رواية ملاك الاسد" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق