رواية قط وفار الفصل السادس
رواية قط وفار الفصل السادس
قط و فار
البارت السادس..
حنان بخضة: في ايه يا ميار مالك احمد عملك حاجة؟
ميار بدموع: الحقيني يا مامتدا اطلعيلي بسرعة احمد اتخطف
حنان بص..راخ: ابني!!! عرفتي منين يا بنتي؟
ميار بدم..وه: اصله اتأخر عن ميعاد رجوعه ١٠ دقايق ومبيردش على الفون
حنان: الله يسامحك يا ميار وقعّتي قلبي بقى عاملة المناحة دي كلها عشان اتأخر ١٠ دقايق قومي يا هبلة اعمليلك اي حاجة ولا البسيلك فستان حلو كده يشوفك بيه ده الله يكون في عونه
وقفلت في وشها وميار كملت عي..اط وهي بتألف في دماغها سيناريوهات خ.طف احمد
الساعة خمسة ونص
بيفتح احمد الباب لقى اللي بتجري تترمي في حض.نه وهي بتع.يط جامد
اتو.تر احمد جداً لانه اول مرة تبقى قريبة منه كده
بعدها بهدوء وهو مخض.وض
احمد: في ايه يا بنتي مالك؟
ميار بلهفة: احمد انت كويس عملولك ايه وخدوك اواي وسابوك ازاي كانوا عاوزين اعضائك ولا كانوا...
حط احمد ايده على بوقّها: ايييييييه راديو واتفتح مين دول وعاوزين ايه ايه اللي انتِ بتقوليه ده؟!!!
ميار: مممم
شال ايده: اللي خط.فوك اومال مين يعني!!
احمد: خط.فوني خط.فوا مين يا بت انتِ انا محدش يقدر يقرّبلي
ضيّقت عيونها: ممم قولتلي اااه
شكلها ايه هه بيضة ولا سمرا طويلة ولا قصيرة عيونها لونها ايه هه انطق بتخ.وني يا احمد مكنش العشم على آخر الزن تخ.وني دي آخرة الحب والعِشرة والعيش والملح....
احمد: بسسسسسس ايه هو اي فيلم والسلام
وبعدين أخ.ون مين أنا كنت طاي.قك أصلاً
عيونها دمّ.عت: آسفة يا استاذ احمد انا بس خو.فت عليك لما اتأخرت
لفّت عشان تدخل أوضتها حس انه زوّدها معاها اوي فنده عليها
احمد: ميار استني
مسحت دمو.عها ولفّت وهي بتغ.مز: مقدرتش على بُعدي صح؟؟؟
مقدرش يمنع ابتسامته على جنونها اللي بدأ يتعوّد عليه
خبط كف على كف: الله يكون في عونك بجد على المهلبية اللي في دماغك
ميار: مهلبية بس مسكّرة( بصوت مربوحة😂)
يلا يا استاذ الاكل برِد عملالك الشاورما اللي بتحبها
احمد: وبرضه الشاورما من اخبار نهى
ميار: نهى مين؟
احمد بشك: نهى صاحبتك اللي قالتلك المعلومات عني
ميار: لا.. لا.. مش ن..هى ده ده
اه ده حنون حبيبة قلبي هي اللي قالتلي ربنا يديمها ليا يارب
احمد: والله ما انا عارف انتِ ازاي اتعرفتي على امي وامتى واقنعتيها تعمل الروبّاطية دي
عليا معاكي
ميار بهمس حز.ين: اعرفها واعرفك من سنبن يا احمد وانتَ اللي مش عارف ولا حاسس
احمد: بتقولي حاجة؟؟!
ميار بضحك: لا أبداً يلا بقى يا صاصا اغسل ايدك الأكل هيبرد
عدى كام يوم
وزي كل يوم كلوا وعملت شاي بس قالها إنه عاوزها في البلكونة شوية
في البلكونة..
