رواية قلوب حيرها العشق بقلم عنبر عمر
رواية قلوب حيرها العشق الفصل الثاني 2
دخلت ميار لي غرفه العمليات وخضعت لي العميله وتمت بنجاح وبعدها نقلت لي غرفه عاديه حتي ترتاح بيها ومعها صديقتها المقربه ولاء كانت خارج الغرفه تجري بعض المكالمات حتي تخفي امر غياب ميار لي بعض الايام فقد اخبرت جدها وابوها انها سوف تبات عندها لانها معها لانها مريضه.. وهتفضل عندها كم يوم....
تدخل ولاء لي ميار الا لسه فيقه من البنج......
ميار بتعب وقلق:ها كل حاجه تمام...
تبتسم ولاء بثقه وغرور:عيب عليكي ده انا ولاء والله خساره الموهبه دي تندفن من غير ما حد يكتشفها لي التمثيل دول كانوا هيعيطوا.... في التلفيون وشويه ويعرضوا عليه فلوس ههههه وفضلت تضحك......
ميار بغيظ:يا ولاء كم مره قولتك بلاش ام الغرور ده والمصحف ما انا سيباكي بس اطلع من هنا....
ولاء بتمثل الخوف:لا يختي وعلي ايه الطيب احسن وقربت منها وجلست بقربها علي السرير....
وغمزت لها وتحدثت بمك"ر
ولاء:ها الموز رن عليكي ولا....
ميار بحزن:لا ولا عبر امي ولا كأني مراته ولا ام بنته.....
ولاء بحزن علي صديقتها تضمها وطبطب علي كتفها بحب وحنان....
ولاء:معليش يا ميار يمكن مشغول وبعدين انتي خطيتي الخطوه دي وانتي عارفه ان الطريق صعب ومرير وكله وجع وطريق قاسي وانتي عارفه ان اياد مش من السهل يعترف بكي وهو مش بيحب لا الجواز ولا المسؤليه....
فالصبر هو سلاحك واكيد في يوم هيحس بيكي.......
تبكي ميار بحرقه بين احضان صديقتها.....
ميار:انا عارفه كده بس متخيلتش انه يكون صعب اوي كده او بيوجع اوي كده انا حسه روحي هتروح مني....انا بحبه اوي اوي اوي يا ولاء انا بتنفسه بعشقه بعيش فيه......
ام حسن كان في المستشفي لم يتركها ثانيه واحد زي ما اياد طلب منه اياد وكل ثانيه اياد بتصل يطمن علي حال ميار وهو قلقان وخايف عليها بس مستكبر انه يتصل يطمن عليها ويسمع صوتها.... او بلادق مش عوز يظهر انه خايف عليها اوي ..... اصله بيكره الضعيف....
حسن:ايواه يا ابني هي لسه خارجه من كام ساعه والحمد لله العمليه نجحت .... وصاحبتها ولاء معها في الاوضه وهتبات معها
اياد:ما انا لسه قافل مع الدكتور... وطمني وطلبت منه انها متخرحش غير ام تبقي في كامل صحيتها ..... طيب روح شوفها عوزه حاجه ولا.....
حسن بمك"ر:طالمه انت خايف كده عليها طيب ما تتصل بيها وتطمن عليها.....
يتوتر اياد:لا يا حسن سلام بقي...
يبتسم حسن:والله يبني انا حاسس بيك ربنا ينور طريقك .....بلخير
في مكان اخر
شخص ١ بقلق:ها كله تمام... وطمني عليها هي بخير والمصحف لو حصلها حاجه هقت"لك ومش هيكفيني فيك عيلتك كلها
شخص٢ بتوتر ورعب: لا برنس هي بخير و ابنك الا اتزرع في بطنها هو ابنك مش ابن اياد بس انا عوز باقي حقي بقه....
.....١ بنظره ثقه:تمام حقك وفويق المكافأه هيكونه عندك.....
يغلق الهاتف ويريح ظهره لي الخلف ويضع يده تحت راسه ويتنهد وهو ينظر لي الشاشه وعيونه ترقص بسعاده وهو يري ميار جالسه علي السرير وبتضحك مع ولاء
ياه يا ميار اخيرا ابني بقي في رحمك ولسه دي اول الطريق الا هيقربك مني وتكوني مليكي....
في بيت ميار
الاب:انا قلبي مش مراتح لي البت دي.... حاسس انها عمله نصيبه من وراي.....
الجد بثقه:متخفيش ده حفيدتي وانا عارفه. كويس اكيد ده كدب وانا هجوزها لي شريف غصب عنها......
وتمر الايام وتخرج ميار من المستشفي وولاء لم تفرقها ثواني..... وطبع ميار حزينه عشان اياد مسألش فيها من ساعه من اتجوزها.......
فيروحها حسن لي بيتها .....
واول ما تدخل تلقي في وشها شريف وهو يضحك بمك"ر... وبيقرب منها...... وهي بترجع لي الخلف.... برعب....
ميار:شريف انت بتعمل ايه هنا وليه بتقرب مني........
شريف بمك"ر:اصل جدي قرار ان جوزانا بكره....وانا هموت وتبقي بتعاتي انا بحبك اوي يا ميار.... وحدش هيخدك مني......
ميار بخوف :ده مستحيل انا متجوزه وحامل كمان وجدي وبابا عارف......
يجن شريف ويجذبها من يدها بعن"ف وغض"ب ناري محدش هيخدك مني حتي لو هقت"لك افضل ان التراب يتويكي ولا ان حد يتمتع بيكي غيري.....
تدفعه ميار بقوه وتجري لي غرفتها.... وتقفل الباب وهي بتبكي وبتحاول تتصل باياد.....
وشريف بيهبد علي الباب بغض"ب وبيصرخ افتحي يا ميار انتي بتاعتي انااااا وفعلا كس"ر الباب وعيونه حمره وبيزفر بغض"ب نار"ي وهجم علي ميار.... وهي صرخت..... فسمعها اياد علي الهاتف بعد ما فتح المكالمه سمع صريخها وجن...... وصرخ مياررررر لا لا
يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية قلوب حيرها العشق ) اسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق