Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية السر الفصل الثاني 2 بقلم نو برومسيس

 رواية السر الفصل الثاني 

رواية السر الفصل الثاني 

                                           part 2
عمر بيدخل بـ تالين جوه وبتبقي لسه علي ايده وشيلها
عمر اكتب الكتاب ياشيخنا... المأذون بيكتب الكتاب وتالين لسه مغمي عليها
عمر انا هاخد مراتي وامشي اعملو حسابكم قدمكم اسبوع والڤلا تفضالي انتو سامعين
الأب والأم بيبصو في الارض وفي صوت واحد  
مفهوم ياعمر بيه 

عمر بيمشي بـ تالين اللي  بيبقي لسه شيلها علي ايده وفجأة  بيقف قصاد احمد 
عمر انت هتروح معايا 
احمد أمرك ياعمر بيه

في قصر عمر 
تالين بتصحا بتلاقي نفسها في اوضة ضخمه جدا وكل الوانها بالون البنفسجي والابيض 
وفيها بلكونه كبيره بطل علي البحر
تالين انا فين 
عمر بيدخل ويقطعها.....  انتي في بيت جوزك 
تالين اوعي تفتكر انك كده انتصرت لما اتجوزتني غصبن عني 
الجوازه دي باطله 
عمر وهو بيقرب من تالين ومين هيسمعك ياحلوه
تالين  ابعد عني متقربش 
عمر بيقرب اكتر من تالين وبيهمس في ودنها
لو عايز اعمل حاجه هعملها برضاكي او غصب عنك 
تالين انت اكيد مش بني ادم 
انت ازاي تاخد واحده من حبيبها ليلة فرحها
عمر اللي  انا عايزه بخده انتي فاهمه وانتي خلاص ملكي واعمل فيكي اللي  انا عايزه 

تالين صدقني نادر مش هيسكت
عمر بضحك نادر مين اللي سابك يوم فرحك تصدقي صعبتي عليا اوي 

عمر بقولك اي انتي هنا خدامه واللي يطلب منك تعمليه انتي فاهمه ولا لا
تالين بتجري علي السرير وبتبكي وعمر بيبقي عايز يروح لها بس بيمنع نفسه وبيمشي

عمر بينزل تحت....  صباح الخير
جدة عمر صباح الخير ياحبيبي اومال فين اللي ماتتسمي
عمر بنظرة غضب 
الجده انت اي اللي خلاك تتجوزها رغم معرفتك بأهلها واللي عملو مش جايز تعمل هي معاك كده 
عمر كان واقف بيتكلم مع جدته واحمد واقف بعيد بيسمعهم

وفجأة احمد بيلاقي اللي بيخبط علي كتفه 
ندي اخت عمر الصغيره بغضب انت واقف بتتسمع علي كلامهم 
مش مكفيكم اللي انتو عملتو فينا قبل  كده كمان واقف تتسمع عليهم 

ندي بتمد ايديها علي احمد يلا امشي من قدمي 
احمد بيقع علي الأرض وبيبتدي يحسس بأيده عشان يقوم

عمر من بعيد احمد وبيجري عليه
عمر انتي مجنونه اي اللي انتي عملتيه ده انتي مش واخده بالك من حلته
ندي انت هتصدق كدبته ولا اي اللي زي ده ولا اعمي ولا حاجه واكيد بيستعطفك عشان مترمهوش بره القصر
عمر امشي من قدمي دلوقتي ياندي 

عمر بصريخ قولتلك امشــــــــــــــــــي
ندي وهي ماشيه عملي فيها أعمي صح انا بقا خليك تعرف ازاي تكدب علينا 

عمر انا اسف يااحمد حقك عليا
احمد متقولش كده حقها تعمل اكتر من كده اللي احنا عملناه معاكم مش شويه 

عمر اوعي تقول كده يااحمد انا حقي مع أهلكم مش معاكم

عمر بيسيب احمد  وبيروح علي  الشركه 

احمد بيدخل عند تالين 
تالين  اطلع بره انا مش عايزة  اشوف وشك
احمد اهدي ياتالين 
تالين  اهدي ازاي انت كسرتني 
احمد لسه بيكلم تالين كان هيقع وتالين بتجري تسنده 

احمد صدقيني كل اللي  عملته عشان خطرك والله 
تالين خطري اي اللي انت عملته جوزتوني لحد  مبحبوش وتقولي خطري 
نادر بيختفي يوم الفرح ولحد دلوقتي  معرفش عنو حاجه وتقولي خطرك مش بعيد يكون عمر عمله حاجه

احمد هيجي يوم تشكريني فيه علي اللي عملته 

احمد بيسيب تالين وبيطلع بره
ندي بتوقفه
احمد ايوه ياندي
ندي انا اسفه علي اللي عملته انا مكنتش اعرف انك 
احمد اني أعمي 
ندي انا بجد اسفه يااحمد 
احمد عادي ياندي بعد اذنك
ندي اي اللي  يخليك تمشي كل ده تعالي ننزل من النحيه التانيه
احمد بس السلالم انا مش هعرف انزل
ندي بخبث متخافش انا معاك ومش  هسيبك 

احمد بيمشي مع ندي وندي بتمسك ايده وبينزلو السلم
وفجأة  بتسيبو
ندي اما نشوف دلوقتي انت اعمي ولا بتتدعي العمي

ندي بتبقي حطه صابون علي السلم 

احمد ندي انتي فين ندي 

احمد بينزل خطوه من علي السلم  ولسه التانيه 
بيروح متزحلق من الصابون ووقع بالتدريج من علي السلم

ندي ازاي كده ده فعلا اعمي 
ندي بصدمه اااااحمد....



 •تابع الفصل التالي "رواية السر" اضغط على اسم الرواية 


reaction:

تعليقات