رواية بنات مهران بقلم رنا احمد
رواية بنات مهران الفصل الرابع 4
في الحاره ...
كانت تجتمع الماره بغيظ وشده من تعرضه الدائم لها لكنهم يخشوه لانه بلطجي .
هنيه بغضب جحيمي/بقا بتتعرض ل حريم ي راجل ي ناقص ده انت ليلتك سوداء .
عفت بغيظ شديد/اوعاك تفتكر أننا لقمه طريه لا ده احنا هنمسح بيك الارض ي عره الرجاله .
شحاته بغضب شديد وهو يستعد للصفعها /تمسحي بمين الأرض ي بت ده انا اه .
قبل أن يكمل حديثه كان يد جاك تتضغط علي يده بقوه جعلته يصرخ الما ليتحدث بحده وغيظ جعلته يرتجف برعب /كلمه واحده هتفضل تردد فيها طول عمرك لو فكرت بس مجرد تفكير انك تتعرضلهم تاني او لاي بنت خلقها ربنا يبقا تكب علي نفسك جاز وتحرق نفسك احسن من الي مكمن نعمله فيك .
ماكس وهو يضغط علي فكه بحده وغيظ/اسمع يلا إذا كنت فاكر نفسك دكر فاحنا ممكن تخليك متسواش بصله في سوق الرجاله.
ديف وهو يبصق عليه ويلكمه بغضب /اظن سمعت الكلام ي الا علشان احنا مش بنعيده مرتين غور في ستين داهيه.
ليسرع شحاته بعيدا عنهم بخوف ورعب من هيائتهم المرعبه ..
جاك بغضب /عجبك كده ليه الي موقفكم هنا .
عفت بحده وغيظ /نعم انت ازي تكلمني كده انت ايه الي دخلك في الموضوع اصلا.
جاك وهو ينظر إليها نظره ارعبتها /صوتك ميعلاش ي بت انتي وخلاص خلصت مفيش العربيه دي ومش هتقوفي في الشارع كده انتي فاهمه .
عفت بغيظ/لا بقا انت زودتها اوي خليك في حالك .
ماكس بحده ل هنيه/بقولك ايه عقلي اختك فاهمه وقوف في الشارع كده مفيش تاني .
هنيه بهيام /من عنيا ي راجلي امرك .
عفت بغيظ وصراخ/هنيه .
هنيه بغيظ شديد/اهو ي ستي اتكتمنا عاد .
جاك بعصبية وغضب /خدي اختك وعلي فوق فاهمه ولا لا .
عفت بعند وتحدي /مش هنتطلع ووريني هتعمل ايه.
جاك بجديه وجراءه وهو يحملها بين يديه ويصعد بيها الي الاعلي /كده طيب تعالي بقا ماكس اتصرف .
ماكس وهو يحمل هنيه بغمزه /تعالي ي عسل انتي كمان .
هنيه بمرح وسعاده/لللللوووووي والله واتنصفتي ي هنيه .
ليتبعهم ديف الي الاعلي بضحكات عاليه فمن الواضح أن بنات مهران سيسيطرون علي عصابه الشر...
في الاعلي ...
في شقه عفت ...
كانت تقف جيسي بقلق بالغ مما يحدث .
عفت بغيظ شديد/انتوا ايه حكايتكم انتوا عايزين مننا ايه وايه الي حشركم في حياتنا كده .
هنيه بابتسامه /بالراحه عاد ي عفت ي عني مش نشكرهم علي عملوه معانا .
ماكس بغمزه وهمس /اختك دي قاسيه اوي بس كل علشان خاطر القمر .
هنيه بهيام وحب /والله انت القمر ي سيد الناس.
جيسي بقلق /المهم انتوا كويسين طمنوني عليكم.
عفت بزفر/متقلقيش ي جيسي احنا بخير .
ديف بابتسامه بهمس /علي فكره اللوحه دي حلوه اوي بس علي فكره انتي احلا منها بكتير .
جيسي بخجل وارتباك/ميرسي .
عفت بعصبية وغيظ/خلاص المولد خلص اتفضلوا بقا من هنه .
جاك وهو يجلس باستفزاز وهو يضع رجل علي رجل/ي عني مش قومنا معاكم بالواجب علي الاقل طيب غدونا علي الاقل.
ماكس بمرح /ده انا والله واقع من الجوع .
ديف بابتسامه /وانا معاهم مش هقول لا .
هنيه بابتسامه ومرح /من عنيا دقائق والاكل يكون جاهز جيسي تعالي معايا علي المطبخ .
ديف بابتسامه وهمس /خالي بالك من نفسك .
جيسي بخجل /حاضر .
عفت بغيظ وحده /هو فيه ايه هو بيت ابوكم هنا .
جاك بعصبية/هو فيه ايه مفيش غيرك الي لسانك عايز قطعه متتلمي بقا لللمك .
عفت بغيظ/لا ي شيخ خوفت منك كده لا ي حبيبي ده انا عفت .
فوزيه بتوهان وصراخ /ي نهاررررر ابوكوا اسود جايبن رجاله كمان ي الي عايزن حش رقابتكم .
عفت بغيظ /فوزيه مش وقتك خالص .
فوزيه بهيام ومرح /لا بس يستاهلوا مززز بصراحه .
عفت بغيظ شديد/صبرني يارررررب.
بعد مرور الوقت...
علي مائده الطعام..
ماكس بغمزه واستمتاع /الاكل حلو اوي تسلم ايديكم .
هنيه بابتسامه /مطرح ميسري يمري الف هنا وشفاء.
ديف بهمس /مبتاكليش ليه .
جيسي بارتباك وهمس /مش عارفه اكل مش بحب الأكل ده ولا واخده عليه طول عمري واخده علي الاكل التيك اوي بس هما اخواني وتعبوا فيه مقدرش اقول كده مش من الزوق .
ديف بابتسامه واعجاب /انتي جميله ورقيقه اوي علي فكره.
جيسي بابتسامه رقيقه /شكرا .
جاك بجديه/من الاخر كده خلاص موضوع العربيه دي انتهت وإذا كنتوا عايزين شغل فانتوا هتشتغلوا معانا في الشركه بتاعتنا للهندسه .
عفت بغيظ/متشكرين مش عايزين يريت تحلو عنا .
هنيه بغيظ /واه عاد ي عفت ليه لا مش احسن من البهدله ونكون في حمايتهم .
ماكس بغمزه/ده احنا هنحميكم احلا حمايه.
جيسي بحماس /دي فكره حلوه اوي وانا بفهم في التصاميم ممكن اساعد.
هنيه بابتسامه /انا بقا مبعرفش اعمل حاجه واصل بس الي هتقوله عليه هعمله .
جاك بجديه /تمام وعفت حريقه كمبيوتر يعني كلنا هنكون ايد واحده .
عفت باستغراب /انت عرفت ازي اني بفهم في الكمبيوتر.
جاك بجديه وهمس /احنا عارفين عنكم الي انتوا نفسكم مش عارفينه علشان كده كل حاجه هتمشي من سكات فاهمه .
هنيه بهمس ل عفت /عفت ي خيتي احنا محتاجين للشغل متنسيش موضوع ابوكي احنا محتاجين فلوس .
عفت بزفر وغيظ /ماشي موافقين .
جاك بانتصار /تمام من بكره هتروحوا معانا وهنفهم كل حاجه مع بعض يلا ي شباب .
ليهمس ل عفت خليكي شاطره واسمعي الكلام علشان انا زعلي وحش اوي .
فوزيه وهي تأكل بشراهة/حلوين العيال دول متسبهومش يضيعوا من ايديكم ي ولاد الفقريه .
هنيه بهمس وهيام /انا عن نفسي خلاص وقعت ومحدش سما عليا .
عفت بغيظ شديد/اللهي تقعي علي جدور رقبتك ي شيخه اسمعوا بقا هنشتغل معاهم في الشركه علشان بس محتاجين الفلوس لكن مهما كان احنا بنات وهما شباب فاهمين .
جيسي بابتسامه/متقلقيش علينا ي عفت وكفايه انك معانا .
عفت بابتسامه وهي تحتضنهم/انتوا عاملين زي بناتي ومستحيل اسيب حاجه واحشه تحصلكم ابدا .
في غرفه الشباب ...
ديف بخبث ومكر/برافوا عليك ي جاك ماشي علي الخطه ايه .
جاك بعصبية/قصدك ايه ي ديف مش فاهمك .
ماكس بغمزه/هيكون ايه ي كبير قصده انك بسهوله جدا اقنعناهم يكونوا معانا في الشركه كده هيبقوا قريبين مننا ونقدر نوصل للي احنا عايزينه مش كده برضه ي جاك مش هو ده السبب .
جاك بارتباك يجاهد لاخفاءه/اه طبعا هو ده السبب ومن مصلحتكم أنه ميطورش ل اكتر من كده .
ديف بجديه/احنا ليه دايما بنتتكلم زي مانكون اللات بتتحرك من غير روح زي مايكون قادرين نسيطر علي كل مشاعرنا .
جاك بعصبية كانه يوجه الكلام لذاته /هو ده بقا الي انا خايف منه افهموا دي مهمه زي اي مهمه قومنا بيها قبل كده اوعوا قلبكم يضعف ويقع في حب مستحيل يكمل فاهمين .
ماكس بعصبية/ليه بقا احنا مش بنادمين ولا ايه مش من حقنا نحب انا بقا مستحيل اسيب اي حاجه علشان خاطر اني الاقي الحب الطاهر الشريف .
ديف بجديه/وانا زيه تعبت من الجري واللف والدوران وقلوبنا تعب .
جاك بعصبية وغضب /طب وكينان ايه نسيتوه كينان اهم من اي حاجه قلوبكم دي ترموها على جنب ل حد ماخونا يرجع فاهمين والخطه هتمشي غصبن عنكم وبعدين احنا مش هناذيهم في حاجه ده ملف ميعرفوش عنه حاجه بس هيحينا احنا من جديد ويخلينا ندفن الماضي .
في غرفه الفتيات ..
عفت بعصبية /انا ازي نسيته لازم اروح اجيب الدواء بتاع تيته.
هنيه بابتسامه/استني ي خيتي انا جاي معاكي .
عفت باستعجال/لا ي هنيه خليكي انتي هنا انا مش هتاخر سلام .
كانت تقف جيسي في البلكونه لتراقب عفت لتصرخ بفزع وصراخ عندما رأت شحاته وهو يدفع عفت بسكينه في بطنها جعلتها تصرخ الما لتسقط غارقة في دمائها لتصرخ جيسيي بدموع وصراخ .
هنيه برعب /مالك ي جيسي .
جيسي بدموع وصراخ/عفت الحيوان الي اسمه شحاته ضربها بالسكينه يلا بسرعه .
لياتي جاك وماكس وديف سريعا علي صوت ذلك الصريخ ليسرع جاك الي الاسفل بعدما سمع ماحدث بقلبا ينبض رعبا علي ذلك العنيده ليتوعد الآخر بالموت حرقا...
يتبع الفصل التالي: اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية بنات مهران " اضغط على أسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق