رواية ليلة الاسد الفصل الرابع والعشرون
رواية ليلة الاسد الفصل الرابع والعشرون
اسد بتردد ويضمها لي بق*وه
اسد ويغير الموضوع : هي اي الصور الي انتي شوفتيها
ليل في ذهنها بعدم فهم : صور؟؟
وبتفتكر الصور الي اتبعتتهالها وتبعد عنوو بسرعه
ليل : لا معرفش انت بتتكلم علي اي ،، صو..
وبيقاطعهم صوت خبط الباب
اسد بيفتح باب الاوضه
فيروز : اي يا ابني انت هتفضل حابس البت كده في الاوضه من الصبح منغير اكل!! وانت قولت انها بطنها وجعاها مش مرض مُعدي يعني عشان تعزلها عننا
اسد ويوجهه كلامو ل ليل : انا حابسك يا بنتي ؟؟
ليل مردتش عليه
فيروز : اهي مردتش يبقا حابسها
وتقرب علي ليل
فيروز بشهقه : يييه ينهارك اسود يا اسد
اسد بقلق : اييي فيي اييي
فيروز : لا مفيش بهزر
اسد ويحرك ايدو علي وشو بعصبيه : لا حول ولا قوة الا بالله يارب الصبر
ويشيدها من ايديها ويخرجها برا الاوضه
ليل كانت بتضحك عليهم
اسد : المحك في الاوضه تاني يافيروز
فيروز بضحك : استنا بسس اسمعني ابوك عايزك وامك عملت العشا وقالتلي اندهلكو هتيجو ولا صايمين انتو ولا اي نظامكو
اسد : اعد ل 3 مشوفش وشك
فيروز بتريقه : اعد ل 3 مشوفش وشك ،، هتعمل فيا اي يعني
اسد ويبدء العد : 1 .... 2 ....
وبتمشي من قدامو قبل ما يكمل عد
اسد : شوفتي اهو جيبتلنا الكلام من عيله
_____________________________________
زين بعصبيهه : خرججج ازاييييي قولوليييي انتوووو كنتوووو بتعملوووو ايييييييي
فريد بتوتر : كناا معاك يا استاذ زين
زين بندم : تتنيلووو تروحوو تدوروو علييهههه وتجيبووو بسرععههه
______________________________________
أمنيه : هو انتي بتعملي اي يا ماما
زينب بإبتسامه : هعمل تورته لغزوله حبيبه قلبي
أمنيه بإستغراب وتبتسم ليها : واي المناسبه !!
زينب : انتي بجد متعرفيش؟
أمنيه : قولي يا ماما بقا وبلاش تأنيب الضمير ده
زينب بجديه : ماشي ،، انهارده عيد ميلادها
أمنيه : بجد ؟؟ انا هناديها من اوضتها
زينب : لا لا سيبيها انا عملهالها مفجاءه
أمنيه : ماشي خليني اساعدك
______________________________________
كانو كلهم قاعدين وبيتعشو
دولت : فاكر يا نعيم صحبتي لمياء !!
نعيم بتفكير : لا مش واخد بالي
دولت : الي روحنا فرح بنتها من حوالي 10 شهور كدهه
نعيم : ااه مالها
دولت بتلميح : خلفت ولد زي القمر
نعيم بتمثيل : بتهزري سبحانه الله انا برضو صاحبي عزت ابنو اتجوز وخلف بنتين زي القمر
ليل بفهم : احم ممكن مايه
اسد بيناولها كوبايه المايه
اسد : هو مش عمو عزت عندو بنت بس يا بابا ولسه صغيره
نعيم : هاه؟؟ لا مش عزت ده يا ابني دي عزت تاني خالص
اسد : طيب
_:.
ليل بإستغراب : هو انتو بتبصولي لي كده هو انا فيا حاجه غلط
دولت : لا يحبيبتي مفيش حاجه فيكي غلط انتي زي القمر مشاء الله
فيروز : بطنك لسه وجعاكي زي الصبح !!! اعملك حاجه تشربيها؟؟
ليل بشك : لا انا كويسه
_:.
نعيم : طيب بما ان علاقتكو اتحسنت تقدر انك ترجع لشغلك بس اوعا روحك لشغلك يخليك مأثر في علاقتك انت وليل يا اسد ولا ينسيك واجباتك تجاها
اسد : اقولك علي حاجه هتفرحك؟؟
نعيم : قول يا خيبه املي
اسد : و لي الغلط طب مش قايل اقولك علي حاجه انا هدخل جوه
نعيم : يا ابني قول واخلص
اسد بإبتسامه : ليل حامل
______________________________________
فيروز : طب واللهِ كنتت حاااسه
ليل في ذهنها : اناا قدرتت اقولهمم ازاييييي ،، دهه انا خليت اسدد يحلف انو مش هيقول لحد واناا اعترفتت من نظرتين منهم ليا !!
دولت بفرحه : مبروك يا ليل
فيروز بصُراخ : هبقاااا عمتووووووو
______________________________________
بعد اسبوعين علي علاقتهم التي اذادت يوم بعد يوم ب الامان و الموده والاخلاص لاكنن الحب !!
الحب آتي من شخص واحد وهو اسد لاكن ليل مازلت لا تفهم ما تشعر بيه اتجاهه تشعر ب الامان والراحه تفتقد وجودو عندما يغيب عنها لاكن لاتظن ان هذا هو الحب
ليل بقلق : مامي في ايي هو انا كل ما اكلمك يبقا عندك برد !!
عُلا : انا كويسه يا ليل مفيش برد ولا حاجه
ليل بشك : مش مطمنه
عُلا بضحك : المهم دلوقتي حبيب تيتا عامل اي
ليل بخجل : يا ماما بقا انتي هتكلميني زيهم
عُلا : انا مبسوطه اوي يا ليل ان اسد كان الاختيار الصح ليكي يارب تكوني انتي كمان مبسوطه يا حبيبتي
ليل : مامي ثواني كده في رقم غريب بيتصل هرد عليه
ليل بإستغراب : الو مين
زين بإبتسامه : اهلا
ليل : انت مين
زين : انا الي هعرفك حقيقه الناس الي انتي عايشه وسطهم
ليل بعدم فهم : حقيقه اي وهبل اي انت شكلك اصلا من الي بيتصلو عشان يضايقو البنات
زين بهدوء : يعني مش عايزه تعرفي مين السبب في موت باباكي ؟؟؟
•تابع الفصل التالي "رواية ليلة الاسد "اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق