رواية عشق الحديدي الفصل الثاني عشر
رواية عشق الحديدي الفصل الثاني عشر
د " للاسف سليم بيه بنت حضرتك دخلت في غيبوبة
الصدمة كانت عليهاا كبيرة ادعولهاا تفووق منهاا
اسند احمد و زين سليم الذي انهاار
سليم بحزن " ولادي ي رب واحد معرفش اذا كان عايش
ولا ميت والتاانية بتضيع بين ادياا ساعدني ي ربي
احمد " شد حيلك ي صااحبي لو انت وقعت
كلناا هنقع شد حيلك عشان نطلع من المصيبة ال
احناا فيهاا دي
زين " متقلقش ي عمي اناا هلحق كريم وندور
سواء على يوسف وباذن الله هنلاقي
سليم باامل " ان شاء الله
........
في مكاااان مااا بعيد نسبياا يحيط بها اشجاار
من كل جهة منظر في النهاار يبدوو خلاباا وفي الليل
يبدوو كبيت اشباح او مصاص دماااء
كاانت تجلس بجاانبه تتاامله من دوون ملل وهو
نااائم لا يحس بمن حوله
جاااسر " دلوقتي عيلة الصااوي ماات كلهاا ي بااباا
هشااام " كويس ي بنى براافووو
جااسر بتساول " طب دلوقتي احنااا فين
هشاام بفخر " احناا دلوقتي في امبرااطورية الهواااري
مكنتش اتخيل اني هرجع استخدم اسمي وكنيتي الحقيقة
بس للضرورة احكااام
انااا بنية الامبرااطورية دي عشان وااالدتك وبس
انااا حبي ليهااا هووس تقدر تقول عشق من نوع تاني
حبيتهاا من اول نظرة بس هي كاانت بتحب
ال **** جوزها بس هو
جااسر " مش بحبهااا
هشاام " الست عاايز اهتمااام وحب ولمااا متلاقيهم
عند جوزهااا بتدور عليه برااا بيتهااا وهناا كاان دوري
شوية اهتمام و حب خلوهاا تتخلى عن ااي حااجة
وتجي معااايااا
جااسر " طب و يوسف
هشااام " الدكتورة قااالت انه خلاااص فقد الذااكرة
بسبب الخبطة ال على دمااااغه ومش هيفتكر حاجةخالص
جااسر " طب ولبعدين
هشاام " مش هنخلي يفتكر حاااجة خاالص
جهزله اوراااق بااسم صخر هشااام الهورااي
جاسر بطاعة " حااضر ي بااباا
هشاام " متزعلش ي بنى محدش هيااخذك مكاانك
بقلبي مين ماااكاان كل ال بعمله ده عشاان خااطر نغم وبس
جاسر " عاارف ومش زعلان
........
دخل هشااام لنغم و يوسف
هشاام " هيفووووق امتى
نغم " للمسااء كده هيفووووق
هشاام " طيب يلا تعاالي ارتاااحي شوووية
نغم وهي تحتضنه بحب " بسببك اليوووم اناا و ابني
مع بعض لو ماا بدلتاا العربية باخر لحظة مكنااش هناا
دلوقتي شكراا ي قلبي
هشااام " انتي قلبي وروحي وسعادتي من سعادتك
نغم " ربناا يخليك ليااا
.........
بعد شهرين
فاااقت عشق من الغيبوبة وبتدور حولين الاوضة
وبتتمني الشاافته يكووون حلم او كاابوس وخلاص
انتهى
ليااان وهي تحتضنهاا " حمد لله على السلامة ي حبيبتي
عشق بدمووع " فين يوسف ي ليااان
لياان بتوتر " هو هو
عشق " ابوس اايدك قوليلي انه برااا ااو
في الطريق و جااي لعندي لو سمحتي
ليااان ببكااء هي الأخرى " ي حبيبتي يوسف خلاص
ماااا** ت ومبقااش يرجع
عشق " يعنى ااااي
ليااان " هو من بعدماا وقع من على الجبل
لقووو جثته كلهاا مشوهة
عشق " طب مااا يمكن يكوون جثة حد تااني ااي
ال عرفكووو انهاا جثته هووو
عبثت لياان بدرج ماا موجود في الغرفة و أخرجت
اغرااضه كان تنظر لاغرااضه بعيوون جااحظة
عشق بتوهااان " مش معقوول اناا مش هصدق
انه مااات هو قاال انه مش هيسيبني ابداا
وقفت على رجلهاا وهي تحااول الووقف لكن يختل
تواازنهاا فتسقط بين يدي زين و كريم الذان دخلا
لتواهماااا
زين بقلق " ااي ال قوومك وانتي لساا تعباانة
عشق " هوو انت شوووفت جثة يوووسف بعينك
زين بحزن " اكيد بس كاانت مشووهة جدا
عشق " طب كاان في ااايده خااتم فينه انااا مش
لقيااه بين غرضه ال هنااا
كريم " خاااتم اااي ي عشق
عشق " خاااتم اناا ادتهوله يوم كتب كتاابك انت وحيااة
فلاااااااااش بااااااااك
يوسف وهو يسند حبينه فووق خاصتهاا
يوسف " اوعى تكرري عملتك دي تااني والا
عشق بلهفة " لا مش هكررهاا اناا ميرضنيش زعللك ي قلبي
ابتسم يوسف بشدة عليهاا و
عشق " طب بص انااا جبتلك هدية هتعجبك
يوسف بفرحة " هدية لياا اناا ده بجد
عشق بدلع " ااه ليك هو اناا عندي كم يووسف
يوسف وهو يحذبهاا من خصرهاا بعنف وهو ينظر في
عينهااا بقوووة
يووسف " تعرفي انك هتموتني بدلعلك ده في
يووووم
عشق " وانت هتموتني بوساامتك ده في يووم
يوسف بهمس " انا بقوول توريني هديتي احسن اعمل
حااااجة ننندم عليهاا احناا الاتنين
عشق بخجل وهي تضع الخااتم في يده
عشق " الخااتم ده ااوعى تقلعوو من ايدك
عشاان يباان انك متجوز و مفيش واحدة تتهور
كده ولا كده
يوسف وهو يقبل يدهاا " انااا مش عاايز غيرك ي
عشقي و دنيتي دي كلهااا
بااااااااااااااااااك
زين " طب مش يمكن وقع منه ااو نسيه في
شي مكاااان
عشق باصراار " يوسف اكيد عاايش اناا حاسة بيه
صدقووني احناا بس لازم ندور عليه ونلاقيه
Part 12
•تابع الفصل التالي "رواية عشق الحديدي" اضغط على اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق