رواية عشقت طالبتي الفصل العشرون
رواية عشقت طالبتي الفصل العشرون
عشقت طالبتي20
زينه بغضب: اللي حصل وقصت لهم الذي حدث
صحابها بغضب ايضا: والعمل ايه دلوقتي لازم نشوف حل
زينه بتفكير: ساره عارفة الستات اللي بعتيهم لي وليد عايزاهم
ساره بستغراب: ليه عايزاهم
زينه: مش مهم هقولك بعدين بس تعالو انتي ونور بكره علي العنوان....ده ماشي
صحبها: تمام نتقابل بكره
وقفلو وزينه كانت تفكر ماذا تفعل في هذا الموضوع ولكن غلبها النوم من كثرة التفكير
تاني يوم وهو يوم مليء بالاحداث
زينه كانت تجهز للنزول اللي مشورها فهذا الموقت رن عليها ياسر
ياسر: الو يا حبيبتي عامله ايه
زينه: الحمدلله بخير يا حبيبي
خير في حاجه
ياسر بستغراب: هو انا لازم اتصل في معاد وان يكون فى حاجه كمان ماتمشيش معاكي بطمن مثلا
زينه بقلق: لا لأ محصلش انا بسأل عادي والله
ياسر بشك في امرها: تمام يا زينه انا قولت اطمن عليكي عايزة حاجة
زينه بضيق من ردها: ياسر متزعلش مش قصدي حاجه
ياسر هو ينهي الكلام: زينه سلام عشان ورايا شغل فالشركه النهارده سلام
وقفل معاها زينه وهي تخبط جبهتها زينه بيأس من نفسها: غبيه وردك غبي خلاص بقا هبقا اصالحه لما أخلص الموضوع ده وخرجت بسرعه وهي تكلم اصحابها
زينه: بنات يلا بسرعه عشان منتأخرش
وكلمت شخص غريب وبعدها قفلت
عند ياسر
ياسر بتفكير: اكيد زينه فيها حاجه غريبه مش مظبوطه حتى في كلامها فيه توتر كده وتنهد وهو يقول ياارب استرها
دخل عليه سليم ووليد
وليد بمرح وصوت امرأة: كده يا خاين متسألش عليا اكمني ست مكسورت الجيناح
سليم وهو يرد من خلفوه
سليم: ده انتي وليه سعرا*نه مش مكسورة جيناح
وليد وهو ينظر في المريا واكمل: خليك كده شطه نا*ر غيري يا صفره ده انا الف من يتمناني ده انا قمر يقول هذا وهو يعدل ملابسه بدلع
سليم بقرف: ده انت عاره كتك القرف قال شطه وصفره اظبط ياض
وليد بزعل مصتنع: كده طب متشكرين يا رجوله
واكمل وهو ينظر لي ياسر مالك يا عم روميو ايه اللي مخليك سرحان
ياسر: مش عارف حاسس زينه ورها موضوع او بتضبر لموضوع ايهما اقرب مش عارف
وليد بتفكير: اممم موضوع يبقا مثلث برمودا التلاته مع بعض بيدبره لكارثه اكيد الدور على سليم وهيضر*ب هو كمان
سليم بخضه:اعوذ بالله عيل نكدي انا خارج كتك القرف وجعت بطني دول يحطو ايديهم على المريض البيمو*ت يجيلو سر*ع ويطلع يجري من الخضه ويمو*ت تاني بس مو*ته ابديه مثلا ياسر قاعد فالجبس شهرين وأنت بتعرج بقيت زي الوز اللي العيال بير*بطه فوق السطح بيعملوه معملت الكل*ب البلدي
وليد بصدمه وقهر: انا زي الوز بتاع السطح محصلتش حتي ديك اهو برضو ليه هيبه وسط الفراخ وقعد على كرسي وهو يقول بقهر وكمان بعرج يعنى عاها يعنى مش همشي مع بنات ماانا بعرج بدل مااقولها تعالي يا موزه اقولها سنديني يا بنتي ده انا حتي زي ابوكي اااااااه يااااااوليد ياللي زهرة شبابك راحت في علقت ام سيد وام محمد اااه منك لله يا ساره كشف*ت راسي ودعيت عليكي بالعربي والانجليزي والالماني منك لله منك لله منك لله يااااا ساااره
عند ساره
ساره شرقت: كح كح كح كح اااااه كح كح كح ااااه مش قادره مين جاب سرتي اللي اشوفه و*الع بجاز و*سخ قادر يااااكريم
نور بضحك: لاء اللي جاب سرتك بيعشقك مش بيحبك بس هههههه
ساره بضيق: الناس مبقتش سايبه الواحد في حالو يااوختي يلا منه لله اللي جاب سرتي بقا
عوده مره اخرا لوليد وياسر وسليم
ياسر وسليم مش قادرين يمسكو نفسهم من الضحك على منظر وليد عشان شكله وهو بيندب حظه
سليم بضحك: خلاص يا وليد حصل خير زمان البنت بتمو*ت ارحمها خلاص
وليد بقهر وغل: هي دي بيحوق فيها حاجه دي قادره مفيش في قلبها رحمه الله ينتقم منها البعيده
ياسر بجديه: خلاص يا وليد يلا كل واحد علي شغلو وكل واحد راح على شغله
.....
عند شيري كانت طالعه من الجامعه ولسه هتركب العربية لقت العجل كلو علي الارض ومفيش حد من الدكاترة حوليها اللي روح واللي في محاضره فقررت تاخد تاكسي طلعت عشان توقف تاكسي طلع قدمها مكروباص ونزل منها راجل ضخم دخلها وكتم صوتها وواحد تاني شدها لجوه وخدرو*ها وغابت عن الوعي وفاقت بعد فترة على اصر دلق جردل ماء على وجهها وشهقت وكانت بتصوت ولكن اتها صوت افزعها
الشخص بصوت تخين وتوعد لها: الحلوه نورتنا ولازم نقوم بالواجب معاها ولا اييييه
جماعه من اهل الخير: طبعا يا رايس طلباتك اوامر
الشخص: قومه بالواجب معاها وعلى اكمل وجه ثم ضحك بشر و ده مصير اللي يلعب معايا يا قطه
شيري بصراخ وألم: لااااااااااا انا ما عملتش حاجه اااااااه
عند زينه وصحابها في كافيه
زينه: الخطه هاتمشي زي ماهي المشكله ان انا مش عارفه ليه هو عمل كده وليه عايز ياذ*يه بالشكل ده
صحبها بتفكير: مش عارفين بس اكيد في حاجه ولازم نعرف ايه هي
زينه بتركيز وذكاء: اكيد لازم أعرف....
•تابع الفصل التالي "رواية احببت طالبتي" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق