Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية البريئة و القاسي الممتلك الفصل الثالث و العشرون 23بقلم اسراء التربي

  رواية البريئة و القاسي الممتلك بقلم اسراء التربي


 رواية البريئة و القاسي الممتلك الفصل الثالث و العشرون 23

 

شهاب قرب. منها وباسها بقزاره و رقيه بتبكي وتصرخ وشهاب ابتدا يقطع هدومها وبيحاول يعتدي عليها.
شهاب بقزاره: اصرخي انا عايزك تصرخي كمان. 
رقيه بصريخ: ابعد عني ي حيوان سليم مش هيسبك. 
شهاب كمل تمزيق هدومها كلها. وفتح زراير قميصه.
سليم وصل هو اللي معاه عالمكان ودخله المخزن سمعه صوت صريخ رقيه. سليم طلع جري علي فوق كسر الباب واتصدم لما لاقي رقيه. من غير هدومها وشهاب بيعتدي عليها. شاف المنظر وكأن خنجر انغرز في قلبه روحه اتسحبت منه مكنش قادر يقف حتا.. ودموعه نزلت. راح نحيتهم. 
سليم شده من عليها... عنيه كلها بقت سودا ومرعبه لدرجه كبيره ضرب شهاب بعنف كسر كل عضمه. 
سليم بغضب جحيمي: هقتلك ي شهاااب. 
سليم طلع تلفونه. و وراله صوره مع مراته. 
سليم بفحيح: انا عايزك تموت ببطق ي حيوان. وكمل ضرب في وطلع سلاحه وشد الزناد ولسه هيضربه بالنار. كان يزن طلع ومسك منه السلاح. 
يزن: متوسخش ايدك فيه ي سليم. 
سليم بغضب جحيمي: ابعد عنيييي هقتله. 
يزن وهو ماسكه. وشهاب حاول يقوم بس مقدرش لان سليم كسر عضمه. 
يزن: اهدي ي سليم شوف رقيه. 
سليم انتبه. لرقيه اللي كانت زي الجثه قدامه جري عليها زي المجنون. خباها بجسمه العريض. وقلع قميصه لابسه ليها كان يزن وسيف و رعد اخده شهاب. 
سليم يفوقها. بس مش بتفوق دموعه نزلت وفضل يصرخ باسمها كان عامل زي الطفل اللي فقد امه. شالها في حضنه  بتملك ونزل بيها علي عربيته حطها. 
سليم بغضب: يزن الكلب ده راح فين. 
يزن: سليم اهدي سيف اخده هيتسجن خلاص اهم حاجه رقيه يلاا بسرعه نوديها المستشفى. 
يزن طلع في كرسي القياده وسليم ورا هو و رقيه ضممها ليه بقوه ودموعه بتنزل في صمت. 
وصله المستشفى واخده رقيه يفحصوها. كان في دكتور داخل علشان يكشف عليها. 
سليم بغضب: استني عندك انا عايز دكتوره هي اللي تكشف عليها. 
يزن: مش وقته ي سليم. 
سليم: سمعت انا قولت اي
الدكتور تفهم غيرته. وجت دكتوره بداله. فحصتها. وحطت لها محلول وطلعت. 
الدكتوره بأسف: دي محاولة اعتدا 
سليم غمض عنيه بمراره: طب رقيه هي فاقت. 
الدكتوره: لا لسه.. احم علفكره هي لسه بنت دي مجرد محاوله الواضح انكم لاحقتوها في الوقت المناسب. عن اذنك.
سليم كان من جواه بيموت. اتنهد براحه لما الدكتوره قالتله انها لسه بنت. سليم دخل لرقيه قعد علي الكرسي اللي جنب السرير ومسك ايديها باسها برقه. ودموعه بتنزل بندم وغيره واسف مشاعر كتيره اوي كانت جواه. 
سليم: انا اسف ي رقيه ظلمتك معايا لو كنت عارف اني هحبك كده وانك هتتعذبي بسببي مكنتش هدخلك حياتي. 
يزن روح الفيلا و اول ما خل تسنيم جريت عليه وكانت بتبكي. 
تسنيم: لاقيته رقيه ي يزن
يزن بحنيه: ايوه ي حبيبتي ممكن تبطلي عياط مبحبش اشوفك كده. 
تسنيم ببكاء: شهاب عملها حاجه. 
يزن: متقلقيش ي حبيبتي هي كويسه. شهاب الحقير حاول يعتدي عليها. 
تسنيم بحزن: رقيه صعبانه عليا اوي يزن ذنبها اي بس. 
يزن ضمها ليه بحنيه وطبع قبله علي جبينها. 
يزن: متزعليش ي حبيبتي هتبقا كويسه سليم معاها انا واثق انه بيحبها وهيفضل معاها. 
تسنيم: ابيه سليم بهدلها معاه اوي ي يزن. 
يزن: بس بيحبها ي تسنيم. 
تسنيم: هتوديني اشوفها. 
يزن: حاضر ي حبيبتي بكره هنروح. يزن حاول يخفف عنها. 
يزن بخبث قرب من شفايفها: احنا كنا بنقول اي قبل ما سليم يرن. 
تسنيم: لا اوعي بص انت قليل الادب ي يزن. 
يزن بضحك: مانا عارف تعالي بقا اوريكي قليل الادب هيعمل اي..قرب منها بعشق وباسها برق.. نسيبهم بقا مع بعض. 
عند سليم و رقيه في المستشفى رقيه ابتدت تفوق وسليم كان جنبها بس من التعب عنيه غفلت صحي علي صوت رقيه. 
رقيه بصريخ: لا لا ابعددددد عني ي حيوان الحقني ي سليم متخلهوش يدبحني. 
سليم ضمها ليه بقوه وهو دموعه سبقاه. 
سليم بحنيه: رقيه حبيبتي اهدي. 
رقيه ببكاء: انا خايفه اوي. هيدبحني ابعده عني ي سليم. 
سليم بحزن: خلاص ي حبيبتي مفيش حاجه انتي دلوقتي في حضني. 
الممرضه دخلت و ادتها مهدا وفضلت نايمه بتاثير المهدا للصبح. 
مر اسبوع و رقيه بتاخد مهدات ومش واعيه لحاجه خالص وسليم حزنه بيزد اهمل في نفسه جدا مش بيتحرك من جنب رقيه. اخدها في حضنه بقوه كانها هتهرب منه. 
سليم بيهتم بيها جدا. بيقعد يتكلم معاها بالساعات بدون ملل. بس برضو مش بترد. 
سليم بحزن: رقيه ارجوكي انا مش قادر اشوفك كده قولي اي حاجه.
رقيه بصتلهونطقت بالم: انا اتدمرت ي سليم 
سليم بلهفه: متقوليش كده انا معاكي ي حبيبتي 
رقيه بصريخ و وجع: انت خونتني ي سليم عارف يعني تخوني وبعدين حد يعتدي عليا. برضو بسببك انت سبب كل حاجه وحشه حصلتلي. 
سليم بحزن: انتي شايفه كده ي رقيه انا والله ما خنتك. محصلش حاجه زي مانتي فاهمه. 
رقيه  بجمود: حصل او لا انت متفرقش معايا خلاص. انت في نظري واحد خاين. 
سليم. قرب منها. مسك وشها ومسح دموعها اللي نازله وهي مش حاسه بيها. 
سليم: اي اللي يريحك وانا هعمله ي رقيه. 
رقيه: طلقني ي سليم انا اتاذيت كتير بسببك تعرف انا لو اتخطفت واتقتلت كان احسنلي من انك تخوني ي خساره ي سليم. 
سليم بصلها: ده اللي هيريحك ي رقيه. 
رقيه بجمود: ايوا 
سليم بصلها وغمض عنيه بمراره... وفجاءه. 

يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية البريئة و القاسي الممتلك) اسم الرواية

reaction:

تعليقات

تعليقان (2)
إرسال تعليق

إرسال تعليق