Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ليلة الاسد الفصل الخامس 5 بقلم بشرى شريف

 رواية ليلة الاسد الفصل الخامس 

رواية ليلة الاسد الفصل الخامس 

ليل بتراقبو لحد ما غفل في النوم
ليل بطمأنان : اووف اخيرا نام
وتخرج من الاوضه وهي بتتسحب بحذر لحد عندو
وبكل رقه تمد ايديها علي الترابيزه الي قصاادو
اسد : هو انتي مش كنتي مش جعانه برضو؟!!
ليل بتبلع ريقها من الخضه : بسم الله الرحمن الرحيم انت بتتكلم وانت نايم!!
اسد بضحك ويفتح عيونو : كنتي قولتي انك جعانه بدل ما تتسحبي زي الحراميه
ليل بتتجاهلو وتشوف الاكل
ليل بحزن : بس الاكل ده قليل وكمان بِرد
اسد بإستغراب : قليل!! ده انا سايبلك اكتر من الي كلتو ولو علي بارد سخنيه
ليل : وانا مالي بيك كلت قد اي ،، انا دلوقتي جعانه والاكل ده مش هيقضي
اسد : غريبه
ليل بتساؤل : هي اي الي غريبه
اسد وينظر لها من اعلي ل اسفل
اسد : مش باين عليكي انك بتاكلي اصلا 
ليل : ايوا يعني هتروح تجيبلي اكل ولا انام جعانه!! 
اسد : لا نامي جعانه
ليل بحزن : طيب
وبتقوم من قدامو
اسد بزهق : استني ،، هروح اجيبلك وامري لله
ليل : ياله بقا روح انا بطني وجعاني  
وتمسك بطنها بوجع 
اسد : ماشي 
 ويروح عشان يجيبلها

_:.

عُلا بنعاس : اي الي مصحيكي لحد دلوقتي يا ليل
ليل : مامي
عُلا بقلق : مال صوتك يا ليل انتي كويسه واسد كويس!!
ليل : لا يا مامي انا مش كويسه
عُلا : مالك يا ليل اسد زعلك في حاجه؟؟
ليل : هقولك يامامي بس متقوليش ل عمو نعيم ولا حتي تقولي ل اسد
عُلا : يابنتي قلقتيني قولي في اي
ليل بتمثيل : انا رضيت علي الجوازه دي منغير ما اعترض و استحملت كلامو الوحش عليا يامامي عارفه ده كمان يا مامي شتمني وخلاني اعيط
وتمثل العياط : واستحملت الكلام ده كلو 
بس انهارده ضربني يا مامي ضربني جامد اوي فضل يضرب فيا لحد ما اغمي عليا 
عُلا بصدمه : معقول اسد عمل كده
ليل : اه عمل كده وقالي هيخدني معاه ونروح ل اهلو بكرا القاهره طيب يامامي هروح ازاي وانا بالمنظر ده ها قوليلي 
عُلا : لا يابنتي انتي مش هتروحي في حتي ولا هتفضلي معاه انا جيالك دلوقتي
ليل : لا لا يامامي والنبي بلاش دلوقتي تعالي بكرا قبل ما يخدني معاه وانتي هتشوفيني بنفسك بس انا دلوقتي كويسه متقلقيش 
عُلا : ازاي يابنتي اسيبك معاه
ليل : عشان خاطري يامامي ومتقوليش لعمو نعيم ماشي
عُلا بشك : انتي متأكده انك كويسه يا ليل
ليل بتسرع : ااه وسلام بقا عشان جاب الاكل وانا هموت من الجوع
وتقفل السكه

ليل : هات انا كنت هموت
وتلف ضهرها عشان تدخل الاوضه
اسد : انتي كنتي بتكلمي مين 
ليل بتوتر : انا؟؟ لا مكنتش بكلم حد
وتمشي من قدامو بسرعه

_:.

 7:00AM الصبح ✨

اسد بيخبط علي الاوضه بقو*ه
اسد : ياله عشان نروح لمامتك قبل ما نسافر 
ليل بزهق : يارب دي تكون اخر مره هصحي فيها علي الصوت المزعج ده ان شاء الله يارب
ليل بفرحه : مامي هي الي هتجيلنا وبعد ما تشوف اثار الضرب الي علي وشي هتخدني معاها البيت و منغير ما تتردد قد اي انا ذكيه وبعرف اخطط لكل حاجه ومنغير ما يتشك فيا كمان
اسد : ياله يابنتييي
ليل : ماااشييي صحيتتت كفاااايه خبط صدعتنييي
وبتخرج من الاوضه
ليل بإستغراب : انت واقف كده لي!! وسع عايزه ادخل الحمام
اسد : بسرعه
ليل بزهق : ماشي
وباب الشقه بيخبط
ليل بتوتر وتدخل الاوضه تاني وتقفل وراها
اسد بإستغراب ويروح يفتح الباب
اسد بإبتسامه : مرات عمي احنا كنا جاينلك دلوقتي
عُلا : فين ليل يا اسد
اسد : هي في الاوضه ثواني اناديهالك
ويروحلها قدام الاوضه
اسد : ليل اخرجي مامتك مستنياكي برا

بعد 5 دقايق ✨
ليل بتخرج و تحت عينيها في كدمات وايديها مِزرقه
وتجري علي حضن مامتها وتعيط
اسد كان منتظرها بإبتسامه وفجاءه تتحول لصدمه بعد ما شاف وشها وايديها

 •تابع الفصل التالي "رواية ليلة الاسد" اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات