رواية عشق الفهد الفصل الثاني
رواية عشق الفهد الفصل الثاني
عائشة بجمود: اصل ايه يا عيسى بيه
عيسى قام وقف بصدمة وخوف من اللى جاي والكل بص لعائشة بحب لانها شبه امها بشكل كبير جداً
عيسى بتوتر: حمد لله على سلامتك يا بنتي
عائشة: بنتك! بقالي كتير مسمعتش الكلمة دي من ٧ او ٨ سنين تقريباً
عيسى بيبص ليها بنظرات توعد
منصور : اهلا يا بنيتي كيفك
عائشة بإبتسامة: اهلا بيك يا جدي اذيك انت عامل ايه واذي صحتك بقيت قمر لما كبرت
منصور بضحكة: هتفضلي شبهها فى كل حاجه
عائشة نبرتها قلبت لحزن: الله يرحمها
نورة بتزغرط: بسم الله ما شاء الله ربنا حارسك وصاينك يا بتي قمر يا ناس
عائشة ابتسمت ليها وحضنتها
قمر بتدخل: نعم وانا ابقي ايه انثاء الله
عائشة ابتسمت ليها واخدت قمر فى حضنها اللى شمس جري عليه هو كمان
عائشة: ازي حضرتك يا عمي
حازم ابتسم ليها: الحمد لله يا بنت اخويا نورتي
عائشة: لا انا مش مطولة انا جاية اخد اخواتي وامشي علطول
منصور: بتقولي ايه يا بنيتي بس مش هتمشي من هنا تاني كفاية الغربة اللي ابوكي غربهالك
بص لعيسى بنظرة حزن على الماضي
عيسى بتدخل: عن اذنكم يا جماعة اتكلم مع بنتي بس شوية
سحب عائشة من ايدها بعنف و دخلها لغرفته بالقصر
رماها على الارض بع. نف: نعم يا روح امك جاية ليه
عائشة بشدة: ايه هتمنعني عنهم
عيسى بزعيق: مش هتخديهم فاهمه ابعدي انا مش عايزك ابداً كفاية اللي عملته فيا امك
عائشة بحدة: امي امي دي اللي خنتها مع صاحبتها اللى قت. لتها قدام عيني
عيسى: كتك القرف وانتي بتفكريني بيها
عائشة: سواد قلبك نساك دا كله ونسيت ابنك اللى من لحمك و دمك
عيسى ضر. بها باك. ف خلى دم ينزل من بوقها
عيسي: اخرسي اخرسي
فضل يضرب فيها بكل قوته وهما سمعين انينها بس مش واخدين بالهم
فهد نزل على صوت انين بيتوجع
فهد: فى ايه يا امي ايه الصوت ده
نورة: مفيش يا ابني مفيش حاجه محدش سمع
فهد: ازاي بس حد بيتوجع
شمس: عائثة عائثة بابا بيضربها تاني
منصور: ايه بيضربها ليه اصلا يمد ايده عليها
كلهم جريوا على غرفة عيسى وفهد فتح الباب بسرعة
بصلها فهد بتأمل هي دي هي اللي كانت معاه من زمان فات العمر ولسن زي ما هي متغيرتش
منصور بحدة: عيسى ايه اللي بتعمله ده يا خسارة تربيتي فيك
ضربه بالكف قدامهم كلهم
عائشة كانت على الارض بت. نزف من كل جس. مها وبتبص لعيسي بنظرات توعد وحزن
عائشة وهي بتقوم تقف: متنساش اللي بتعمله فيا ده هردهولك الكف عشرة متنسانيش يا عيسي بيه افتكرني كويس زي ما انت بتقول اني شبهها فَ انا بقولك اهو ايوة انا عائشة بنت مليكة المصراوي شبهها فى كل حاجه وزي ما كسرتها هكسرك الضعف
الكل كان واقف مصدوم من قوة عائشة وشكلها وهي بتتكلم
فهد قرب من عائشة وحط على كتفها العباية بتعته على هدومها متق. طعه من الضرب
منصور: يا خسارة يا عيسي تعال ورايا على المكتب
حازم: نورة خدي بنت اخوي و خليها تغ. ير هدومها وتتعالج و تقعد فى احلى اوضة فى القصر
عائشة كانت بتبص لفهد بحزن و إحراج انها كده قدامه
فهد مشي بحزن على حالها وطلع غرفته
.
.
عائشة بعد ماغيرت هدومها قعدت على السرير و نورة بتسرح شعرها لقت حد مطلع راسه من ورا الباب
نورة بإبتسامة: تعالى يا ملك متخافيش
دخلت ملك بفرحة وابتسامة
عائشة: مين القمر دي يا مرات عمي
نورة: دي ملك بنتي
عائشة: اهلا بيكي يا ملك
ملك بفرحة مسكت ايديها: اهلا بيكي انتي انتي جميلة اوي
عائشة ضحكت: ما انتي قمر بردوا
قمر: بعد اذنكم احترموا وجودي
كلهم ضحكوا على الصغيرة اللي اخدتها عائشة فى حضنها بضحك بتب. وسها فى كل مكان فى وشها
فضلت نورة و عائشة يتكلموا شوية وبعدين خرجوا وسابوا عائشة و شمس وقمر يناموا
.
.
منصور بحدة: عيسى بنتك هتتجوز فهد ابن عمها علشان تفضل وسطينا
عيسى بصدمة: لا مش هينفع دي بالذات لا
...........
•تابع الفصل التالي "رواية عشق الفهد" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق