رواية جحيم عاشقي بقلم زولة وحيد
رواية جحيم عاشقي الفصل الواحد و العشرون 21
المحقق :السبب في كل دة هي فريدة حسن المنشاوي
آسر بصدمة:اييييه
زياد :كنت عارف اصلا دة هو اللي هيحصل لما تجيب حبيبتك السابقة ع بيت مراتك بسبب غباءك ام تقى ماتت ربي يرحمها
آسر :خلاص اخرس
وجري ع العربية بسرعة واتصل ع مجهول
آسر :عايزك تجيبلي فريدة بأسرع وقت
المجهول :أمرك ياباشا
================
في القصر تحديدا في اوضة تقى واسر
تقى:حبيبي انا جهزت قائمة للأسماء إذا كان النونو ولد او بنت
آسر :تقى انا عايز اقولك شي مهم
تقى:خير حبيبي
آسر :ف ف فريدة هي السبب في موت مامتك
تقى بدموع :اه انا كنت عارفة هي بنفسها اعترفتلي
آسر :طب ليه مقولتليش
تقى :قولت اسيبك تعرف لوحدك وانا مش عايزة منها حاجة انا سبتها لربنا وانا مش مسامحاها
آسر حضنها :انا اسف ياتقى من ما دخلتي ع البيت دة وانتي بتعاني بسببي وبسبب عيلتي
تقى :الحمد لله دة كان اختبار من ربنا اختبار للصبر وانا صبرت قولت هغيرك وانا اهو غيرتك
آسر :وانا اوعدك اني هعوضك عن كل اللي عملتو معك واول حاجة اني انتقملك من فريدة
تقى :لأ انا سبتها لربنا
آسر :بس...
تقى :مين عارف يمكن تتغير وتتوب لربنا سيبها ف حالها وخلينا احنا هنا مع ابني
آسر :ابنك منين يابنتي دة ابني انا كمان
تقى :هو انت حامل فيه روح احمل في واحد وقول ابنك
آسر :بس انا ساعدتك في انك تحملي فيه يعني لو مش انا اللي......
تقى :خلاص ياقليل الادب
آسر شدها من خصرها :اه قليل ادب
تقى :عايزة منجااااا
آسر :ليه
تقى :هو ايه اللي ليه ابنك قال عايز منجا
آسر :حاضر ياحبيبي هجيبها بعد شوية وقرب من تقى
تقى زقته:لأ انا عايزة دلوقت
آسر ضحك وخرج من الاوضة
بعد مدة
تقى وأسر كانو قاعدين في الجنينة
أيهم وهند دخلو
أيهم راح عند تقى:توتة ازيك
تقى: الحمد لله
هند :وحشتيني حبيبتي وحضنتها
تقى :وانتي كمان وحشتيني
آسر :وانا مليش ولا حضن ولا دلع ولا ازيك
زينب :ازيك يا اسورة
الكل ضحك الا آسر اللي شايف تقى بتضحك وايهم بيبصلها
آسر :لم عينك دي مراتي انا
وحصن تقى
أيهم حضن هند :ودي كمان مراتي وع فكرة انا عملت كدا عشان اثبت ل توتة انك غيووور
تقى بعدت عن آسر
تقى:اه غيوووور😜😜😜
آسر :ماشي ياتقى وهمس ليها هتشوفي هعمل ايه بعدين
تقى بنفس الهمس :هنام عند جدو 😜😜😜
آسر :ع جثتي
زينب قربت منهم عشان تسمعهم
آسر لزينب:انتي امتى هتتجوزي عشان تبعدي عننا
تقى:هتتجوز زياد
هند :يالهوي هتتجوزي زبادي يازينب؟
أيهم بغيرة:امتى عرفتيه وامتى سميتيه زبادي
هند :اه بعرفو من قبل ما اعرفك وكان بيوصلني ع البيت وطول الطريق بنتشاكل
أيهم بغيرة :تاني إذا اتكلمتيه معاه مش هيحصل خير ياهند
زينب :الله ع الغيرة
هند :يعني هو غيران من زبادي؟
زياد دخل
زياد :مين زبادي دة
تقى بضحك :انت
زياد :يا هند قولتلك مليون مرة بلاش الاسم دة
أيهم :دي مراتي متقولش اسمها
آسر :خلاص ياشباب اهدو
أيهم :توتة حبيبتي
آسر بغضب :حبيبتك ايه ياعم
زياد :كلكوا غيورين
زينب بصوت عالي :جدوووووووووو
آسر وايهم وزياد :خلاص يازينب
زينب :مش هكلمو انكو كنتو هتتخانقو بس بشرط
آسر وزياد وايهم :ايه هو
زينب :اسورة انت تجيبلي عربية هدية وانت يا أيهم تعمل اللي انا عايزاه لمدة شهر وانت يا زبادي :مش هتتجوزني
أيهم :مش موافق
زياد :وانا كمان مش موافق
آسر :انا هجبلك العربية بس بلاش اسورة
زينب :حاضر يا آسر وانتو انا هنادي جدو
وجريت ع القصر
تقى وهند ضحكوا
آسر :تعالي ياحبيبتي نروح السوق
تقى :طب يلا
أيهم :رايحين السوق ليه
آسر :مش هقولك
هند :تقى حامل وأكملت بغمز وعايزين يطلعو ع عشا رومانسي بعد ما يشترو حاجات البيبي
أيهم وزياد في نفس الوقت :اهااااا
تقى خدودها احمرو وخبت وشها في صدر آسر
آسر :مبسوطين كدا البنت اتكسفت
تقى بصوت منخفض :آسر يلا نروح
أيهم :روحي ياحبيبتي
آسر :انت بلاش كلمة حبيبتي دي
تقى وهي مخبية وشها :آسر
آسر :انت حسابك معايا بعدين
واخد تقى وراح
هند :شايف الرومانسية لازم تاخدني ع عشا رومانسي أو تعمللي مفاجأة... مفيش فايدة منك
زياد :وانتي اللي منك فايدة يامو وشين
هند :انت اسكت يا زبادي انا بكلم جوزي
أيهم :حبيبتي انا كنت مجهزلك مفاجأة لعيد ميلادك بس خلاص انسي معدتش مفاجأة
المنشاوي لهند:في ايه ياحبيبتي في حد زعجك؟
هند :لأ مفيش ياجدو بس حفيدك زعجني
زينب :ياجدو إضرابهم زبادي وايهم
زياد :لالا انا قبلت زبادي دي من المدام دي بس منك ياروحي لأ ميصحش تدلعيني كدا ممكن تناديلي حبيبي عادي
زينب:قال حبيبي قال
أيهم :هو دة قصتو ايه هو بيحبك يازينب
زينب :دة مجنون الصباح دخل ع البيت وقعد ع السفرة بدون ما حد يعزمو واكل وبيتكلم والاكل في بوقه وقال ايه قال عايز يتجوزني وإذا انا متجوزة يطلقوني عشان خاطره
هند :يالهوي يازبادي ازاي انت تتجوز القمر دي
أيهم :شوف يازبادي قصدي زياد لو عايز تتجوزها اتجوزها ولو عايز تهرب معاها اهرب معاها ولو عايز تخطفها اخطفها ع الاقل هتريحني من رغيها
المنشاوي:دي حفيدتي وانا ليا الحق اقول يعمل ايه
زينب :جدو احسن منك
المنشاوي :عايز تتجوزها يابني
زياد :اه
المنشاوي :اتجوزها
زينب :اييييه انتو اتجننتو عايزين تجوزوني لمجنون
زياد :انا مش مجنون
هند :زبادي مش مجنون بس شكلو بيتجنن لما يشوفك
زينب :مش هتجوزك يا عم
زياد بغمز :هنشوف ياقمر
وخرج من القصر
=================
عند تقى واسر كانو اشتروا كل حاجة للبيبي وراحوا على مطعم
آسر :دة اكتر انتي بتحبه حبيت احجزو بس المدير قال مش عايز
تقى :مش مشكلة بس انت ازاي عرفت
آسر :سألت هند وقالتلي عن كل حاجة بتحبيها
تقى :شكراً يا احلى آسر في العالم
آسر كان هيتكلم بس قاطعه والد تقى
أحمد :تقى
تقى بصت عليه
تقى بدموع :عايز ايه
تعليقات
إرسال تعليق