رواية عشقت ابن عمي من الصغر الفصل الاول
رواية عشقت ابن عمي من الصغر الفصل الاول
🧸البارت الاول🧸
في بيت كبير في الصعيد
_يافاطمه يافاطمه
فاطمه: نعم ياابوي
خالد (ابو فاطمه): بتعملي ايه في الجنينه كل الوقت ده
فاطمه: يعني بعمل ايه غير بزرع وبقطع ورد
خالد: مهو ده اللي انتي شاطرها فيه غير كدا لا
محمد: مالكش دعوه ب ملكي ياخالد
فاطمه: حبيبي انت وجرت عليه حضنته
فاطمه: صباح الخير ويااحل جدو في الدنيا
محمد: ههههه صباح النور ياقمر انتي
خالد: مهو دلعك فيه ده مش مخلي حد يعرف يكلمه
محمد: وعيش ودلعه اكتر من كدا انت مالك
مصطفي: طيب وانا ماليش شوي دلع ولا ست فاطمه وخدها الحب والدلع كله
فاطمه: لا مافيش جدو حبيبي انا بس وانت كفايه عليك اللي في التلفونات
مصطفى: بت انتي اتلمي عشان مزعلقيش
محمد: تزعل مين ياواد وايه اللي علي التلفون اللي هي قصدها عليه
مصطفى: علي التلفون مافيش حاجه ياجدي دي بت لسه صغير في حد ياخد علي كلامه
فاطمه: انا مش لسه صغير انا كبير ورايحه الكليه ياخوي
مصطفى: ههههههه صغير برضو
فاطمه: هههه انت عشان اكبر مني 4سنين هتوجع دماغنا
محمد: بطلو رغي بقا يلا نفطر
خالد: يلا يابوي عشان دول لو اتفتحو في الكلام مع بعض بيختمها خناق فنفطر الاول
فاطمه: عاجبلك الكلام اللي بيقوله علينا ده
مصطفى: والله عندهم حق يلا ياصغيرتي ناكل
فاطمه: ههه انت عارف اني بضعف قدام الاسم ده ههه يلا ناكل
مصطفي: هههههه عارف يلا
نسيت اعرفكم علي الشخصيات
🧸فاطمه: من اكبر عيله في الصعيد وعندها 19سنه داخله كليه علوم متوسطه الطول والجسم وبيضه وعيونه خضر ومنتقبه
مصطفي: اخو فاطمه عندها 22سنه في سنه رابعه في كليه هندسه عندها جسم رياضي وبشرته قمحويه وعيونه عسلي 🧸
في مكان تاني خالص في اسكندريه
كان نايم علي السرير والتلفون عمال يرن
_الووو
_صباح الخير ياحبيبي انت لس نايم
_صباح الفل والورد ياقلبي
_قوم يلا عشان نفطر بعض قبل ما تروح الشركه
_من عيوني اقوم اخد دش والبس واجيلك
_تمام باي ياقلبي متتاخرش
_هو انا اقدر باي ياعمري
قام خد دش وطلع لبس قميص ابيض وجات اسود وبنطلون اسود ولبس الساعه وحط برفان ونزل
_صباح الخير
_صباح الخير ياحبيبي
_ايه ده استاذ زين نازل يفطر معانا مش معقول
زين: انا رايح افطر مع ملك قبل ماروح الشركه
_انا مش قولت البنت دي تبعد عنها
زين: بابا انا كبرت وعارف الصح من الغلط يعني عارف اللي بيحبني واللي طمعان فيه
عبدالله: والله مانت عارف حاجه وهتندم بعدين
منال: في ايه ياعبدالله سيب الواد يختار حياته براحته
عبدالله: هههه مانتي التانيه حابه ست ملك دي براحتكم انا ماشي
صوت من علي السلم
فرح: بابا بابا
عبدالله: ايه ياقلبي
فرح: صباح الخير
عبدالله: صباح القمر
فرح: انت رايح فين مش هتفطر معايه
عبدالله: انا فطرت ولازم امشي عشان عندي اجتماع كمان ساعه ولازم اوصل بدري عشان اخلص ورق مدام الاستاذ عندو معاد مع السنيور
زين: بابا كفايه كدا انا ماشي
فرح: بصوت واطي بابا زي بعضو هو مش هيتعدل غير لم هي تجيله وتظبطه
عبدالله: هههههه تصدقي نسيت هي هتيجي ايمتا
فرح: هتيجي ممكن الاسبوع الجاي
عبدالله: تمام تيجي بالسلام يلا خلي بالك من نفسك
فرح: حاضر وانت كمان
عبدالله: حاضر ياقلبي يلا باي
فرح: باي
منال: بت انتي مين اللي جاي
فرح: بستعباط مين هو في حد جاي عندنا
منال: انا عرفاكي بتستعبطي
فرح: انا تو تو دانا سكرا يلا باي وابقا هفطر مع رحمه والبنات باي
منال: باي
🧸زين: ابوها عندها اكبر شركات في اسكندريه وهو دكتور في الجامعه بس بيساعد ابوها في الشركه عندها 24سنه جسمه رياضي عيونه بني
فرح: اخت زين وعندها 20سنه وفي كليه هندسه في سنه تانيه جسمه متوسط وعيونه زرق وشعرها بني وطويل 🧸
في الكافيه
زين: صباح الخير ياقلبي
ملك: صباح النور ياعمري اتاخرت ليه كدا
زين: عقبال ما غيرت وجيت
ملك: تمام يلا نفطر
زين: يلا ياعمري لو سمحت
_نعم يافندم
زين: شوف الاستاذه تطلب ايه
_اتفضلي يافندم
ملك: انا عايزه......
_تمام يافندم وانت ياستاذ
زين: عايز زيها
_تمام خمس دقايق ويكون الاكل جاهز
زين: تمام
ملك: قولي عملت ايه في الموضوع اللي قولتلك عليه
زين: موضوع ايه
ملك: انت نسيت مش اتفقنا انك هتفاتح باباك في جوازنا
زين: ها اه ان شاءلله هفاتحه قريب بس استني الفتره دي
ملك: تمام بس بسرعه
زين: في اسرع وقت هقوله اصلا انا نفسي في اليوم اللي تبقا فيه مراتي
ملك: وانا كمان ياقلبي
زين: يلا ناكل بقا عشان متاخرش علي الاجتماع
ملك: يلا
في الشركه
احمد: صباح الخير
الكل: صباح النور يافندم
احمد: مير هاتيلي ورق الصفقه علي المكتب عشان عايز اشوفه قبل الاجتماع
مير: حاضر يافندم وسابه وراح المكتب
احمد وهو قاعد علي المكتب الباب خبط
احمد: ادخل
مروان: صباح الخير ياعمي
احمد: صباح النور يابني عامل ايه
مروان: الحمدلله تمام وانت
احمد: الحمدلله بخير
مروان : امال فين زين لس مجاش لحد دلوقتي وبرن عليه مش بيرد
احمد: هه زين راح يفطر مع ست ملك متكلمه يامروان يابني انت صحبه يمكن يسمع كلامك
مروان: والله ياعمي اتكلمت معا وهو زعل مني وانا مش عارفه اعمل ايه
احمد: تمام ان شاءلله كله هيتحل قولي بقا الصفقه دي انت شوفته كويس
مروان: اه وهي كويسه خالص للشركه
احمد: تمام
مروان: اخير الأستاذ شرف الشركه
زين: يابني والله في باب خبط قبل ما تدخل
مروان: كنت فين
زين: ليه الحج مقالكش كنت فين
مروان: امممم يلا طيب عشان الاجتماع هبدا دلوقتي
زين: يلا
•تابع الفصل التالي "رواية عشقت ابن عمي من الصغر" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق