رواية عشق الحديدي الفصل السابع عشر
رواية عشق الحديدي الفصل السابع عشر
هشاام " نغم استني انتي مش هتروحي لمكاان
نغم " لا هروح اقولهم على ال انت نااوي له ي هشام
مش هسكت واتفرج عليك بتدمر عيلتي يوسف لازم يعرف
الحقيقة كلهااا انااا خلاص مليت من الكدب عليه
هشام بغضب " انتي مش هتروحي ومش هتقولي لحد اااي حاااجة فاااهمة والا مش هيحصلك طيب ي نغم
نغم وهي تدفعه بقوة " اال عندك يلا هاااته ي هشااام
انااا مبخفش غير من ال خلقني وبس
هشااام وهو يمسكهاا من خصرهاا ويرفعهاا ويصعد بهاا
للاعلى وسط اعتراضها
نغم بغضب " هشاام نزلني بقولك احسنلك نزلني
هشااام وهو يدفعهاا لداخل الغرفة " هتفضلي محبوسة
هناااا حتى عقلك يرجع لراااسك ي نغم
نغم بصرااخ " هشااام طلعني ي هشااام
انااا لازم اقوله الحقيقة مش هسيبك تدمر عيلتي
هشاااام
لكنه قد ذهب وامر رجااله بعدم فتح هذه الغرفة لأحد
........
هشااام بغضب " عاايز اسمع خبرهم كلهم اليووووم
مفهوووم مرجعش الا وانت قاا* تل واحد منهم
ك / امرك ي بيه
........
كااانت تقذفه بكل ماا تطول يدهاا في الغرفة وهي
تضم ذاالك الشرسف حولهاا جيداا وهي تصرخ فيه بغضب
عشق بغضب " هقت* لك ي يوسف موو* ت هيكون
على اايدي النهاارده
يوسف بضحك وهو يتاافدي ماا ترميه " اهدي ي حبيبتي بس وهفهمك الموضوع
عشق بغضب " عايز تفهمني ااي ي بيه انك هتتجوز علياا
لا ي حبيبي انااا محدش يتجوز عليااا كنت قتل*لك انت
وهي
ثواني ووجدت نفسهاا تحت وهو فوقهاا يثبتهاا بقوة
يوسف " اناا مش هعرف احب غيرك ي قلبي حبك بقى
يجرى في دمي ومستحيل واحدة تجي تحمل اسمي
غيرك ي عمري انتي
عشق وهي تكاد تبكي " اناا مش عااجبني الوضع ده
انااا بقيت بكذب على بابااا و مااماا
ومش بنشووف بعض الا في سر كاني عشيقتك مش مرااتك
يوسف وهو يمسح دموعهااا " اناا خلاص قررت احط
حد للعبة دي مش عاايز اشووف دموعك دي ي عمري
عشق بفرحة وخووف " طب هتعمل ااي
يوسف " خليكي واثقة فيااا ومش هاخذلك ي روحي
عشق وهي بتحضنه " بحبك ي يوسف اااوي
يوسف وهو يزح الشرسف عنهااا " وانااا بمووت فيكي
وبعدهاااا......
........
عند لياااان
كاانت عند حياااة لانهم كلهم اتجمعواا عند داليدااا
معااد عشق سليم مقالهاش حاجة عشان نفسيتهاا كانت
تعباانة وزين دخل لعندهم وعينه مثبتة عليهااا هي وبس
حياة باستغرااب " اببه
زين " مااماا تحت عاايزااكي ي حيااة
حيااة وهي تنزل بسرعة " ي خبر ده اناا نسيت خاالص
لياان بحدة وهي بتشووف نظرااته دي
ممكن اعرف بتبصلي كده ليه
زين وهو يجلس جنبهاا " والمفرووض ابص للمالكة قلبي اازاي
لياان بتوتر " زين مينفعش ال بتقوله ده ميصحش
احناا مننفعش لبعض افهم
زين " انتي هتحسي بياا امتى بعدما امو* ت
بعد الشر عنك متقولش كده على نفسك تااني....
قالتهاا وهي تضع يدهاا على فمه بسرعة انصدمت من فعلتها
فكادت تسحب يدهاا لكنه امسكهاا وقبلها بحب
خاايفة عليااا معناااهاا بتحبيني بس بتكاابري
يبقى متزعليش من ال هعملواا
ليان بتوجس" وانت هتعمل ااي
زين وهو يقف " هنزل اطلبك من باابكي دلوقتي
لياان " انت اكيد اتجنننت لا طبعاا انت مش هتقوله حاجة
امسكها من خصرهاا وسحبهاا لعنده وهو يقول
طب خلاص اسيبه يجي يمسكناا بفعل فاضح
لياان وهي تفتح فمهاا بذهوول " زين انت بتقول ااي
زين " مااناا مش هفرط بيكي ولا بعلاقتناا بسبب انك
خاايفة انتي خاايفة انك تفتحي قلبك لياا بالكاامل
بس عايز اطمنك ي روحي قلبك بقى ملكي فبلاش تكاابري
كاادت ترد له لكنه تااوه بااالم حينمااا انطلقت رصاصة
من العدم وااصاابته في كتفه فصرخت ليااان
وقع زين وهو يتاالم فنزلت لمستواااه
لياان بفزع " زين انت انت
لم تكد تكمل كلامهاا فصرخت مرة اخرى حين انطلقت
رصااصة اخرى فحااوطهاا بيده السليمة وهو يقول
لياان حبيبتي مترفعيش رااسك امااام
لياان ببكااء " انااا خاايفة ااوي ي زين
زين بحب " طب مش عيب تبقى جنبي وتخاافي ي عمري انتي
لياان " انااا خاايفة عليك
زين " ده بجد ثم رفع رااسهاا فانزلتها هي بخووف
لياان بغضب " انت اتجنننت رافع رااسك ليه
زين بغباء " اصل كنت هقوم واشكر البرش عليناا رصاص
ده ده عمل ال معملتهووش وحنن قلبك عليااا
ليان وهي تضرب كتفه بعنف وهو يصرخ ثواني و عم
الصمت فجاااة صااحبه دخول احمد وكريم و سليم
انطلق احمد يحتضن ابنته " حبيبتي انتي كويسة مش كده
زين بغيظ وهو يعرض كتفه المصااب عليه
عمي اناا المصاب مش هي من المفروض تتطمن علياا اناا
كريم بقلق " انت كويس ي صااحبي
زين " كويس بس مين ده ال
سليم بحزم " مش هنتكلم هناا ي زين اسر بيكوون
اتصرف معهم يلا نوديك المستشفى
.........
اتى صخر البيت بعد معااناة فهوو اصبح يكره هذاا البيت
و يودى لوو يرجع لبيته الداافى حيث كل الذين يحبوه
هناااك
اافااق من افكااره على صوتهاا وهي تصرخ توجه للاعلى
وهو مستغرب لمااذا تصرخ هل يوحد خطب ماا عند هذه
الفكر قلق وركض نحو الاعلى بخوووف
صخر " اااي ال بيحصل هناا
اماا هي ماا ان سمعت صووته حتى احست باسترجاع املهاا وسندهاا
نغم " صخر بنى هشاام حبسني هنااا طلعني ي بنى
صخر وهو ينظر للحرااس بمعنى افتحواا البااب
احدهم " مينفعش نفتح البااب دي اوامر هشام بااشا
صخر وهو يغمض عينه بغضب وماان فتحهم حتى انقض
عليهم بالضرب حتى وقعوااا مغمين عليهم
صخر " ارجعي لورااء ي مااماا هكسر الباااب
نغم بفرحة " حااضر ي بنى
ثوااني وسقط البااب بعدماا كسره دخل بسرعة وجدهاا
بحاالة يرثى لهااا اماا هي ركضت لعنده وهي تبكي
نغم " الحمد لله انك جيت ي بنى خفت مشفكش
تاااني ي عمري كله انت
صخر " هو ااي ال حصل
نغم ببكااء " اولا اناا عاايزك تساامحني ي حبيبي اناا كدبت
عليك ي عمري انت سااامحني والله عملت كده من حبي ليك
صخر ببرود " مناااا عاارف كل حاجة ي ست نغم
نغم " بصدمة اااي
صخر " مستغربة اني عرفت الحقيقة ولا زعلانة لانك
مش هتعرفي تضحكي علياا بعد كده
نغم " ازاااي بس مين ال قاالك
صخر " اناا عرفت لوحدي من يجي سنة يعنى بعد الحادثة بشهووورر جااني حلم غريب اااوي
شفت بحلمي بنت بتجري بفستان ابيض وبتمد ايدهاا
عشاان تلحقني بس اناا بكوون خلاص ووقعت فتجي هي
وتقع بعدي وكماان مبتلحقنيش الحلم ده استمر معاياا
كتير حتى قررت اروح لدكتور نفسي يشفلي حل للحلم ده
وسالني اذا باخذ نوع معين من الادوية بااخذهاا فقولت اه
فااعطيته الدواء ال اناا بااخذه عشاان مستوى السكري
ال عندي بس طلع دوااء بيمووت الاعصااب عشاان
مرجعش افتكر حااجة
اناا طبعاا استغربت الحااجة دي ومبقتش اخذ الدواء
لحتى مااا ذااكرتي رجعتلي بالتدريج وبمووت في الثانية
الوحدة مية مرة واناا بندهلك ي ماماا وهو بابااا
نغم ببكااء " ساامحني ي قلبي ارجووك اناا غلطان بس
كنت عايزة ارجعك لياا اناا انا
وجدهاا تترنح اماامه فاسندهاا وحملهاا وكاد يصعد
بهاا لاعلى لكنهااا اوقفته
نغم " مش عاايزة ابقى في البيت ده ارجوك يلا
نروح من هناااا ي بنى
يوسف بتاايد " حااضر هنروح
وناااااوي تاااخذ مراااتي فين بقااا ي بن الحديدي
•تابع الفصل التالي "رواية عشق الحديدي" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق