Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية البريئة و القاسي الممتلك الفصل العشرون 20بقلم اسراء التربي

    رواية البريئة و القاسي الممتلك بقلم اسراء التربي


 رواية البريئة و القاسي الممتلك الفصل العشرون 20


سليم ركب عربيته وطلع الشركه و وصل رقيه كانت قاعده علي مكتبها.سليم دخل واتصدم من منظر رقيه .اللي كانت لابسه جيب قصير و ضيق وحاطه ميك اب صارخ علي وشها. 
سليم قرب وجذابها من ايدها بغضب علي مكتبه. رزع الباب. 
سليم بغضب وغيره: اي اللي انتي عمالاه في نفسك ده. اي الهدوم دي واي كل المكياج ده انتي اتجننتي علشان تطلعي كده. 
رقيه بعصبيه: ملكش دعوه متروح شوف ست ريهام حبيبة القلب بتلبس اي. 
سليم بجنون جاب منديل وفضل يمسح في الميك اب و رقيه بتبكي وبتزق في. 
سليم بغضب: انتي تخرسي خالص انتي ملكي انا لوحدي مش حق اي حد يشوفك او يلمسك غيري انتي فاهمه. وقرب شفايفه منها باسها بعنف وغيره. 
سليم حاول يهدا ويبعد عنها. لما لاقها بتنتفض برعب وبتبكي وخايفه منه. 
سليم: ممكن تبطلي عياط 
رقيه: يارتني ما رجعتلك ي سليم كنت خليتك تسجني ولا تسجن بابا ماهو اللي رماني ليك ولا اني ارجع اتجوزك تاني. 
سليم بهدوء بس هو كان جواه غضب وغيره كبيره. 
سليم: رقيه انتي غلطانه اي اللي طلعك من الفيلا بالمنظر ده. 
رقيه بتريقه: ده علي انك مطلعتنيش باللي افظع من كده ي سليم بيه. 
سليم ضغط علي ايده بغضب وندم لدرجه انا عروق ايده كانت هتنفجر من الغضب اللي جواه. 
سليم: ممكن تبطلي تفكريني بقا. انا فاكر لوحدي بموت ي رقيه ان حد غيري شافك.
سليم قلع جاكيت بدلته حاطه علي رقيه ونزلو. تحت نظرات كل اللي في الشركه. 
رقيه وسليم وصله الفيلا رقيه طلعت علي اوضتها وسليم وراها. 
رقيه: ممكن تسبني لوحدي لو سمحت. 
سليم: رقيه انتي اللي غلطانه. ازاي تنزلي بالشكل ده وسط المواظفين اللي في الشركه. 
رقيه: انا عايز افهم انت ليه بتتحكم فيا كده انا اي في حياتك اصلا. ليه خلتني لحد دلوقتي في حياتك رغم انك كنت عايز تطلعني منها. 
سليم بصلها وقرر انه خلاص هيعترفلها بحبه. اللي اتاكد. منه في اخر فتره. 
سليم بعشق: انا بحبك ي رقيه معرفش حبيتك امتا وازاي بس اللي اعرفه اني ادمنتك ومش قادر ابعدك عني. 
رقيه اتصدمت من كلامه جسمها اتجمد ضربات قلبها سريعه. كل الكلام اللي كانت هتقوله نسيته. 
سليم قرب منها: انا عارف انك مش هتتقبليني حاليا بس صدقيني انا بحبك اوي ي رقيه.عايز احكيلك علي حاجات كتيره بس مش هقدر دلوقتي. 
رقيه كانت واقفه قدامه كأن الزمن واقف بيها مش مصدقه ان اللي واقف قدامها ده سليم. وفي لحظه كانت هتنطق وهتعترفله هي كمان بس مسكت نفسها. علشان كرامتها. هي بتحبه بس مجروجه منه. 
رقيه بخجل: احم سليم انت مش هترجع الشركه تاني. 
سليم: شركة اي ي رقيه بقولك بحبك وعامل فيها رومانسي. 
رقيه ضحكت عليه: بصراحه انا مش مصدقه انك انت سليم انت شارب حاجه. 
سليم بضحك: لا... وكمل بصي انا نفسي في حاجه دلوقتي هموت واعملها. 
رقيه ياستغراب: اي هي
سليم: غمضي عنيكي... رقيه غمضت عنيها وسليم جذابها من خصربها باسها بعشق وشوق.   كانه لاول مره يلمس واحده في حياته.. رقيه استجابت معاه حوطت رقبته بايدها.بس لما لاقيته بيتمادي وعية و بعدته عنها. 
سليم وهو بينهج من مشاعره وحبه ليها. 
سليم: انا اسف ي رقيه سمحيني. 
رقيه بخجل حطت وشها في حضنه. 
رقيه: مش هقدر اسمحك ي سليم.
سليم بصلها بحزن: وانا هستناكي العمر كله لحد ما تيجي وتقوليلي انك مسامحه وعايزاني في حياتك. 
رقيه: صدقني ي سليم انا مش قادره اوثق فيك حتى اللي قولته دلوقتي واللي حصل مش عارفه اصدقه فرضا طلعت بتضحك عليا. 
سليم بعشق: انتي هبله.. انا لو كنت عايز اخد منك اللي كنت متجوزك علشانه كنت عملته وخلاص بس انا ي رقيه حبيتك مش بس حبيتك انا مهوس بيكي بتمني كنت موت قبل ما اخليكي تمشي كده. 
رقيه بلهفه تلقائي: بعد الشر عليكي ي سليم متقولش كده تاني. 
سليم: انا استاهل اكتر من كده ي رقيه انا حيوان  و اذيتك. 
رقيه: سليم انا مش عايزه نفتح الموضوع ده تاني يمكن اقدر انسي. 
سليم: طب اي رايك نخرج نتغدا برا ونقضي اليوم مع بعض. 
رقيه بفرحه طفوليه: بجد هتوديني الملاهي. 
سليم بضحك: ملاهي مش انا بقول طفله ماشي هوديكي اي مكان تحبيه. 
رقيه وسليم فعلا خرجه وقضه يوم جميل مع بعض.
مر اسبوع الوضع مستقر بين رقيه وسليم ويزن وتسنيم رجعه من شهر العسل. 
عند يزن وتسنيم.. تسنيم كانت في المطبخ بتحضر الفطار ويزن بياخد دوش.. خلص وطلع لافف فوطه حوالين وسطه وكان رايح يطلع هدوم... وفي حاجه وقعت الارض وطي وجابها لاقها شريط برشام.بس معرفش لي اي. 
تسنيم دخلت عليه: يلاا ي حبيبي الفطار جاهز علشان منتاخرش علي الشركه. 
يزن: تسنيم البرشام ده يتاعك. 
تسنيم بارتباك: ايوا بتاعي ي يزن لا 
يزن بشك: مالك ي تسنيم انا بسالك بتاعك ولا لا. 
تسنيم اخدت منه الشريط
تسنيم: ايوا بتاعي باخد منه لصداع. 
يزن: تمام انا هلبس وطالع وراكي.. تسنيم خرجت ويزن كمل لبس و قرر حاجه جواه. 
عند رقيه وسليم.. كانو في الشركه وكان في واحد من الموظفين واقف بيتكلم مع رقيه وقال حاجه ضحكتها.. سليم كان خارج من مكتبه ساعتها عنده اجتماع شاف المنظر وعنيه اسودت. 
سليم بغضب: رقييييه... سليم رحلها جذابها من ايديها دخل مكتبه و رزع الباب. و رقيه كانت مرعوبه منه. 
رقيه برعب: في اي ي سليم 
سليم بغضب وغيره: أنتي اي اللي موقفك تضحكي برا مع الرجاله ي هانم انا مش عايزك تتضحكي قدام اي حد اقولك مفيش شغل ي رقيه. 