سرحت ميار في كل مرة كانت بتشوفه فيها وهو قاعد في البلكونة دي
قاطع سرحانها انه بينده عليها: ميار يا مياااار
غمز.تله: هو انا اسمي حلو اوي كده يا جدعان
احمد بابتسامة: يا بنتي اهدي بقى، بصّي يا ستي بما إننا خلاص واقعين في أرابيز بعض فترة لحد ما يجيلي مزاجي اطل.قك
حست بنغزة في قلبها لما قالها انه هيطلقها بس سكتت
كمل: فأنا رأيي نهدى على بعض شوية ونبطّل شغل مقالب هه
ضحكت ميار: ليه بس كده يا صاصا انا عملت ايه بس؟
احمد: زف.تةةةةة قولت بلاش ز.فت اسم الحي.وان ده
غم.زت: غيران هه هه
احمد بابتسامة: بطلي هب.ل بقى كمل بجدية: انا قولتلك الموضوع ده انا شايله من حياتي خالص ومش بفكر ولا هفكر فيه انا ان كنت قبلت جوازنا فكان عِند معاكي ومع أمي مش أكتر وكلها فترة وننفصل بهدوء انا عاوز اعيش لوحدي مش عاوز حد في حياتي
دارت ميار عيونها: يعني عاوز ايه يا أحمد؟
احمد بابتسامة: عاوز نتعامل ك صحاب على الأقل الفترة دي وبلاش شغل المقالب والبهدلة بتاعت كل يوم هه
ميار بضحك: ايه بس يا حمّودي كل ده عشان بهزر معاك شويتين؟
احمد: صاروخ تولّعيه في رجلي وأنا نايم، دوا اسهال في الغدا وغيره وغيره كل ده هزار هه
ميار بضحك: خلاص سماح بقى يا حمّودي
احمد: حلو الاسم ده ها وافقتي؟
ميار: موافقة
مد احمد ايده: يعني صحاب؟
حطّت ميار ايدها في ايده فحسّت برعشة في جسمها وهو حس بيها ومعلّقش: صحاب يا عم صا..
احمد: هااااا
ميار: خلاص بقى يا حمّودي قلبك أبيض
خلّصوا قعدتهم ونزل يبص على مامته لأنها دايماً بتقعد مع ميار تحت وهي بتساعدها في البيت أو وأمه قاعدة معاها فوق لكن أحمد دايماً في شغله فبيتطمّن على مامته من ميار و أوقات بعد شغله
فتحت مامته الورق اترمى في حض.نها
احمد بتعب: عاملة إيه يا أمي؟
حنان بتنهيدة: مالك يا أحمد؟ وبعدهالك يا ابني؟ هتفضل كده لحد امتى يا ابني؟
احمد: في ايه يا أمي؟
حنان بنفاذ صبر: في اني تعبت عشانك ومنك، انا مش عارفة لحد امتى هتفضل موقّف حياتك، من ساعت الهانم ما غا.رت وانتَ مش عاوز تعيش وتشوف حياتك، انا تعبت يا ابني نفسي اشوف عيالك ميار بتحبك يا أحمد متضيّعاش منك يا ابني لتندم
احمد بنفاذ صبر: كفاية بقى يا أمي انا مش عاوز ميار ولا غيرها
كفاية بقى كلام في الموضوع ده
انا جوازي من ميار عِند فيكم مش اكتر انا لا انا عارف عرفتيها امتى وعملت ايه عشان تخليكي تتفقي معاها عليا بس ده ميهمنيش أنا اللي اعرفه ان مفيش بنت لا تعرف حب ولا وفاء انا بك.ره صنفهم كله مش عاوز حد
حنان بعص.بية: كل ده من ز.فت حلا واللي عملِته يا ابني حر.ام عليك نفسك، ايه يعني حبيت واحدة واتجوزتها طلعت كد.ابة وطلقتها ما ف داه.ية متستاهلش تعمل كده في نفسك فوق بقى فووووق انا تعبت
احمد بعص.بية: اميييي كفاية لو سمحتِ انا بكر.ههم بك.رههم كلهم بعد اذنك
نزل احمد على الشارع وراح على الكافيه اللي بيقعد عليه على النيل وهو بيفتكر حصله ايه مع حلا
فلاش باك من أربع سنين..
•تابع الفصل التالي "رواية قط وفار "اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق