رواية حبي الابدي كامله بقلم ايمان هاني عبر مدونة كوكب الروايات
رواية حبي الابدي الفصل العاشر
محمد:هتسميه ايه يا بيه
زين وهو بيبص ل فرح:هسميه فرح
فرح كانت هتموت من الكسوف: بعد اذنك انا لازم امشي
زين: استني هوصلك
فرح:لا مش هينفع بعد اذنك
ومشت فرح وزين كان مبتسم
محمد:كنت عايز اقولك حاجه يا بيه
زين:اتفضل قول يا عم محمد
محمد:الهانم دي هي نفس البنت ال أنقذت حياتك من سنتين
زين بصدمه 😮:ايه
محمد:انا لما شفتها معاك افتكرتك عارف يا بيه
زين:يعني فرح هي ال أنقذت حياتي
ومشي زين بسرعه علشان يلحق فرح
ولكن كانت الصدمه شاف فرح في وفي ناس بيخطفوها وبيحطوها في عربيه سوده زين كان واقف ومش عارف يعمل ايه ولكن ركب عربيته ومشي وراهم
(عربيته كانت في نفس المكان ال فرح اختطفت فيه)
وفضل ماشي وراهم لكن ما وصلوا مكان بره القريه محدش ساكن فيه بس عباره عن أرض زراعية
زين:يا تري مين الناس ال خطفوا فرح وخطفوها ليه
وبعدها العربيه وقفت ووقف زين بعيد ونزل وراهم براحه وراهم وكان وقت المغرب والدنيا بدأت تضلم
والناس دول اخدوا فرح وكانت مغمي عليها لأنهم خدروها
ودخلوها اوضه كده قديمه في زرع كتير حوليهم
شخص من ال خطفوها:هنعمل ايه دلوقتي
شخص تاني: المعلم قالي أنه هيجي بعد ساعه
زين كان سامع الحوار
زين لنفسه:انا لازم استني واشوف مين الكبير ده علشان اعرف مين ال عايز يأذي فرح وليه
وطلعوا الرجاله ال خطفوها بره وقعدوا قدام الباب وكانوا تلاته
وبعد نص ساعة
فاقت فرح وكانت مربوطه في كرسي
فرح:انا فين في حد بره يالي هنا حد يرد عليا
ودخل واحد ضخم شويه وشكله مرعب
وقال بصوت عالي: عايزه ايه
فرح بخوف:انا فين وانتوا خاطفني ليه
المجهول:'مش عايز اسمع صوتك لحد ما المعلم يجي
وسكتت فرح خالص لأنها كانت مرعوبه منهم
في بيت فرح
ليلي:احمد فرح راحت عند البحيره من ساعتين ومرجعتش لحد دلوقتي
احمد بخضه:ايه وليه مقولتيش من بدري وراحت تعمل ايه
ليلي:هي راحت تشوف الغروب زي كل يوم لكن اتاخرت
قلت يمكن حابه تقعد شويه هناك وبرن عليها موبايلها مقفول
احمد طلع بسرعه وكان هيتجنن راح البحيره وملقاش فرح هناك وكان خايف عليها جدا
و رن علي ناس يدورا عليها وهو كان بيدور كمان
ليلي بعياط:انا خايفه عليها اوي يا ساره
ساره بعياط: متقلقيش يا ماما تعالي نصلي وندعي ربنا
انها تكون بخير
في بيت عثمان
جميله:زين اتاخر اوي يا عثمان وبكلمه مش بيرد
عثمان:هو مش صغير يا جميله سبيه براحته
وبعدين موبايل عثمان رن
عثمان: ايه حصل امتي الكلام ده طب خلاص سلام دلوقتي
جميله بخضه:فيه ايه يا عثمان
عثمان: فرح بنت احمد الهلالي شكلها اتخطتفت مختفيه من المغرب وأحمد قالب البلد عليها
جميله: فرح يا عيني عليكي يا بنتي
عثمان:انا لازم ابلغ رجالتي يدورا عليها واروح ل احمد
ولو زين رجع خليه يكلمني
جميله: حاضر
عند فرح
زين كان هينفجر من الغيظ ونفسه يموتهم كلهم
زين لنفسه:انا لازم استني واعرف مين ال أمر يخطف فرح علشان ميكونش فيه خطر عليها بعد كده
واحد من الرجاله: المعلم وصل هناك اهو
فرح:انتمحمد:هتسميه ايه يا بيه
زين وهو بيبص ل فرح:هسميه فرح
فرح كانت هتموت من الكسوف: بعد اذنك انا لازم امشي
زين: استني هوصلك
فرح:لا مش هينفع بعد اذنك
ومشت فرح وزين كان مبتسم
محمد:كنت عايز اقولك حاجه يا بيه
زين:اتفضل قول يا عم محمد
محمد:الهانم دي هي نفس البنت ال أنقذت حياتك من سنتين
زين بصدمه 😮:ايه
محمد:انا لما شفتها معاك افتكرتك عارف يا بيه
زين:يعني فرح هي ال أنقذت حياتي
ومشي زين بسرعه علشان يلحق فرح
ولكن كانت الصدمه شاف فرح في وفي ناس بيخطفوها وبيحطوها في عربيه سوده زين كان واقف ومش عارف يعمل ايه ولكن ركب عربيته ومشي وراهم
(عربيته كانت في نفس المكان ال فرح اختطفت فيه)
وفضل ماشي وراهم لكن ما وصلوا مكان بره القريه محدش ساكن فيه بس عباره عن أرض زراعية
زين:يا تري مين الناس ال خطفوا فرح وخطفوها ليه
وبعدها العربيه وقفت ووقف زين بعيد ونزل وراهم براحه وراهم وكان وقت المغرب والدنيا بدأت تضلم
والناس دول اخدوا فرح وكانت مغمي عليها لأنهم خدروها
ودخلوها اوضه كده قديمه في زرع كتير حوليهم
شخص من ال خطفوها:هنعمل ايه دلوقتي
شخص تاني: المعلم قالي أنه هيجي بعد ساعه
زين كان سامع الحوار
زين لنفسه:انا لازم استني واشوف مين الكبير ده علشان اعرف مين ال عايز يأذي فرح وليه
وطلعوا الرجاله ال خطفوها بره وقعدوا قدام الباب وكانوا تلاته
وبعد نص ساعة
فاقت فرح وكانت مربوطه في كرسي
فرح:انا فين في حد بره يالي هنا حد يرد عليا
ودخل واحد ضخم شويه وشكله مرعب
وقال بصوت عالي: عايزه ايه
فرح بخوف:انا فين وانتوا خاطفني ليه
المجهول:'مش عايز اسمع صوتك لحد ما المعلم يجي
وسكتت فرح خالص لأنها كانت مرعوبه منهم
في بيت فرح
ليلي:احمد فرح راحت عند البحيره من ساعتين ومرجعتش لحد دلوقتي
احمد بخضه:ايه وليه مقولتيش من بدري وراحت تعمل ايه
ليلي:هي راحت تشوف الغروب زي كل يوم لكن اتاخرت
قلت يمكن حابه تقعد شويه هناك وبرن عليها موبايلها مقفول
احمد طلع بسرعه وكان هيتجنن راح البحيره وملقاش فرح هناك وكان خايف عليها جدا
و رن علي ناس يدورا عليها وهو كان بيدور كمان
ليلي بعياط:انا خايفه عليها اوي يا ساره
ساره بعياط: متقلقيش يا ماما تعالي نصلي وندعي ربنا
انها تكون بخير
في بيت عثمان
جميله:زين اتاخر اوي يا عثمان وبكلمه مش بيرد
عثمان:هو مش صغير يا جميله سبيه براحته
وبعدين موبايل عثمان رن
عثمان: ايه حصل امتي الكلام ده طب خلاص سلام دلوقتي
جميله بخضه:فيه ايه يا عثمان
عثمان: فرح بنت احمد الهلالي شكلها اتخطتفت مختفيه من المغرب وأحمد قالب البلد عليها
جميله: فرح يا عيني عليكي يا بنتي
عثمان:انا لازم ابلغ رجالتي يدورا عليها واروح ل احمد
ولو زين رجع خليه يكلمني
جميله: حاضر
عند فرح
زين كان هينفجر من الغيظ ونفسه يموتهم كلهم
زين لنفسه:انا لازم استني واعرف مين ال أمر يخطف فرح علشان ميكونش فيه خطر عليها بعد كده
واحد من الرجاله: المعلم وصل هناك اهو
فرح:انت
يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية حبي الابدي) اضغط على أسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق