Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشق الحديدي الفصل السابع 7 بقلم اسيل بسام

 رواية عشق الحديدي الفصل السابع 


رواية عشق الحديدي الفصل السابع 

سليم بغضب  " يوووسف
لماا تجي تتكلم مع ابوك وامك اتكلم باحترام مفهوووم 
يوسف " مفهووووم ي باااباا

كادت سماا ان تذهب اليه لكن سبقتهاا نغم وهي تحتضنه
نغم  " انت ااي ال عمل فيك كده ي حبيبي 
يوسف ببرود  " حاجة متخصكيش ي نغم هاانم
نغم  " ازاي بس ماتخصنيش انت ابني 

يوسف بضيق  " لو سمحتي اناا راجع تعباان 
مش فااضي ممكن اروح وارتااح
نغم بضيق  " اكيد اتفضل روح

ذهب ووقف اماام سماااا وهو يقبل يديهاا وهو 
يلاحظ حزنهااا
وحيااتك اناا كويس ي حبيبتي مجرد خدش بسيط
سمااا بحنان  " طب في حاجة بتوجعك اعملك حاجة
يوسف بتفكير   " مش عاارف بس جااي على باالي اكلة حلو
ولازنية و بااسطة من ايديك الحلوين دوول
انااا على لحم بطني من امبااارح

كريم  " ااه والبني ي سوسو 
حتى  اعملي جنبهاا معكرونة بالبشملة وكم صبااع عنب
كده وو متنسيش وحيااة عشق عندك لتعمليلي برك
سماا  بحب  " تحت امركواا كله الاكل هيكوون على ذووقكوا 

كريم  " حبيبتي اناا ي ناااس 
لو بس خلفوني بدري بحبتين كنت اتجوزتك اناا
حرااام  عليكي سلومة ده 
سليم بغضب  "  كررريم

كريم بخووف  " هو انت سمعت ااي ي بااشا
سليم بغضب  " كنت عايز تتجوز مين ي حيلتهاا
كريم  " واناا اقدر في وجودك ي كبير
يلا ي يوسف الحق اوصلك واتهنى بشباابي

سماا بحناان  " هبقى اندهلك لماا اكل يجهز
يوسف وهو يقبل يدهااا  " تسلمي ي ست الكل

سماا لعشق وحيااة   " يلا منك ليهاا للمطبخ
حياة بتهرب   " اناا برائي اروح البيت ماماا هتكون قلقت
عشق  " وانااا عندي مذاكرة هخلصها واحي اساعدك

سماا بغضب  " يلا منك ليهاا على المطبخ 
والا هتسلمواا على الشبشب النهااده

فرتاا هاربتااان الي المطبخ تبعتهم بفرحة 
تحت انظار سليم العااشقة لهااا وحقد نغم لهااا
دخل سليم غرفته وماا كااد يغلق البااب حتى اقتحمته نغم

سليم  ببرود  " بلاش تاخذي راحتك كتير في البيت
ده لانك مش هطولي فيه
نغم  : مش بيت ابني ولا اااي 
سليم  " اكيد  بيته  بس ابنك ي مداام مش طايق 
يبصلك حتى

نغم بحقد  " كل من سماا وبنتهااا غسلواا دمااغ ابني 
وبقى تحت سيطرتهم 
سليم  " مش كل النااس نغم ي مدااام  انتي انانيتك
عاميكي عشان تشوفي انك السبب في بعد ابنك عنك
نغم  " اناا مش ندمانة اني خونتك  ي سليم ولو رجع بياا
الزمن هعملهاا لاني حبيتك بس انت مكنتش قايمني 
من ارضي كل همك هو سماا هااانم وبس 
سليم  " لو خلصتي يلا براااا

نغم بتهديد  " اناا جااي اقولك كلمتين وبس 
خلي مراتك ابنتهاا يبعدوو عن ابنى والا مش هيحصلهم
 طيب هطربقالهمو فوق دمااغهم

سليم  " لو حصل حاجة لا سمح الله في سماا وبنت
احوياا حتى ولو بالصدفة اعرفي اني هقتلك المرادي 
وسليم الحديدي مبيقولش كلام على الفااضي
وقتلك بالنسبالي حاجة سهلة اوي ذي شربة المية 
نغم وهي تبتلع ريقهاا بحووف  " اناا قولت ال عندي 

خرجت وتركته يلعنهاا بسره وهو سوف يتصرف
معهااا بعد الان  وسيضع لهاا حداا خاصة بعدماا عرفه
عنهاااا

في الخاارج راات سماا نغم تخرج من غرفتهااا
فتنهدت بغضب واقتحمت هي الغرفة

سايم بضيق   " اي ي نغم مبتتعبيش انتي ااي هاا
سماا بغضب  " دي مش نغم ي بيه 
نظر لهاا  " سماااا

سماا  " ااه سماا ي سليم ال بتقلل من احترامهااا
وعماال تستغفلني ي بيه
سليم ببرود  " واناا عملت ااي
سماا بغضب " ي بجاحتك ي اخي جايب طليقتك
الاوضة بتااعناا والله اعلم كنتواا بتعملو اي 
شكلك رجعت وحنيت للمااضي ي سليم بيه
لو مش قادر على بعدها طلقني اتجوزهااا 

سليم بغيظ  " واطلقك ليه واناا اقدر اتجوزهاا عليكي
سماا بغضب ودموعها تسيل دون شعور منهاا
فقد تشعر بتلك الناار التى تشتعل في صدرهاااا

الهي تولع انت والسنيورة بتااعتك اناا مالي بيك
ان شاء الله في ستين داهية بس تطلقني الاول

سليم بعبث  " هو انتي غيراانة ي سمااا
سليم   ""  واغاار منك ليه بقى حب ال بين خلاص انتهى
من سنين واهو غار في داهية
طلقني وروح اتجوز ال عايزهااا

سليم  " طب ولو مش غيرانة ومدايقة بتبكي ليه

نظرت له باستغرااب فتلمست وجههااا فوجدت بعض
من تلك الدنوع الخائنة تنزل بغزاارة على وجنتهاا 
رفهت نظرهاا فوجدته امامهاا  يمسح لهاا دموعهاا برقة

سليم  " دموعك دي بتثبت ادااي انتي غيراانة عليااا
ابعدت يدهاا عن وجهههاا بضيق  
سماا  " واغاار عليك لياا بقى
سليم بحب   " بعشقك ي هبلة
سماا " واناا مكرهتش في حياتي قدك

غاادرت بغضب منه فدموعهاا قد فضحوهاا
امااا هو ابتسم على افعاالهااا  نظر لاثرهاا بحب
.......

دخل كريم المطبخ وهو يقووول..........



عشق الحديدي
 part 7

Asel Bassam

•تابع الفصل التالي "رواية عشق الحديدي" اضغط على اسم الرواية 

reaction:

تعليقات