Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حبي الابدي الفصل السادس 6 بقلم ايمان هاني

  رواية حبي الابدي كامله بقلم ايمان هاني عبر مدونة كوكب الروايات

رواية حبي الابدي

 رواية حبي الابدي الفصل السادس 

زين :انا عندي فضول اعرف مين البنت ال أنقذت حياتي
الوقت الحالي
ساره بصدمه:انا مش قادره اصدق كل ده  زين الجبالي  وليه مقولتيش قبل كده 
فرح: عادي مكنتش عايزه اقول بس كنت بشوفه  صدفه لما بينزل اجازه كل شهر كان بيروح البحيره والاسطبل بتاعه ال هناك 
ساره:طب هو يعرفك ولا لا
فرح:لا بس الأيام ال فاتت اتكلم معايا مرتين وحكت لها علي يوم الخطوبه والبحيرة 
ساره :بعد كده لازم تحكيلي كل حاجه 
فرح:ماشي 
فرح ساره انزلوا
ساره:ماما بتنادي  تعالى ننزل 
فرح:يلا يا اختي
فرح:كنت عايزه ايه يا ماما
ليلي:مش انا ده احمد عايزنا كلنا في حاجه مهمه
وكانوا كلهم في الصالون
فرح:ايه هو الموضوع ال عايزنا فيه يا بابا
احمد:في عريس متقدم ل ساره
فرح بصت لساره وابتسمت
ليلي:عريس مين العريس ده 
احمد: دكتور قاسم بيدرس لساره في الجامعه 
ليلي:وانت قولته ايه
احمد:اديته معاد يجوا بكره الساعه ٧
ليلي: خلاص ساره بقت عروسه
احمد:وعروسه زي القمر كمان 
ساره بابتسامه:حبيبي يا بابا 
فرح بحماس:هنروح انا وساره بكره نجيب لبس
احمد:ماشي ماتصدقي انتي فرصه تجيبي لبس 
فرح بضحك:طبعا
في بيت زين 
جميله: مش ناوي بقي يا زين 
زين:ناوي على ايه يا ماما
جميله:تفرحنا بيك وتتجوز
زين:إن شاءالله يا ماما
جميله:كل مره نفس الجمله ومش باخد منك فائده
تاني يوم في القاهره
كان زين في المكتب
بس مش عارف يركز في الشغل باله كان مشغول بفرح
زين:ده انا شوفتك مرتين مفيش غيرهم وعملتي فيا كده ده  انا مش عارف أركز خالص بسببك 
وبعد تلات ساعات
واحد دخل المكتب :ها يا عم عملت ايه في الشغل 
زين:خلص كله قول عايز ايه يا سامر واخلص
سامر:ايه رايك نكلم الحج ونخلي فرحي انا وسالي بعد شهر 
زين:ليه انسي انا مش موافق
سامر:ليه ياعم متبقاش متقفلش فيها بقي
زين:بعدين نشوف الموضوع ده
(سامر:٢٧سنه بشرته بيضه وعيونه رمادي وشعره اسود
ورياضي صديق زين من ايام الجامعه وشريكه في الشغل وخطيب سالي اخت زين)
في بيت فرح
ليلي:يلا يا فرح اعملي الكيك وانتي يا ساره روحي اجهزي
وانتي يا سعاد نصفي الصالون وانا هعمل العصير
(سعاد دي واحده بتساعدهم في شغل البيت)
بعد ساعتين
ساره:ايه رايك يا فرح حلو
(كانت لبسه دريس ازرق جميل)
فرح:قمر يا ناس ايه الحلوه دي
ساره:طب تجهزي يلا علشان هتطلعي معايا
وصل قاسم ومامته واستقبالهم احمد ليلي
احمد:اهلا بيكم اتفضلوا 
في الصالون
احمد:اهلا وسهلا نورتنا 
والده قاسم: ده نوركم يا حج احمد
ليلي:انا هروح انديها 
ليلي:يلا يا ساره
ساره:حاضر يا ماما جايه 
ومشت ليلي
ساره:انا متوترة اوي يا فرح 
فرح: متقلقيش وانا كمان ندخل معاكي
ودخلت ساره وفرح بالكيك والعصير 
والده قاسم:ما شاء الله قمرات
ليلي:ده من زوقك 
والده قاسم (ساميه):اكيد دي العروسه
قاسم:ايوه يا امي اسمها ساره 
ساميه: ماشاء الله عليها قمر
ساميه طب نسيبهم لوحده شويه 
ليلي :ااه طبعا اتفضلي معايازين :انا عندي فضول اعرف مين البنت ال أنقذت حياتي
الوقت الحالي
ساره بصدمه:انا مش قادره اصدق كل ده  زين الجبالي  وليه مقولتيش قبل كده 
فرح: عادي مكنتش عايزه اقول بس كنت بشوفه  صدفه لما بينزل اجازه كل شهر كان بيروح البحيره والاسطبل بتاعه ال هناك 
ساره:طب هو يعرفك ولا لا
فرح:لا بس الأيام ال فاتت اتكلم معايا مرتين وحكت لها علي يوم الخطوبه والبحيرة 
ساره :بعد كده لازم تحكيلي كل حاجه 
فرح:ماشي 
فرح ساره انزلوا
ساره:ماما بتنادي  تعالى ننزل 
فرح:يلا يا اختي
فرح:كنت عايزه ايه يا ماما
ليلي:مش انا ده احمد عايزنا كلنا في حاجه مهمه
وكانوا كلهم في الصالون
فرح:ايه هو الموضوع ال عايزنا فيه يا بابا
احمد:في عريس متقدم ل ساره
فرح بصت لساره وابتسمت
ليلي:عريس مين العريس ده 
احمد: دكتور قاسم بيدرس لساره في الجامعه 
ليلي:وانت قولته ايه
احمد:اديته معاد يجوا بكره الساعه ٧
ليلي: خلاص ساره بقت عروسه
احمد:وعروسه زي القمر كمان 
ساره بابتسامه:حبيبي يا بابا 
فرح بحماس:هنروح انا وساره بكره نجيب لبس
احمد:ماشي ماتصدقي انتي فرصه تجيبي لبس 
فرح بضحك:طبعا
في بيت زين 
جميله: مش ناوي بقي يا زين 
زين:ناوي على ايه يا ماما
جميله:تفرحنا بيك وتتجوز
زين:إن شاءالله يا ماما
جميله:كل مره نفس الجمله ومش باخد منك فائده
تاني يوم في القاهره
كان زين في المكتب
بس مش عارف يركز في الشغل باله كان مشغول بفرح
زين:ده انا شوفتك مرتين مفيش غيرهم وعملتي فيا كده ده  انا مش عارف أركز خالص بسببك 
وبعد تلات ساعات
واحد دخل المكتب :ها يا عم عملت ايه في الشغل 
زين:خلص كله قول عايز ايه يا سامر واخلص
سامر:ايه رايك نكلم الحج ونخلي فرحي انا وسالي بعد شهر 
زين:ليه انسي انا مش موافق
سامر:ليه ياعم متبقاش متقفلش فيها بقي
زين:بعدين نشوف الموضوع ده
(سامر:٢٧سنه بشرته بيضه وعيونه رمادي وشعره اسود
ورياضي صديق زين من ايام الجامعه وشريكه في الشغل وخطيب سالي اخت زين)
في بيت فرح
ليلي:يلا يا فرح اعملي الكيك وانتي يا ساره روحي اجهزي
وانتي يا سعاد نصفي الصالون وانا هعمل العصير
(سعاد دي واحده بتساعدهم في شغل البيت)
بعد ساعتين
ساره:ايه رايك يا فرح حلو
(كانت لبسه دريس ازرق جميل)
فرح:قمر يا ناس ايه الحلوه دي
ساره:طب تجهزي يلا علشان هتطلعي معايا
وصل قاسم ومامته واستقبالهم احمد ليلي
احمد:اهلا بيكم اتفضلوا 
في الصالون
احمد:اهلا وسهلا نورتنا 
والده قاسم: ده نوركم يا حج احمد
ليلي:انا هروح انديها 
ليلي:يلا يا ساره
ساره:حاضر يا ماما جايه 
ومشت ليلي
ساره:انا متوترة اوي يا فرح 
فرح: متقلقيش وانا كمان ندخل معاكي
ودخلت ساره وفرح بالكيك والعصير 
والده قاسم:ما شاء الله قمرات
ليلي:ده من زوقك 
والده قاسم (ساميه):اكيد دي العروسه
قاسم:ايوه يا امي اسمها ساره 
ساميه: ماشاء الله عليها قمر
ساميه طب نسيبهم لوحده شويه 
ليلي :ااه طبعا اتفضلي معايا

يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية حبي الابدي) اضغط على أسم الرواية

reaction:

تعليقات