Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية قصتي انا الفصل التاسع 9 بقلم امنية وليد

رواية قصتي انا الفصل التاسع


رواية قصتي انا الفصل التاسع 

 عمر سمع طلب الزواج وادايق ومشي وقال خﻻص


 مدام هتتجوز انا كمان هتجوز


 كلهم اتجمعو عند مني عمر وعيونه عليا 


قال:ياجماعه عايز اقولكم علي خبر حلو هيفرح الجميع 


انا قررت اني اتجوز.....سوزى 


مني:انت بتقول ايه انت مستوعب اللي بتقوله كويس عمر اعقل 


وطلعت مني تجري علي السياره وانا وقفت من الصدمه


 مش عارفه اعمل  طلعت مني كلمات سبحان من


 انطقني بيها( الف مبروك ياستاذ عمر ...


مبروك يأنسه سوزى) ركبت مع مني ورحنا الفندق 


مني دخلت غرفتها وقفلت على نفسها وانا نزلت الاستقبال


انا:لوسمحتي يأنسه ممكن تحجزيلي علي اقرب


 طياره للقاهره .....وبعد نص ساعه ردت عليا البنت 


وقالتلي طيارتك اليوم الساعه 7 مساء قلتلها


 ممكن تتصليلي بالرقم دا اتصلت علي محمد


 وعرفته  ان طيارتي الساعه 7 علشان يقابلني ف المطار


جهزت حالي ووضبت شنطي وكتبت رساله لعمر ومني 


علشان مش هقدر اسلم عليهم وقفت علي  باب مني 


نفسي اخبط علي الباب بس مقدرتش قلبي 


هيوجعني اكتر لو سلمت عليا اخدت حاجاتي


 ونزلت الاستقبال واعطيت البنت الجواب وقلتلها 


متسليميهوش لعمر او مني اﻻ بكرا 


بعد ما يدورو عليا خﻻص ولسه هطلع من الباب لقيت 


رامي مقابلني : رايحه فين


مسافره..


مسافره فين ..


مصر ..

طب قلتي لعمر ولا مني


لا مش عايزاهم يعرفو دلوقتي


ليه فجأه من غير متودعيني في حد زعلك ..


ﻻ ابدا بس عايزه امشي كفايه كدا ...


خﻻص بوصلك للمطار ..


مش عايزه اتعبك هاخد تاكسي ..


تاخدي تاكسي وانا موجود  تؤتؤ..


ركبت معاه وطول الطريق متكلمتش وﻻ كلمه 


واحده وقلبي مكسور كان نفسي اشوفه لاخر 


مره واحضن اختي وصحبتي مني اللي عمري 


ماكان لي اصحاب غيرها مش عارفه هعيش من غيرها ازاي 


بعد ما وصلنا 


رامي :انتي ليه مقولتيش لمني 


انا:استاذ رامي ممكن اطلب منك طلب ممكن متقولش 


لمني وﻻ عمر اني سافرت  اﻻ بكرا 


رامي:ممكن اعرف السبب 


انا :اصلي مبحبش الوداع


رامي :ﻻمش دا السبب انا تقريبا عارف السبب 


انا:  عارف عارف ايه


رامي: عارف انك بتحبي عمر وقرار جوازه


 هو اللي خﻻكي تسيبي البلد وترجعي مصر


اناواناببكي :لوسمحت مش عايزه حد يعرف بالموضوع دا 


وانا اسفه اني جرحتك مش قصدي وﻻ بإيدي 


رامي :عارف يامنار انه مش بإيدك وانا حاسس باللي


 انتي حساه ربنا معاكي وممكن تعتبريني اخوكي


 زى محمد لو احتجتيني ف يوم من الايام هتﻻقيني جنبك 


انا :استودعكم الله يارامي  بقولها وانا ببكي


 وبنظر اخر نظره علي البلد اللي شوفت فيها 


اجمل ايام حياتي شريط رحلتي الي لبنان مشي قدامي


طول منا قاعده في الطار من اول ركوبي الطياره 


وجوزي الندل وتعرفي علي عمر ومني


 واول شرارة حب لعمر واول جرح منه


 واخرهم كسره لقلبي  ورامي واللي حصلي معاه 


وصلت مطار القاهره لقيت محمد مستنيني


 اول ما شوفته اترميت في حضنه وقعدت ابكي 


محمد.. خﻻص ياحبيبتي كل شي هيتصلح  وهتبقي احسن 


انا..قلبي بيوجعني يامحمد بيوجعني قوي 


محمد ..ربنا معاكي ياحبيبتي عليكي  بذكر الله


في الجانب الآخر


رن تليفون مني ....عمر انتي رايح الشغل طب عايزني ليه ضروري 


طب اعدي علي منار واجيبها وﻻ اجي لوحدي 


خﻻص ماشي هاجي لوحدي قفلت وجهزت نفسها


وراحت لغرفة مني وهتخبط ...بﻻش يمكن نامت


 بعد صﻻة الضحي  ولو قلتلها اني هروح لوحدي هتزعل 


رامي :خير  يامني امال منار فين 


مني:مرديتش اصحيها 


رامي: اه تصحيها ماشي ..وله هيقول افتكر 


الوعد اللي اخده مع  منار 


عمر :بتسال اه من حقك مش عروستك


 كنت روح صحيها انتي 


رامي :انت بتقول ايه  انت جرالك حاجه انت اكيد اتجنت ياإما مبتفهمش سبحان  الله مش هقعد معاك 


مني: عمر انت ليه بتقوله كدا 


عمر: الأستاذ طلب ايد منار انبارح .والابله لسه مرديتش 


مني :منار مجابتليش سيره خالص وﻻ يمكن 


علشان انا قفلت علي نفسي من خبرك المهبب 


اللي سمعتو انت صحيح هتتجوز سوزى 


عمر..وليه لأ   بتحبني وعايزاني 


مني  ..وانت عايزها 


عمر ..مش مهم انا عايز مين  المهم مين عايزني 


مني ..عمر مش عارفه ليه حاسه انك بتحب حد 


عمر..بحب اااااااه ...كنت بحسبها بتحبني  


مني ..هي مين ياعمر 

عمر .. متشغليش بالك 


ياتري ايه اللي هيحصل بعد كدا وعمر لما يعرف 


ان منارسافرت هيعمل ايه 


•تابع الفصل التالي "رواية قصتي انا" اضغط على اسم الرواية 

reaction:

تعليقات