Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية قط وفار الفصل الثالث 3 بقلم دودي مودي

 رواية قط وفار الفصل الثالث 


رواية قط وفار الفصل الثالث 

قط و فار
البارت الثالث..
عدى كذا يوم وأحمد مبيشوفش ميار، جه يوم أجازته وصحي صلّى ولبِس هدومه وكان نازل ك عادته للكافيه اللي بيقعد فيه ع النيل كل أجازة وقفته مامته
حنان: أحمد عاوزة أتكلم معاك
أحمد: نعم يا أمي عاوزاني في ايه يا حبيبتي؟
حنان بتنهيدة: لحد امتى يا أحمد تلات سنين وانتَ ع الحال ده هتريّح قلبي عليك امتى بس؟
احمد بتعب: امي لو سمحتِ لو هتتكلمي في نفس الموضوع فياريت بلاش
حنان بتعب: لأ هتكلم يا أحمد يابني حر..ام عليك انا مش عايشالك العمر كله..
احمد بمقاطعة: ربنا يديمك ليا ويديكِ الصحة يا امي ليه بس الكلام ده
حنان بعص..بية: كله منها اللي ما تتسمى من ساعت اللي عملته وانتَ...
احمد بمقاطعة وعص..بية: امييييي لو سمحتِ مش عاوز اسمع سيرتها انا بك..رهها وبك..ره صنفهم كله وريّحي نفسك انا مش هتجوز تاني لو سمحتِ بقى كفاية انا تعبت
وقام ناحية الباب يخرج
حنان: ماشي يا احمد أما نشوف آخرتها معاك 
خرج ركب عربيته وراح على الكافيه وقعد وشرد في كل اللي حصله من تلات سنين مع حلا( عق..ربة الرواية هتعرفوا حكايتها بعدين) وفجأة لقى اللي بيفعد قدامه
ميار: بخ
احمد بنفاذ صبر: يا ختاااااي كملت كده الأجازة باظت خالص
ميار بغ..مزة: وحشتك اكيد صح؟؟
احمد بس..ماجة: لااااا محصلش
ميار بلوية بوز: ليه بس كده يا صاصا؟
احمد بعص..بية: بت انتِ انا عل آخري ومش ناقص ظرافتك انا مصدّقت اني بقالي يومين مرتاح منك تقومي ترجعي تنطيلي هنا كمان وبعدين انتِ عرفتِ منين مكاني هنا هه؟ انتِ بتراقبيني ولا ايه يا بت انتِ؟
ميار بح..زن مصطنع: منه لله قلبي اللي انتَ سر..قته يا حر..امي، هو اللي مجرجرني وراك في كل حتة
وكملت بغم.زة: انا اعرف كل شيء عنك يا صاصا يا قمر انتَ بس اعمل ايه بقى البعيد اعم..ى ومبي..فهمش
احمد مسح على وشه بعص..بية: قومي من قدامي احسنلك بجد متخليهاش تطلع عليكي
ميار: يا بخ..يييييل مش حوى تعزمني على عصير ولا نص فرخة ولا أي حاجة ايه ده مش أخلاق چركن مان خااالص يا صاصا
احمد: ميااااار 
ميار بهيام: الله يا جدعان هو اسمي حلو اوي كده
خبط احمد على الترابيزة وقام من المكان 
جريت ميار وراه وهي بتنده عليه بصوت عالي: احماااااا استنى يا احماااااا
وجريت مسكت باب العربية ووقفت قدامه قبل ما يفتحه
احمد بعص..بية: يا بنتي ارحمي امي بقى انتِ ايه مبتحسيش قولتلك انا معرفكيش ومش بحبك ولا هحبك انا بك..ره صنفكم كله افهمي بقااااااا
ميار بعص.بية: مش كلنا ست حلا بتاعتك يا سي احمد فوق بقى...
احمد بمقاطعة مسك دراعها جامد: انتِ تعرفي حلا منين هه انتِ مين يا بت انتِ وعاوزة مني ايه انطقي
ميار بأ.لم: سيب ايدي يا احمد لو سمحت وشدت دراعها منه
وكملت بح..زن: قولتلك اني اعرف عنك كل شيء وده مش بإيدي ولا بإيدي اني اسكت على اهانتك ليا ولكرامتي بس اعمل ايه كله من قلبي، اتحولت في ثانية
وكملت بغ.مزة: اللي انتَ سرقته يا ح..رااامي هنتجوز امتى بقى يا صاصا؟
احمد بصدمة من تحولاتها من حز..ن لسعادة لع..ياط لمعاك..سة في وقت واحد دماغه تعبت من شخصيتها الغريبة 
كمل بنفاذ صبر: يا بنتي افهمي انا بك..رررررره صنفكم كلهههههه ومبحبكيش ومش هتجوزك ولا هتجوز غيرك افهمي بقااااااا وابعدي عني انا ممكن فعلاً اءذيكي
قربت منه وعيونها مليانة دم..وع: ما انتَ دايماً آذيني وايه الجديد
انتبه احمد لكلامها دايماً ايه وهي تعرفني منين وعارفة كل ده عني ازاي وقبل ما يفوق من سرحانه
لقاها بتتكلم في ودنه وهي واقفة على أطراف صوابعها عشان تطولها( اصلها اوزعة شويتين بالنسبة له)
ميار: جهز نفسك فرحنا بعد يومين يا صاصا
فتح احمد بوقه من تحول نبرتها وكلامها الغريب وبصلها بصدمة
شاورتله بصوابعها وهي بتغ..مزله ولفت وشها وسابته ومشيت
احمد: مجن..ونة هي مجن..ونة
عدى يومين واحمد مش حاطط في باله كلامها الاه..بل أصلاً ولا عدم ظهورها قدامه اليومين دول 
خلص احمد شغله زي العادة وروح المغرب اتغدى ونام 
الساعة ١١ مساءاً فتح احمد عيونه بالراحة لما حس انه عاوز يتقلّب ومش عارف لقى نفسه متكتف بالبيچامة على كرسي في صالون بيتهم وحواليه رجالة لابسين اسود ومغطيين وشهم بكمامات بيحاول يركز ايه اللي بيحصل وبيلف وشه لقى ميار بتبصله بضحكة من الودن للودن وقاعدة قدامه بفستان اوف وايت وخمار نفس اللون وجنبها المأذون
ميار: صحي النوم يا عريييييس

•تابع الفصل التالي "رواية قط وفار "اضغط على اسم الرواية 

reaction:

تعليقات