رواية الصعيدي والعنيده الفصل الخامس عشر
رواية الصعيدي والعنيده الفصل الخامس عشر
البارت الخامس عشر
روايه الصعيدي و العنيدة
بقلم حبيبه احمد عطيه ( اسفه علي التأخير بس والله في ضغوطات و مشاكل كتير ادعولي)
الدكتور بأسف: نزفت دم كتير و محتاجين دم ادعولها
مهند بغضب: يعني اي الكلام ده
ممرضه: يا دكتور محتجين دم فصيله o موجب و مش موجود في المستشفي
مهند بغضب: يعني اي مستشفى خاصه مفهاش دم يعني اي
الدكتور: الفصيله بتاعتها نادرة اتصرفوا بسرعه قبل لقدر الله ت..
مهند بمقاطعه و زعيق: اسكتتتت و المستشفى ده هقفلهلكم
قمر بدموع: انقذوا روح روح يا ياسين روح اهي اهي اهي اااااه
ياسين بحزن: اهدي يا حبيبتي هتكون بخير ان شاء الله
فرحه بقرف: اهدي يختي ممتتش
لحظت نظرة ياسين لها التي ارعبتها فقالت: احم قصدي انها هتقوم بالسلامه
محمد بدموع: بنتي يا دكتور طيب شوف فصيله دمي
الدكتور: اتفضل و بالفعل كانت فصيله دم محمد نفس فصيله دم روح و لكن خدو منو دم قليل عشان هو تعبان
محمد: كمل يا دكتور روح بنتي اهم
الدكتور: صحتك متسمحش بكده
كان مهند قلب المستشفيات علي فصيله دم روح و لقاها و جري علي المستشفي
و كانت قمر بتعيط و ياسين حزين علي صديقته و فرحه و ابراهيم واقفين و خالد و ريم موجودين و كانت ريم في صدمه من مهند للدرجه ده هو بيحبها و خالد كان قلقان قلق بسيط علي روح
بعد مرور ساعه
الدكتور: محتاجين حد يتكلم معاها مش عايزة تستجيب
محمد: انا هدخلها و دخل
محمد بدموع: روح يا بنتي انا عارف انك حاسه بيا قومي عشاني يا روح قومي يا حبيبتي عشان ماما الله يرحمها تكون فخوره بيكي انتي قدها يا روح هتقدري تقومي عشان تبقي جنبي انا هموت منغيرك يا روح قومي يا حبيبتي يلا يا روح
و خرج و هو بعيط
مهند: عايز ادخلها
الدكتور: بسرعه
دخل مهند
مهند: تعرفي انا حبيتك من امتا من اول ما خبطتك بالعربيه و صممتي انك تروحي المستشفي عشان رجلك و بعدها فرحت اووي لما اشتغلتي معايا حبيتك اووي حبيت عنادك و شقاوتك و ضحكتك اللي بتوديني ل دنيا تانيه انا بحبك اووي يا روح مش بحبك بس انا بعشقككك يا حبيبتي قومي يا روح انا عارف انك بتحبني و انا كمان بحبك يا حبيبتي انا مستنيكي يلا يا روووح قووومي
جهاز القلب شبه وقف
مهند بصراخ: رووووووووووووووح قومي يا روووح لااااااااااا انتي هتقومي مش هتسبيني بعد ما حبيتك يا روووح اااااااه
دخلوا الدكاتره و الممرضات جري و لحقوها و الجهاز رجع شبع شغال و كان الجميع في توتر و حزن و قلق و الخوف كان المسيطر في المكان
♡ بعد مرور 3 ساعات ♡
خرج الدكتور و هو باين عليه التعب
الجميع حريوا عليه و في صوت واحد: طمني يا دكتور
الدكتور ببتسامه: مبروك يا جماعه العمليه نجحت و روح استجابة للحياه
سجد مهند و محمد في الارض ليشكره ربهم و قمر مسحت دموعها بفرحه و ياسين شال قمر و لف بيها مما صدم الجميع منه
قمر بخجل: احم نزلني
ياسين نزلها و تكلم ببتسامه حب عند ودنها بهمس: اسف يا قمري و غمز
قمر بخجل عملت نفسها مش مخدتش بالها
و فرحه كانت هتموت من الغيظو ابراهيم كان مدايق
خالد ببتسامه: طيب الحمدلله انكم اطمنتوا علينا عن اذنكم انا
محمد: اذنك معاك يا خالد بيه
و مشي
ريم بدلع: حمدالله علي سلامتها يا مهند
مهند بجمود: الله يسلمك
ريم: اا
مهند بمقاطعه و جمود: اذنك معاكي
ريم بغيظ مشيت
قمر: عايزه اطمن عليها يا مهند بيه ياسين عايزة اطمن عليها عشان خاطري عايزه اطمن عليها
ياسين: هووووش اهدي هتطمني عليها اهدي
نقلوا روح غرفة عاديه و دخل مهند الاول
مهند بلهفه: روح و جري حضنها و هي بدالته الحضن بتعب
مهند: كنت هتجنن عليكي يا روح
روح بتعب و صوت مبحوح: ربنا يخليك انا كويسه اهو بس عايزه اشوف بابا
و دخل الجميع
محمد: روح بنتي
روح بدموع: بابا
محمد حضنها و فضلوا يعيطوا
محمد: طمنيني عليكي انتي كويسه
روح و هي بتمسحلوا دموعه: خلاص يا بابا انا كويسه اهو
قمر عماله تعيط: روح اهي اهي اهي اهي اهي
روح بتعب: قمر والله كويسه بطلي عياط بقا يعني انتي عايزاني اتعب تاني
قمر بسرعه: بعد الشر عليكي ان شاء الله انا
روح: بعد الشر عليكي متقوليش كده
قمر بدموع: الف سلامه عليكي يا حبيبتي
روح ببتسامه و تعب: الله يسلمك يا قمري
ياسين: الف سلامه عليكي يا روح طمنيني عليكي
روح بتعب: الله يسلمك الحمدلله بخير
قمر بتعيط و مهند بيدمع و محمد بيعيط
ياسين بخفه: اه يا عيله نكد فكوا شوايا كفايا عياط
روح ببتسامه و تعب: قولهم ونبي و ضحكوا الجميع
حمدالله علي سلامتك يا رووح و.........
•تابع الفصل التالي "رواية الصعيدي والعنيده" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق