رواية قط وفار الفصل الخامس
رواية قط وفار الفصل الخامس
قط و فار
البارت الخامس..
تاني يوم الصبح صحيت ميار على جردل مياة ساقعة بينزل عليها
ميار بشهقة: الحقوناااااا بغرق يا نااااس
بصت جنبها لما استوعبت لقت احمد حاطط ايده على بقّه كاتم صحكته على منظرها
ميار بعصب..ية: تصدق بالله
احمد: لا إله إلا الله محمداً رسول الله
ميار بصر..اخ: انتَ انسان مست..فزززززز وبااااا.رد
حد يصحي حد كده من النوم بالله
احمد ببرود: اه انا، مش كنتِ هتم..وتي وتبقي م م مراتي
ميار بمقاطعة: ايه ده انتَ بتسنن ولا ايه مالك بتقطّع زي العربية الخربانة ليه وبعدين مين دي اللي هتم..وت تبقى مراتك انتَ صدقت نفسك ولا إيه فاكر نفسك توم كروز
احمد حاول يداري توت..ره وإنه مش قادر يعترف انها مراته أو إنه كرر تجربة الجواز تاني( اه اصله مطلّق ومعقّد هنعرف ليه بعدين): اخلصي يلا قومي اعمليلي فطار
ميار: ما ان شا الله عنك ما طفحت متعمل لنفسك انتَ مصحيني علشان كده، ليه كنت الجارية اللي جابتهالك الست الوالدة حنون حبيبتي
احمد بسخرية: اه مش هى الست الوالدة اللي اتفقت معاكي عليا اهو انا بقى هعرّفكم ازاي تلعبوا عليا قومي اخلصييييي عاوزة اطفح وانزل شغليييي
ميار بتوت..ر: عيني يا باشا ثانية والفطار يبقى جاهز
وجريت على الحمام
ضحك عليها وخرج
صلّت ولبست دريس وخمار بينك وخرجت عملتله ساندوتشات النوتيلا اللي هو بيعشقها على الفكار
لقته لبس بدلته ونازل على الباب
ميار: استنى يا صاصا رايح فين؟
احمد مسح على وشه: يادي صاصا وزف..تتتتتتت
ميار لعبت حواجبها: ما قولتلك احمد سمعته وحشة في السوق اليومين دول وصاصا اسم الكراش القديم بتاعي وبما انك...
احمد بمقاطعة: حسك عينك تجيبي اسم راجل على لسانك فاهمة
ميار بغم..زة: بتغيري عليا يا قطتي انا قولت هتقع هتقع انا أصلاً لا أقاوم
احمد بسخرية: لا والله ليه ياسمين صبري ولا چينيڤر آنيستون بلا ني..لة ايه مرايات بيتكم مكس..رة كلها الموضوع كله انك على اسمي حالياً وده حر..ام وميصحّش
ميار بثقة: انا احلى من اي واحدة فيهم طبعاً اومال، لعبت حواجبها: مسيرك تقعي يلدا قطتي، يلا بلاش غلبة الفطار جاهز عملتلك ساندوتشات النوتيلا اللي بتحبها عشان تاخد دواك في ميعاده بعد الفطار( احمد عنده مشاكل مع الضغط العالي وبياخد دوا ليه)
بصلها احمد بشك ومسكها من قفاها: بت انتِ انتِ تعرفي عني كل ده ازاي ميعاد نبطشيتي مكان بروحه يوم اجازتي بحب ايه بك..ره ايه وجبتي المفضلة مر..ضي ودوايا موضوع حلا، تعرفي كل ده منين!!! انتِ تعرفيني منين وانا عمري ما شوفتك قبل كده؛!!
ميار ببرطمة: ما انتَ اعمى العين و القلب اعملك ايه؟
كملت: مصادري الخاصة يا صاصتي
احمد بعص..بية: ميااااار
خافت عليه يتعب وهو مفطرش ولا خد الدوا ففكرت تقوبه وخلاص
ميار بتهتهة: ااا اصل صا. حبتي الانت. يم جار. تكم في العمارة اللي قص ادكم ومامتها كانت صاحبة مامتك وو كانت بتعرف كل ت فاصيلك ولما عرفت انك سا..رق قلبي قررت تساعدني وتقولي كل شىء عنك يمكن البعيد يحس
احمد بشك: اسمها ايه البنت دي؟
ميار: ااااا اس مها ن نهى خريجة ألسن زيي
احمد: تمام يا ميار ولف عشان ينزل
ميار: استنى والفطار؟
احمد: مش طافح متأخر خشي نامي
ميار بعص..بية: يعني قومتني من احلاها نومة وفي الآخر مش هتاكل يا شيخ منك لله
احمد: كيفي كده ومش هاكل
ميار: طب استناني دقيقة وجريت على المطبخ ورجعت وفي ايدها لانش بوكس بينك وشريط الدوا بتاعه
احمد: انتِ عبيطة يا بت انا الرائد احمد الألفي ادخل القسم بلانش بوكس وبينك!!!
مياربضحك: اعملك ايه يعني ما هو بتاعي هبقى اجيبلك واحد بيبي بلو زي الصبيان
احمد: صبيان!!!! ليه قالولك اني في كي چي تو أنا راجل يا ختيييي
ميار بد..لع: سيد الرجالة يا ناااس ياختي كميلة عسلة
خبط ايده في بعض وهو مش عارف يضحك ولا يعي..ط من مستشفى المجانين اللي هو فيها دي
ميار: هتقعد تغطر وتاخد دواك بما يرضي الله ولا تروح باللانش بوكس او احطلك الاكل في كيسة سمرا وخلاص؟
احمد: كيسة سمرا!!! وخريجة ألسن انجليش!!! Local( بيئة😂)
ميار بعملية: No my dear I'm not local and i can speak English fluently but i like my attitude in Arabic كيفي كده وحطت صوباعينها على دماغها😂😂
احمد بانبهار: ما انتِ بتتكلمي انجليش كويس اهو اومال ايه لغة السر..سجية اللي بتتكلمي بيها دي!!!
ميار بضحك: ما قولتلك كيفي كده انا بس حبيت أعرّفك اني بحب البساطة والضحك واتكلم على طبيعتي بس مش معنى كده اني مش متعلمة ةمحترمة واعرف حدود ديني والمجتمع كويس
استغرب احمد من التركيبة الغريبة اللي في شخصية ميار بس بقى عنده فضول بعرفها اكتر
قعد فطر وخد الدوا زي الباشا ونزل شغله بعد ما قالها انه هيرحع في ميعاده الساعة خمسة
دخلت حضرت الغدا وروّقت الشقة وقعدت تشغل نفسها بالتليفزيون او القراءة لحد ما يرجع
الساعة خمسة وعشرة
ميار بع..ياط: ماما حنان
حنان بخضة: مالك يا ميار فيكي ايه يا حبيبتي احمد عملك حاجة!!!
ميار بع..ياط: اطلعيلي بسرعة يا ماما احمد اتخطف
•تابع الفصل التالي "رواية قط وفار "اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق