Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشق الحديدي الفصل السادس عشر 16 بقلم اسيل بسام

 رواية عشق الحديدي الفصل السادس عشر 


رواية عشق الحديدي الفصل السادس عشر 

حور " طلقني ي جااسر

جااسر بجمود وهو يمسك يدهاا " عن اذنك 

ي باابا محتاج اكلم مراتي شوية

ماجد بخوف عليهاا  " جاسر 

ولكنه قد غاادر امينة وهي تربت على كتفه 

امينة  " هو مش هيااذيهاا ي ماجد اهدى

ماجد  " ان شاء الله ي امينة ان شاء الله 

......

جاسر وهو يضغط على يدهاا وخصرها بقوة

عيدي ال قولتيه تحت ده اصل مسمعتش كويس 

حور بخوف  " ااانت سمعت كويس ان انااا عاايزك

تطلقني حااالا

جااسر بغيرة " اطلقك وتروحي لحبيب القلب 

راافت مش كده بس متقلقيش هو خلاص ماا* ت وشبع

موووتة 

حور بخووف  " انت بتقول ااااي

جاسر  بغضب " هو اناا مقلتلكيش اني لقيت شاهي

في حضن حبيب القلب ولا ااي

حور  وهي ترتجف " انت قتل* ته مش كده


جاسر  " عليكي نوورر قت*لته ومش بعيد اقتل*ك انتي

كماااان لو طلبتي الطلاق مرة تااانية

حور وقد نسيت خوفهااا منه واصبحت تضربه في

صدره بغضب كبيرة وانهيااار

حور  " انت عملت ااي يجااسر  اناا قولتلك متروحش

انت بعملتك دي خلاص حكمت على علاقتناا بالمو*وت

هيجووو يااخدوك مني انت اذااي تعمل كده 


جاسر وهو يسطر عليهاا ويهمس امام وجهه 

يعنى انتي متضاايقة عشاااني انااا صح 

حور ببكااء وهي تحضنه  " اناا معنديش اغلى منك ي

حبيبي ازااي  تسمحلهم يفرقواا بيناا بالشكل ده

جااسر  " هش شش  محدش هياخذني منك خلاص 

حور  بغضب وهي تبعده عنهااا  "  اطلع برااا ي جاسر

اناا مش عاايزة  افضل مع واحد ايديه ملوث بالدم

جااسر بغضب " مش هيحصل ي حور انسى انك

تبعدي عني فاااهمة


غااادر بغضب بعدماا رمى كلمااته تلك وهي كلهاا 

اصراار 

حور  " هنشووف ي جااسر 

انااا مش هفضل معااك ثانية بعد ال حصل 

........

 

هشاام  " وصلت لاي ي احمد في ااي اخباار عن شاهي

احمد  "  مفيش ااي هبر عنهاا ي هشاام بيه

هشام بغضب  " اتصرف ي احمد 

بنتي في ايد الصيااد ومش بعيد انه يق*تلهاا ذي ماا

قت*ل راافت 


احمد بتفكير  ' على حد علمي بجااسر الصيااد هو اكيد 

هيخبى الهااانم في مكان ميخطرش على بااال حد

فااناا من راااى نخليه هو ال يسلمناا الهاانم بايديه

هشاام  " تفتكر انه جاسر الصيااد هيسلمني بنتي ويقولي

اتفضلي ي عمي  اهي بنتك الخااينة 

احمد  بخبث"  طبعااا هو ال بنفسه هيوصل الهانم

لعندك سليمة وميقدرش يعترض 

هشام  " طب ااازااي

احمد  بخبث  " هقولك ي بيه بس كله بتمنه

هشاام بملل  " لو عجبني كلامك ي احمد هتلاقي مكافاة

كبيرة منتظرك

احمد بطمع  " وده العشم ي هشام بيه

هقولك ي سيدي ........

.........


بتعملي ااي  ي حور 

حور ببرود " رايحة  اقاابل صحبتي ي استااذ 

ولا كمااان مممنوع 

جااسر بهدوء  " اكيد مش ممنوع يلا هوصلك بطريقي

حور " لتكون  السوااق بتاعي واناا معرفش

اناا اقدر اعتمد على نفسي ومش محتااجك ي جااسر


جااسر بغضب " اتعدلي احسنلك  ي حور 

مش معنى اني ساكتلك يبقى تسوقي فيها فاهمة

حور  " اااي هتقت* لني انااا كماان ولا اايه

جااسر  بخبث  " هعااقبك ي حوري وانتي عاارفة عقابي

هيكووون اازاي فاكرة مش كده

حور بخجل  " على فكرة انت واحد قليل ادب 

ومش متربي اناا رايحة 

جاسر بضحك  " هوصلك ي قلبي

.......


عملت ااي ي احمد

احمد  " هماا دلوقتي بس طلعوا من البيت هستنى

الوقت المناااسب وهخطفها علطول

..........

جااسر " وصلناا  خلصي من عندها ورنلي بعدها 

هبقى اجي اخذك بنفسي

حور لنفسها  " خلصت ولا مخلصتش انت معدت تشوفني

تااني بحيااتك ي جاسر هطلع من حياتك وللابد كماان

جاسر باستغرااب " مالك ي حور 

حور " مفيش بس هتوحشني ااوي ي جااسر

جاسر بعدم تصديق " الكلام ده ليا اناا

حور بدلع  " ااه ليك ي حبيبي

جاسر بتوهاان  " حبيبك ال هو اناا صح

حور وهي تهز راسهاا بنعم مع ابتسامة ساحرة افقدته

صواابه امسكهاا من شعرهاا وهو يقبلهاا بشغف .....


ابتعد عنهااا بعد مدة وهو يلهث بعنف يرى فاتنته

تحمر خجلا 

جاسر " بعشقك ي حورية

حور بخجل  " واناا كماان 

جاسر بحب  " طب روحي صحبتك بتكون 

منتظراااكي 

حور  " مع السلام

......


كان يسير بسياارته  حتى جاااءه اتصااال من حوريته

جاسر بابتساامة  " لحقتي اوحشتك ي قلبي

فجاااة عبس وتوقف بسياارته فجااة وهو مصدووم مماا

سمعه 

جاسر  بخووف  " يعنى اااااي

........

•تابع الفصل التالي "رواية عشق الحديدي" اضغط على اسم الرواية

reaction:

تعليقات