رقيه دموعها نزلت وهي بتتالم من قبضه ايديه. 
رقيه بالم: سليم ايديك بتوجعني ابعد ارجوك. 
سليم: اسمعي انتي كلك علي بعضك ملكي انا لوحدي انتي فاهمه. 
رقيه هزت دماغها.. بالم. سليم ساب ايديه وهي فتحت الباب وطلعت تجري علي مكتبها كان في موظفين كتير واقفين ومستغربين اللي بيحصل و ابتده يتكلمه علي رقيه. 
سليم طلع.. بصلهم نظره رعبتهم كل واحد راح مكتبه وهو بص لرقيه بغضب و راح الاجتماع. 
سليم خلص الاجتماع وطلع. ملقيش، رقيه سال عليها السواق بتاعها وقاله انه وصلها الفيلا.دخل مكتبه وقعد الباب خبط وكان يزن. 
سليم: اخيرا خلصت شهر العسل ي يزن بيه
يزن بضحك: والله انا قولت اكيد هيبصلي فيه. 
سليم: اي الاخبار تسنيم عامله اي واحشتني اوي يبقا هاتها وتعالي. 
يزن بتنهيده: تسنيم تصرفاتها متغيره ي سليم حاسس انها ندمت علي حبها ليا. 
سليم: ليه ي يزن تسنيم بتحبك تلاقيك بيتهايئلك. 
يزن: مش عارف ي سليم بقيت محتار.. انت اخبارك اي مع رقيه. 
سليم: لسه متخانق معاها 
يزن: احنا شكلنا مش نافعين في الجواز ي صحبي. انا هقوم اروح مكتبي عندي شغل كتير. 
بليل سليم.. راح المكان اللي بتسهر في مرات شهاب. سليم بعادته ليه طله جذابه راح وقعد قصادها علي تربيزه البار وهي من ساعة ما قعد مشلتش عنيها من عليه. وقامت راحتله. 
ماجي بدلع: هاي انا ماجي. 
سليم بابتسامة جذابه مسك ايديها وباسها برقه مصتنعه طبعا. 
سليم: انا سليم  اهلا بالقمر اي الرقه دي بس. 
ماجي بضحكه خليعه: ده انت اللي قمر ي سولي. 
سليم ابتسم بثقه. و قام علشان يمشي و وعدها انهم يتقابلو تاني. 
عند يزن وتسنيم.. يزن رجع البيت و رزع الباب بعنف و دخل لتسنيم. 
يزن بغضب: اهلا بالهانم اللي مقرطساني. 
تسنيم بخوف: يزن في اي 
يزن بغضب: مش عارفه في اي.. في انك بتاخدي برشام منع حمل ي تسنيم ليه لدرجادي. مش عايزاني. 
تسنيم بزعيق: قولتلك انا مش عايزه اخلف دلوقتي انا ليا شغلي وعايز انجح في ي يزن. 
يزن قرب منها وماسكها بعنف من دراعها. 
يزن بغضب: انا بجد مش طايقك ي تسنيم انتي انانيه اوي كان ممكن تقوليلي انما متروحيش تاخديه من ورايا. 
تسنيم: يعني انت لو عرفت كنت هتوافق. 
يزن: اوافق علي اي.. هو انا زيك انا نفسي اجيب منك بيبي علشان هو منك ي تسنيم بس ي خساره كنت غلطان لما فكرت انك حبتيني. 
تسنيم ببكاء: يزن ارجوك انا... يزن قاطعها بحده. 
يزن: مش عايز اسمع منك حاجه انتي فاهمه... يزن خلص كلامه وطلع من الفيلا وتسنيم فضلت تبكي. 
عند سليم و رقيه.. سليم كان سكران لانه شرب كتير هو و ماجي قبل ما يمشي طلع.. اوضه رقيه ودخل... وفجاءه 

يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية البريئة و القاسي الممتلك) اسم الرواية
reaction:

تعليقات