Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية قهر امرأة الفصل الرابع 4بقلم علياء أسامة

  رواية قهر امرأة بقلم علياء أسامة 


رواية قهر امرأة الفصل الرابع 4

 رؤيه:وقف العربيه بسرعه بموت بموت 

"إسلام وقف العربيه بسرعه وبرق لما شاف منظرها وهى بتتشنج جامد والدم مغرق العربيه"

إسلام بخضه:مالك يا رؤيه

رؤيه بصراخ:ودينى لدكتور بسرعه يلا بموت 

إسلام:حاضر 

"إسلام ساق العربيه بأقصى سرعه عنده وطلع على أقرب مستشفى،ووصل فى وقت قياسى"

إسلام شال رؤيه على أيديه وجرى على الاستقبال: دكتور دكتور بسرعه مراتي بتموت مني

"الممرضين جريوا بسرعه عليه واخذوا منه رؤيه وحطوها على الترولي ودخلوا بيها اوضه الكشف على طول ما عداش وقت كثير وبعد كده خرجت الدكتوره بلهفه"

الدكتوره بصراخ: اوضه العمليات تجهز بسرعه المريضه حالتها خطر وبتنزف بقالها كثير

اسلام جري عليها بلهفه: دكتوره ارجوك قوليلي مالها مراتى ايه حصلها 

الدكتوره: المدام كانت حامل وبتسقط لكن ما تخافش ان شاء الله هننقذ كل حاجه

إسلام بصدمه:حامل!حامل ازاى رؤيه مبتخلفش

الدكتوره:بعد اذنك أن لازم أدخل أوضة العمليات دلوقتى

"الدكتوره سابته ودخلت لرؤيه وهو واقف مكانه حيران ازاى حامل والدكتور قبل كده كان  قاله إن رؤيه صعب تخلف بل شبه مستحيل"

____________________

*عند رنا*

رنا:بولد بولد 

أحمد بخوف:طب اسكتى الناس هتصحى وهنتفضح 

رنا بصراخ:هو بإيدى يا حيو..ان أنا بمووووووت

أحمد:أعمل ايه أنا مش عارف 

رنا بصراخ:ودينى المستشفى بسرعه اااااه مش قادره 

أحمد شالها وجرى بيها على أقرب وحده صحيه فى البلد

أحمد:استحملى خلاص قربنا نوصل

رنا ببكاء:منك لله يا أحمد أنا مش مسامحاك أنت السبب 

أحمد دمع:أنا حبيتك يا رنا وأنت رفضتينى 

رنا:مش قاااادره أنا بموت بموت 

أحمد:خلاص وصلنا خلاص 

"أحمد دخل بسرعه الوحده الصحيه"

أحمد:الحقونى يا خلق مراتى بتروح منى 

"الدكاتره جت بسرعه واخدوها منه رنا"

رنا صرخت:أحمد تعالى يا أحمد

أحمد:أنا موجود مش هسيبك متخافيش وهتجوزك أول ما تطلع من هنا بالسلامه 

رنا اتكلمت بصعوبه:لو مت أوعى ترمى الولد أرجوك وقول لأمى الحقيقه يا أحمد خلينى أموت وأنا مطمنه وعارفه انى هبقا فى نظر الناس شريفه 

"الدكاتره جروها على الترولى وهى بتصرخ بوجع وآخر كلمه كانت على لسانها:وصيتك الولد يا أحمد وصيتك الوااااااد"

_______________

*نرجع تانى عند رؤيه*

"الدكتوره خرجت وهى مرهقه وإسلام جرى عليها"

إسلام:ها يا دكتوره أخبار رؤيه ايه

الدكتوره:الحمد لله هى كويسه وبخير وإن شاء الله ربنا يعوض عليكو قريب ب بيبى

إسلام:إن شاء الله.. متشكر يا دكتوره

الدكتوره:العفو

إسلام:معلش يا دكتوره هو أنا أقدر أشوفها

الدكتوره:هي هتفوق كمان ساعه تقريبا تقدر تشوفها.. عن اذنك

"الدكتوره سابته وهو دخل الأوضه قعد جمب رؤيه وفضل قاعد جمبها لحد ما موبايله رن"

إسلام:الو ايوه يا زينه

زينه بزعيق:جرا ايه يا إسلام كل دا هناك أنت قولتلى إنك هتشوفها بس وهتيجي

إسلام بصوت هادي:اهدى بس يا زيزي رؤيه كانت حامل وسقطت زى ما أنا كنت شاكك

زينه بتفكير:أنت كنت عارف إنها حامل صح

إسلام:اه لما دخلت الحمام ولقيت التحليل خبيته لحد ما نشوف هنعمل ايه

زينه:بس للأسف سقطت

إسلام:أنت كنت عايزاها تكمل حمل؟!

زينه:اه طبعا

إسلام بحيره:طب ليه مش أنت قولتيلى إننا هنتسلي شويه وبعد كده هطلقها

زينه:دا قبل ما أعرف إنها كانت حامل

إسلام:بمعنى؟؟

زينه:بمعنى إننا هنستنى لحد ما تحمل تانى.. وبعد كده هناخد منها البيبى ونرميها بس بعد ما نهبلها

إسلام:يعني هنفهمها إن ابنها مات وناخده لينا

زينه بشر:بالضبط كده

إسلام:اه يا بنت اللذينه دا أنت دماغك دى دهب

زينه بدلع:امال ايه يا بيبي.. يلا هسيبك دلوقتى مع الشرشوحه دى

إسلام:اوك يا بيبى يلا مع السلامه

'إسلام قفل مع زينه وفضل قاعد جمب رؤيه فتره لحد ما ابتدت ترمش وتفتح وتغمض عيونها بهدؤ'

إسلام:رؤيه يا حبيبتى أنت كويسه

رؤيه فتحت عيونها بهدؤ:أنا فين

إسلام:أنت فى المستشفى تعبتى شويه وجبتك

رؤيه بتعب:ايه ال حصل

إسلام بحزن:واضح إنك كنت حامل بس للأسف سقطتي

رؤيه دمعت:طب ليه كدبت عليا وقولتلي إنى مبخلفش

إسلام:أنا مكدبتش انت فعلا الدكتور قال انك صعب تخلفي لكن واضح ان ربنا هيراضينا

رؤيه:هو أنا هخرج امتى

إسلام:دلوقتى لو حابه

رؤيه:أنا هخرج على بيت ماما

إسلام:برضو مصره يا رؤيه

رؤيه:اه

__________________

*عند رنا*

كانت فى أوضة العمليات وبتفتكر ال حصلها

*فى ٢ث كانت رنا خارجه من الدرس*

_رنا

رنا:ايوه يا سلمى فى ايه

سلمي:مش دا أحمد آل داخل علينا

رنا بضيق:اووف اه هو

سلمى:واضح إن الواد واقع

رنا بعصبيه:سلمي أخرسي

"أحمد قرب منهم" :ازيك يا رنا

رنا:زى الزفت

أحمد:احم ممكن اتكلم معاكى

سلمى:طيب هستأذن أنا

رنا:عايز ايه يا أحمد الناس كلها بقت بتتكلم علينا

أحمد:أنت ليه مش عايزه تحسى بيا يا رنا أنا بحبك

رنا بزعيق:وأنا مبحبكش ولا هحبك أبعد عنى بقا يا أخى

أحمد:أنت عمرك ما هتكونى لحد غيرى يا رنا

"رنا سابته ومشيت وهى بتبصله باستحقار"

__________________

*عند أحمد فى الخارج*

أحمد:أنا السبب.. أنا السبب طب أعمل إيه دلوقتى،أنا أحسن حل أروح لمامتها تكون جمبها

*أحمد خرج من المستشفى جرى ووصل بيت رنا وفضل يخبط جامد لحد ما سماح خرجت*

سماح بخضه:بسم الله الرحمن الرحيم فيه ايه يا ابني بترن زى المسروع كده ليه

أحمد:الحقى يا خالتي رنا بنتك تعبانه وفى المستشفى

سماح بخضه:مستشفى ايه؟ ورنا ايه! أنا بنتي نايمه جوا

أحمد:تعالي بس وأنا هفهمك على كل حاجه

"سماح دخلت على الأوضه  بسرعه لقت سريرها فاضى. وفتحت الأوضه ال جمبها بصت فيها وقفتها بسرعه وخرجت مع أحمد جرى على المستشفى بتاعت القريه"

سماح:بنتى مالها وخرجت ازاى من البيت وأنت كنت معاها بتعمل ايه فهمني أنا هتجنن

"أحمد نزل راسه فى الأرض والدكتوره خرجت"

أحمد:ايه أخبارها يا دكتوره

الدكتوره:الحمد لله عدت على خير جالك بنوته زى القمر

أحمد:طب وهى

الدكتوره:مخبيش عليك هى حالتها مش مستقره

أحمد بحزن:طب بنتى فين 

الدكتوره:دخل الحضانه 

أحمد:تمام يا دكتوره شكرا 

الدكتوره:عن اذنك

سماح:جنين ايه ومريضة ايه فيه ايه

أحمد:رنا كانت حامل

سماح بصراخ:يا لهوي يا لهوي حصل ازاي دا

أحمد ببكاء:أنا السببسماح زعقت جامد:أنا عايزه أفهم ايه ال حصل وبنت ال*** غفلتني ازاى

أحمد:متشتميش عليها أنا ال اغتص'' بتها

سماح ضربته بالقلم على وشه:اه يا ابن ال🐕🐕 يا و.اطى

أحمد وقف ساكت:أنا غلطت بس أوعدك هصلح غلطتى أول ما تفوق

سماح:أروح فين واجى منين أودى وشى فين من الناس

أحمد:محدش هيعرف احنا هنخبي البت دى خالص لحد ما أكتب على رنا وهخدها واخد بنتى ونسافر وأرجع بعد تلت أربع سنين وساعتها محدش هيميز سنها

سماح بصتله وفضلت ساكته وهى بتحسبن عليه وبتندب حظها

سماح:أنا هروح البيت مش هكمل نص ساعه خليك جمب البت لحد ما اجى.. واوعى تكون فاكرنى هسيبك أنا هربيك بس أصبر عليا

"سماح مشيت وسابته وطول الطريق كانت بتبكى وهتموت من القهره وبتلوم نفسها إنها كانت بعيده عن بنتها دى حتى ملحظتش إنها كانت حا.مل، سماح وصلت بيتها وفتحت الباب لقت رؤيه قاعده فى الصاله"

سماح:رؤيه ايه ال مقعدك كده

رؤيه:أنت كنت فين يا ماما وفين رنا أنا جيت من برا ملقتش حد

سماح:جيتى من برا! طلعتى ازاي وأنا قافله الباب بالمفتاح

رؤيه:كان معايا مفتاح للبيت إسلام جابنى ومشى.. تخيلى الجبان طلع بيخدعني دا اتجوز عليا يا ماما

سماح بإنكار:أنت بتقولى ايه يا رؤيه وبتتكلمى عن ايه.. أنت أصلا مش متجوزه.. و..

يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية قهر امرأة) اسم الرواية

reaction:

تعليقات