Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية شمعة وسط ظلامه الفصل الخامس 5 بقلم كانبة

 رواية شمعة وسط ظلامه الفصل الخامس 

رواية شمعة وسط ظلامه الفصل الخامس 

يزن: متشكره اوي تعبناك معنا الطبيبة: مفيش تعب ده واجبي المهم ترتاح المريضة كويس بالشفاء العاجل ان شاءلله يزن: ان شاءلله الخدم هيوصلوكي للباب.. ثم دخل الى رغد التي كانت مستلقية بتعب على السرير 
كان يزن يتمعن النظر في ملامح وجهها 
عيناها المرسومه بطريقة فاتنه وانفها الصغير 
اما شفاهها... فوق على نفسك يزن 🥹
تنهد بتعب واطفئ الانوار لتنام براحة ثم خرج 
نادى للخادمه: اتصلي على كريم يجيب وتين دلوقتي الخادمة: امرك يباشا اي حاجة تانيه!!؟ 
يزن: لا نفذي الي امرتو وبس غادرت الخادمة واتصلت بالسائق كريم ليحضر الصغيره الي القصر بعد ساعتان.. 
ااخ يراسي 🤕 ايه ده الوجع يربي حصل ايه 
كانت هذه كلمات رغد الثقيلة التي نطقت بها وهي تستيقظ
كان يزن بجلس على الاريكه مقابلا رغد: متتحركيش خليكي مكانك وارتاحي شويه 
رغد: ايه الي حصل 
يزن: لانك منعتي نفسك من الاكل من البارحة جسمك ينمله تعب وفقدتي الوعي 
رغد بغيض: نمله 😑
يزن نادي الخادمه: جيبي للهانم شوية اكل عشان الدواء ذهبت الخادمة لتنفذ 
رغد: مش جعانة ملوش لزمه يزن: سواء رضيتي ولا لاء هتاكلي مش عايز تقابلي وتين وانتي كده رغد: انت تجوزتني عشان وتين دي صح؟؟ يزن: فيكي تعتبريه سبب
رغد بعدم فهم: اعتبر!! ده حضرتك انا مش دمية تشتريها تهتم فبنتك. انا ليا حق اختار واقرر 
نهض يزن ببرود مخيف وتوجه اليها. اقترب منها مما جعلها تعود الى الخلف: انا لو مجيتش وتزوجتك كنتي لسا بتتعذبي هناك. ووتين متحكيش عليها كده فاهمه ولا لاء 
رغد لنفس النبره والتحدي: متكلمنيش وكاني عبد عندك. محدش قلك تعال وانقذني منه فااهم 
تعجب يزن من شجاعتها في مواجهته. لم يسبق لاحد من قبل ان تجرا وتكلم معه هكذا من قبل: اسمعي كلامي كويس. انتي متعرفيش انا ايش ممكن اساوي وقت اتعصب 
يا حلوه متجربيش حظك معايا. دلوقتي رح تقومي تشربي دواكي وتغيري هدومك وتطلعي لعند وتين. مش عايز اي مشكله. ليكي الحق تعملي اي حاجة فالقصر وتطلبي يلي عايزاه. المهم مش عايز وتين تبقى مش مرتاحه معاكي. ثم خرج من الغرفه 
رغد: اووووووه يلهوي ده كان رح ياكلني قسما بالله ده بارد ومخيف اوي 😅😩
عايزه دش بس مليش هدوم اووف هطلب من داده سميحة تساعدني نادت رغد السيدة: داده عايزه اخد دش ومليش هدوم م.
داده سميحة: ليه والهدوم يلي جابهم الباشا معجبوكيش . 

رغد: اووووووه يلهوي ده كان رح ياكلني قسما بالله ده بارد ومخيف اوي 😅😩عايزه دش بس مليش هدوم اووف هطلب من ه سميحة تساعدني نادت رغد السيدة: داده عايزه اخد دش ومليش هدوم م.. داده سميحة: ليه والهدوم يلي جابهم الباشا معجبوكيش ابدلهملك؟؟؟ رغد: هوا جابلي هدوم؟ سميحة: ايوا هناك بالخزانه رغد: اوكي يداده متشكره اوي خرجت الخادمه و ذهبت رغد الى غرفه الملابس: دي اوضه مش خزانه لا دي اكبر حتى من اوضتي القديمه ياااه يجمال الهدوم دي 

بس دي اكيد غاليه اويي. اخذت بعض الملابس وذهبت للحمام. بعد وقت خرجت ولبست فستان ازرق بلون السماء طوله اسفل الركبتين ثم سرحت شعرها الى الوراء ووضعت بعض العطر كانت أشبه بالاميرات شعرها يصل الى اسفل ظهرها وبشرتها السمراء التي عكست جمال عيناها كانت جميله حد الفتنه فجأه دخل يزن الى الغرفه: انتي... صمت ودهش لما رآه جميله جدا.. كانت شبه ملاك. رغد: انت.. انت ثم اخذت حجاب ووضعته على راسها. انا كنت مفكره انك طلعت يزن بعدم مبالاه مصطنعة: شيلي الطرحة انتي فبيتك رغد: هكون مرتاحة كده

يزن: بصي انا عايزك تاخدي راحتك هنا انتي مراتي مش داعي تحطي الطرحه وانا مش عايز كون غير مرتاح فبيتي بسبب ده

ثم خرج. رغد: والنبي بارد ده ايييه 

نزعت الحجاب وعدلت شعرها وخرجت من الغرفه انتي مين!!؟ كنتي فغرفة بابا ليه؟؟! 

كان هذا صوت الصغيره وتين التي التقت برغد صدفة رغد: اناا.. هو ا انا كنت... وتين: انتي حلوه اوي كده ليه 🙃ابتسمت رغد وانحنت الى وتين وقبلت خدها وقالت: انا رغد مامتك الجديدة. انا وبابا تزوجنا اليوم عشان اهتم بيكي يقلبي وعشان نلعب ونتنزه و نعمل حاجات كتيره اوي مع بعض ♥ وتين بفرح طفولي: نلعب سوا ونعمل حاجات حلوه مش كده رغد: زي ما انتي عايزه نعمل. وتين: ينفع اناديلك مامتي رغد🥺 انا طول عمري مكانش عندي ماما . احست رغد بحزن على وتين وقالت: الي عايزاه الحلوه وتين ناديلي باي حاجة ♥

ثم ضحكتا معا تحت انظار يزن الذي كان يشاهدهما في صمت بجانب السلالم يزن: اححم. مكنتش متوقع تتوافقو بسرعة كده. ركضت وتين الى يزن بفرحه وقبلته: بابا شكرا اويي علشان جبت مامتي رغد للبيت ♥🥰 هي سكره اوي اوي. يزن بابتسامه ساحرة: مامتك رغد!! ده عشان تلعب معاكي وتعتني فيكي وقت اكون بالشغل.. #يتبع. #بقلمي گآتبه.اسفة تاخرت بالنشر بس تعبانه واحتمال محطش البارت الجديد بكره

 •تابع الفصل التالي "رواية شمعة وسط ظلامه "اضغط على اسم الرواية

reaction:

تعليقات