رواية عاشق يتيمة الفصل السادس عشر
رواية عاشق يتيمة الفصل السادس عشر
رواية عاشق يتيمه البارت آل 16.
الكاتبة هاجر سلامة.
حلا بانهيار ..صدقني ياقيس محدش لمسني غيرك انت اول شخص حبيته واكيد فاكر اول ليله بينا.
قيس بصلها كتير وفجأة خدها ف حضنه وقال بهدوء..شششششش خالص حقك عليا اسف اوي.
حلا بتعيط.
قيس قلبه وجعه ع عيطها.
قالها..ونبي متعيطي مقدرش اشوفك كد خلاص حقك عليا وعلي راسي من فوق ياست البنات.
حلا بشقهة..بس بس ا انت ش شكت فيا ياقيس.
قيس بندم..حقك عليا انت غيرت اوي انت لو مكاني ولقيتي واحدة جيت وقالتلك انها حامل مني هتعملي اي.
حلا بتعيط اكتر.
قيس..يلهويييييي خلاص انا اسف.
حلا ضحكت عليه.
قيس..ايوة كد خلي الشمس تطلع.
حلا..مش تعمل كد تاني ها.
قيس..عيوني.
حلا..ماشي يلا روح هات فطار جعانة.
قيس بصلها وتضحك..ام كرش عارفة شوية وتبقي زي الكور وامشي يجيب فطار.
حلا ضحكت وفجأة قالت لنفسها اي دا بجد بقي زي الكور عععععععع لا لازم خس ايوة وبصيت ف المرايا اي دا اي الحلاوة دي لا مش هخس انا بطاية اصلا.
قيس ضحك..احلا بطاية شوفتها فى حياتي.
حلا اتخضت..يلهوييي .
قيس يضحك..سلامتك يقلبي جيت اقولك متيجي نفطر برا.
حلا..برا فين.
قيس..ف مطعم كد.
حلا..اشطا يلا.
_____________________________
ف أوضة سلطانة.
سلطانة بغل وحقد...اهاااااااا حصل ازاي دا يلهوي ليكون د*خل عليها فعلا وممكن تبقي حامل يلهوي لازم اعمل حاجة بسرعة فاكرني معايا ياغبية.
يسرا بهدوء..عندي فاكرة حلوة اوي.
سلطانة..اي اهي قولي خلصي.
يسرا..الخاينة لوش.
سلطانة..ازاي دي.
يسرا..هقولك .....
___________________________
ف مطعم.
حلا وقيس قاعدين.
بياكلوا وفجأة دخلت عليهم سلمي تغيظت منهم وراحت عليهم وقالت حبيبي قصدي قيس عامل اي وحشاني والله.
قيس..الحمد الله كويس انتي عاملة اي.
سلمي..الحمدالله وانتي ياحلا مبسوطة.
حلا..الحمدالله عاملة اي ياسلمي.
سلمي..بتعملوا اي هنا.
قيس..انتي شايفة اي اكيد بناكلوا
سلمي..الف هنا وشفا ع قلبكو هروح انا بقا.
قيس..تمم
____________________________
عند عيلة سلطانة.
عمار بيكلم مراته نجمة..يانجمة يلا نروح مينفغش كد جدتي هتزعل.
نجمة.لا ياعمار جدتك مش بتحبني ومش بتصدق تعمل مشكلة اصلا.
عمار..لا مش هيحصل الان ف بيت عيلة ومفيش الكلام.
نجمة..والله لو عملت اي مش هروح.
عمار..ياهتروحي معايا يا انتي طلاق.
نجمة..نهارك اسود انت عايز تطلقني وعلشان مين علشان العقربة جدتك طيب ماشي انا اجي بس لو عملت حاجة مش هسكت.
عمار..تمم
___________________________
عند أحمد اخو عمار.
احمد..ايوة والله بيت كبير اوي وحاجات غالية والناس بيعملوا الاكل ياااااه نفسي اعيش كد علطول.
مروة مراته..يااااه طيب قيس دا عامل ازاي.
احمد بغيرة..وانتي مالك يامروة.
مروة بتوتر..مفيش بسال عادي هو ملكش حاجة من الأملاك دي.
احمد..لا مليش وافقلي ع الموضوع ويلا ربنا عمار مسنتنا تحت.
مروة..ماشي يلا
_____________________________
عند قيس خلص اكل وركب الغريبة.
حلا..قيس بقولك اي.
قيس..قولي يقلب قيس.
حلا..عايزة اعمل تحليل.
قيس يصلها باستغراب..دا ليهه.
حلا..قيس انا مش قاردة صدق ازاي حامل ممكن تروح نعمل تحليل ونبي ريحني.
قيس..مع اني واثق فيكي بس ماشي عيوني ليكي.
حلا..يلا نروح دلوقتي.
___________________________
ف المستشفى.
الدكتور خد دم من حلا.
الدكتور..تمم بعد يومين تحليل هيطلع.
حلا..مينفعش يطلع دلوقتي.
قيس..لا ينفع بقولك اي التحليل يطلع انهاردة ودلوقتي.
الدكتور..حاصر ساعة بس ويطلع.
حلا..خلاص مفيش مشكلة عادي.
بعد ساعة.
الدكتور جيب الورق التحليل.
خده قيس وفتح الورق وتصدمت صدمة عمره.
•تابع الفصل التالي "رواية عاشق يتيمة" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق