رواية الصعيدي والعنيده الفصل السادس عشر
رواية الصعيدي والعنيده الفصل السادس عشر
البارت السادس عشر
روايه الصعيدي و العنيدة
بقلم حبيبه احمد عطيه
حمدالله علي سلامتك يا روح
كان مهند و ياسين في صدمه و روح نظراتها بستغراب
روح بتعب: الله يسلمك
مهند بغضب: انتي اي اللي جابك
ريم: جيت اطمن علي روح
مهند: سلامك وصل اتفضلي
ريم بغيظ: طيب ممكن بس عايزاك ثانيه
مهند: ياترا مصيبه اي اللي جيباها المره ديا
ريم: هتعرف بس ثانيه علي انفراد
مهند بص ل روح و هي بصتله بمعني تمام
و خرج برا
مهند بنفاذ صبر: اخلصي
ريم ببتسامه: انا حامل
بقلم حبيبه احمد عطيه
كان خالد بيتمشي و قابل شمس تاني
خالد: تسمحيلي اقعد معاكي
شمس برفض: ل...
خالد بمقاطعه: شكراً جدا و قعد
شمس: بس انا مقولتلكش اقعد
خالد: لو سمحت قهوه مظبوطه
شمس: انا بكلمك ها
خالد: ايوه يا انسه شمس معاكي
شمس: لا والله
خالد: اتفضلي
شمس: انا سمحتلك تقعد.!
خالد: و هو لازم استأذن منكك ولا اي
شمس: ايوه ده الترابيزة بتاعتي
خالد: خلاص بقا يا شموسه عديها عديها
شمس ببتسامه: مجنون
خالد بحب: بيكي
شمس بخجل: سكتت
خالد بضحك: لا و بتتكسفي اووي اومال لما خبط فيكي كنتي شبح ليه
شمس: عشان مبحبش حد يخبطني
خالد: اسفين يا ستي
شمس ببتسامه: محصلش حاجه خلاص
خالد: قوليله بقا بتقرئي اي
شمس: روايه
خالد: بتحبي القراءة بقا
شمس: جدا
خالد: و ده روايه اي بقا
شمس: انت لي
خالد: اسمها اي؟
شمس: احم انت لي
خالد: و انتي ليا
شمس بخجل: ده اسم الروايه
خالد بحب: اسمها اي
شمس بزعل: علفكرا انت غلس ها
خالد و هو يقلدها: انت غلس ها بقا انا خالد المهدي اللي اكبر رجال الاعمال بيعملوله حساب يتقالي غلس يالهويي علي الزمن
شمس: اي يا عم الحاج التواضع خف تواضع شوايا عرفنا خلاص انك خالد المهدي
خالد بضحك: ماشي يا شمس الحياه
شمس بضحك: لا شمس الاموات
خالد بزعل: ممكن متقولهاش تاني
شمس: بقولها عادي والله
خالد: لو سمحت متقولهاش تاني
شمس: حاضر
خالد بحب: عسل كده و انتي بتسمعي الكلام احسن من عم ابراهيم اللي بيطلع ده
شمس: بقا انا بقيت عم ابراهيم؟
خالد بحب: احلا
.... القهوه يا فندم
خالد: جبتها ليه دلوقتي
شمس ضحكت
خالد: اللهم ما صلي علي النبي
شمس ببتسامه: عليه افضل الصلاة والسلام
خالد بهمس: بقولك اي
شمس بتركيز: اي
خالد نتش منها الكتاب و طلع يجري
شمس جريت وراها: كتابي
خالد: تعالي خوديه و جريوا ورا بعض
بقلم حبيبه احمد عطيه
مهند بغضب: حامل ازاي
ريم: هو اي اللي ازاي حامل منك
مهند: لا يا ماما الكلام ده من شهرين
ريم: منا حامل من شهرين و لسه عارفه دلوقتي
مهند: لا انتي كدابه
ريم: صدقني مش بكدب انا فعلاً حامل منك
مهند: فين التحاليل بالكلام ده
ريم: اتفضل
مهند فتح التحاليل و طلع كلامها صح
ريم: لازم تتجوزني
مهند: اعمل اي
ريم: تتجوزني ولا ننزل و نشوف فضيحه رجل الاعمال مهند مع ريم
مهند: خليني افكر و اكلمك و نتقابل و هقولك نعمل اي
ريم ماشي باي يا حبيبي
مهند ابتسم بقرف و دخل
روح:كان في اي
مهند: ولا حاجه شغل بس
ياسين بصله بستغراب
و روح مصدقتهوش و قمر مكنتش واخده بالها و محمد كان باصص ل روح و فرحان
دخل الدكتور
الدكتور: ده احنا بقينا حلوين اهو
مهند: افندم
الدكتور: حاسه بأي وجع يا انسه روح
روح: اه موجوعه شوايا
الدكتور: فترة بس و هتعدي هو في الاول تعب بس مكان العمليه
روح بتعب: ان شآء الله بس هو ممكن اخرج انهارده
الدكتور: لا مش هينفع
روح: مبحبش المستشفيات بابي قوله ونبي يا بابي
محمد: صحتك يا روح اهم
روح: هحافظ علي صحتي بس انا مخنوقه هنا
الدكتور: طيب هبعت معاكي اتنين من الممرضات يتابعوكي
روح ببتسامه تعب: موافقه
و خرج
مهند: طيب انا عندي شغل في الشركه و كويس اني اطمنت عليكي هعدي عليكي بليل و قمر معاكي و محمد بيه
روح ببتسامه: هستناك
مهند: تمام يلا يا ياسين
ياسين: باي يا روح يا قمر
روح بضحك: باي يا ظريف
ياسين: بقا كده يا عيله نكد
روح بضحك: في ده عندك حق و مشيوا
خرجت روح برفقه قمر و محمد علي الفيلا و ياسين و مهند وصلوا الشركه
في فيلا ياسين
فرحه: شايف يا بابا باين عليه حبها
ابراهيم: انا هتصرف متخفيش
فرحه بغيظ: ماشي
في الشركه
ياسين: مالك يا مهند
مهند: ريم حامل و............
•تابع الفصل التالي "رواية الصعيدي والعنيده" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق