رواية جاري الوسيم بقلم سارة محمد
رواية جاري الوسيم الفصل العشرون و الأخير 20
في مكتب ياسين
جاسر: ياسين وافق بقي نعمل الخطوبه الاسبوع دا
ياسين: استني دلوقتي لسه فرحي وفرح يحي وبعدها نفكر في خطوبتك انت وندي
جاسر :وانا مش عايز افرح انا كمان انا ما صدقت أنها وافقت بص وافق بس وانا هجهز كل حاجه تمام
ياسين: ماشي نعمل خطوبه
جاسر: وكتب كتاب بالمره
ياسين: امشي يا جاسر امشي
جاسر: اسمعني بس
ياسين بره يا جاسر
جاسر: يا ستار يا رب خارج
في منزل حور
هدي :قومي يا بت انتي وهي وهي عايزه البيت دا بيلمع
ندى :والله يا طنط كده ظلم احنا بنلف من الصبح ونرجع نروق البيت حرام بجد
هدى :سمعيني قولتي ايه كده
ندى :بخوف ابدا يا طنط بقول هنقوم نخلي البيت يلمع ثم وجهت كلامها لحور وعشق قدامي انتي وهي
هدي :ايوا كده شاطره
حور: ايه جبتي ورا بسرعه
ندي: يلا يا اختي
حور :استني لما نشوف الميته اللي ورانا دى بت يا عشق يا عشق انتي نمتي
ندي :خدي كبايه المايه دى فوقيها
حور: هاتي ولسه هتغرق حور بالمايه
عشق: بس بس انا صاحيه صاحيه
ندى طب يلا نقوم نلمع البيت
عشق يلا يا اختي ااااه يا اني
ليلا في منزل ياسين
في البلكونه
حور :والنبي تسكت يا ياسين ماما خلتنا نشيل البلاط ونمسح تحته
ياسين: هههههههههه دا كله
حور: ايوا يا بني اومال ايه
ياسين: والله عاش وايه كمان
حور: بس يا سيدى واهو خلصت وبشرب الشاي معاك اهو
ياسين: بحبك
حور: يوه متكثفنيش بقي يا كبيييير
ياسين: لا مربوحه مأثره فيكي اوى
في يوم الفرح
جاسر: والله وهنفرح بيك يا ياسين مبروك يا صاحبي
يحي: بس بقي الدمعه هتفر من عيني مش مصدق أن اليوم دا جه مبروك يا ياسين يا بني
ياسين ههههههههههههه الله يبارك فيكم عقبالكم
جاسر ويحي في صوت واحد: يارب يا اخويا
دخلت ندي قائله بابتسامه: جيت اغلس علي العريس شويه
ياسين: تعالي تعالي يا حبيبتي غلسي براحتك
ندى :احلي عريس في الدنيا
يحي :هو بس اللي حلو يا بت
ندى :وانت كمان يا حبيبي
جاسر: احم احم
ندى: بهمس وانت كمان
عند حور
هدى :بدموع مبروك يا حبيبه قلبي
حور: خلاص بقي يا هدى والله هعيط
عشق :لا والنبي الميكب هيبوظ مفيش وقت
هدى: لا اهو خلاص خلاص مفيش عياط
يدخل عاصم قائلا :يلا بقي يا جماعه العريس مستني
هدى :ايوا يا حج جاهزين
امسك عاصم يد حور كي يسلمها لعريسها قائلا: مبروك يا حبيبتي
حور: الله يبارك فيك يا بابا
في الاسفل
جاسر :ههههههه ايه يا بني التوتر دا أهدى كده
ياسين :شايفني بتجوز كل يوم
يحي :العروسه جت
ذهب ياسين باتجاه عاصم وحور
سلم علي عاصم الذي قال له: خد بالك منها هعطيك حته مني اوعي تزعلها
ياسين :في عنيا يا عمي
ثم أمسك يد حور واتجهوا الي القاعه
حور وياسين يرقصون علي انغام هادئه في منتصف القاعه
ياسين: زي القمر يا حور
حور: شكرا
ياسين: شكرا بس
حور بابتسامه: طب اقول ايه
ياسين: قولي وانت كمان حلو وزي القمر ولا عندك راي تاني
حور :اممممم ماشي حالك
ياسين: بقي كده
حور: هههههههههههه تؤ حبيبي طول عمره وسيم جدا
ياسين :عارف على فكره
حور: تبا لتواضعك
ياسين :بحبببببببك
حور :بحبببك
بعد مرور عشر سنوات
حور: بصوت عالي تعالي هنا يا عمر كمل الطبق بتاعك
حور: عدى سيب الموبيل شويه
ياسين: ايه يا حور صوتك عالي ليه
حور :تعالي شوفي عيالك مش بيسمعوا الكلام
ياسين: عيب كده يا اولاد اسمعوا كلام ماما ثم غمز لهم
حور :شايفاك علي فكره
ياسين: حبيبتي أهدى بس وهما هيسمعوا الكلام صح يا اولاد
عدى وعمر :صح يا بابا
في المساء
في منزل ياسين
عدى يفتح الباب قائلا :عمو يحي
يحي: حبيب عمو يحي ايه الحلاوه دى ياض اومال ابوك فين
عدى :جوه بيصالح حور عشان زعلانه
يحي :هههههه صريح اوى حضرتك
عدى :اومال فين ملوكه
يحي: ايه ملوكه دى يا ياض اسمها ملك
عدى: انا اقولها اللي انا عايزه عشان هتجوزها
يحي :امشى ياض دا بعدك
اتت عشق تحمل ملك
عشق: ازيك يا عدى عامل ايه
عدى: الحمدلله يا طنط ازيك يا ملوكه
ملك بكثوف: الحمد ييه انت عامي ايه " الحمدلله انت عامل ايه""ملك لادغه في حرفي اللام والراء"
عدى: الحمدلله فستانك حلو اوى
ملك :شكيا يا عدى" شكرا يا عدى "
يحي: ايه يا بت انتي وهو مفيش احترام ليا خالص
ملك: ماخياص يا يحي اييه كي حاجه تتعصب كده دى ما بقتش عيشه " ماخلاص يا يحي كل حاجه تتعصب كده دى مابقتش عيشه " وسابته ومشيت
يحي موجه كلامه لعشق التي تكتم ضحكاتها :بنتك بتقولي خياااص بنتك بتقولك خياااص ايه خياااص دى
عشق: يعني خلاص يا حبيبى
يحي :ما أنا عارف انتي بترجمي يا عشق
اتي ياسين قائلا: اهلا يا صاحبى ازيك يا عشق مالك متعصب ليه ياعم
عشق: الحمدلله
يحي: بقولك ايه ابعد ابنك عن بنتي دا بيقولي هتجوزها
ياسين :ههههههههه طالع لابوه
يحي: انت هتقولي
ياسين :اومال جاسر وندى فين
اتي جاسر قائلا :مين بيجيب في سيرتي
ياسين ؛اهلا اهلا ايه اللي اخرك يا استاذ
جاسر: انا مليش ذنب اسال بنت عمك
ندى :والله ماانا
ياسين :حبيبتي عامله ايه حبيبه خالو مريومه
مريم :خالوووو اومال عمر فين
يحي: هههههه ولادك الاتنين طالعين بأبوهم
ياسين :ههههههههه يلا ادخلوا الناس جوه
جاسر بابتسامه: يلا
فى الداخل
حور :اهلا عشق عامله ايه
عشق: بابتسامه الحمدلله انتي عامله
حور: الحمدلله ندى عامله ايه البنات فين
ندى ؛الحمدلله البنات قاعدين مع ولادك يا اختي اهم
حور: شكلهم حلو اوى تعالوا الكل هنا بابا وماما وعمو عماد و طنط رقيه وزين وملك خطيبته هنا
عشق: اخيرا خطبوا
ندى ؛صح دول اتاخروا اوى
حور :معاكوا حق والله
عدى :بس يا ستي دا اللي حصل
ملك: اييه يا عدى عميت كي دا " الله يا عدى عملت كل دا "
عدى :اه يا بنتي انتي فاكره ايه ضربتهم كلهم طبعا
عند عمر ومريم
عمر: جبتلك الشكولاته اللي انتي بتحبيها اتفضلى
مريم :الله حلوة اوى يا عمر شكرا
عمر: العفو يا مريومتي
يحي: شايف عيالك يا ياسين بيعملوا ايه
ياسين :هههههههه وانت مدايق ليه
يحي: بنتي يا جدع
اتي عدى ليحي قائلا :عمو جوزنى بنتك
يحي: علي جثتي
الجميع؛ هههههههههههه
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: " رواية جاري الوسيم " اضغط على أسم الرواية
تعليقات
إرسال تعليق